يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۷۸۳۳۹
زمان انتشار: ۱۲:۱۶     ۲۴ آذر ۱۳۹۳
معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: حضور زائران در داخل عراق تا ۹ روز دیگر یعنی تا پایان ماه صفر از نظر قانونی بلامانع است.
به گزارش پایگاه 598، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور شب گذشته در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در اجتماع عظیم اربعین حسینی زائران ایرانی چه تعداد بودند؟ گفت: براساس آخرین آماری که نیروی انتظامی اعلام کرده، حدود 1.5 میلیون نفر از مردم کشورمان به عراق سفر کرده‌اند.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه حضور این تعداد زائر غیرقابل پیش بینی بود و مردم در پیاده‌روی دو هفته‌ای با کمبودهایی مواجه بودند و مسئولانی که با خدمت‌رسانی مرتبط بودند در راه برگشت پیش‌بینی خوبی به وجود نیامد. علت آن چه بود؟ خاطرنشان کرد: براساس وظیفه قانونی سازمان حج و زیارت از چند ماه قبل برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته بود و حدود یک سوم آنچه امروز شاهد هستیم مردم ما در عراق حضور یافتند و به یک باره شاهد بودیم مسئولان در کشور عراق اقدام به لغو روادید کردند و عوارض و کنترل‌ها را برداشتند.
 
ذوالفقاری تصریح کرد: مردم در جریان این وضعیت بودند و البته بدون سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی به مرزهای کشور آمدند و نهایتاً همه دستگاه‌های مسئول برنامه انتقال زائران به عراق را در دستور کار قرار دادند که این اقدام بعد از این اتفاق بسیار خوب بود.
 
معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور اظهار داشت: در این راستا این مسئله ایجاب می‌کرد که وزارت کشور به عنوان دستگاه فرادستی و متولی وارد قضیه شود و به ستاد اصلی کمک کند و براساس حکمی که وزیر کشور صادر کرد دو استاندار در این امر تعیین شدند و در مرکزیت وزارت کشور نیز با مسئولیت بنده تشکیل شد و همه دستگاه‌ها همکاری لازم را داشتند.
 
ذوالفقاری با بیان اینکه همه دستگاه‌ها در این راستا وارد کار شدند، گفت: نیروهای مسلح، هلال احمر، شهرداری، سازمان حمل و نقل و پایانه کشور و معاونت عمرانی وزارت کشور پای کار آمدند و حتی 20 دستگاه از خود وزارت بهداشت نیز در این اجتماع عظیم ما را همراهی کردند.
 
وضعیت ترافیک در مرز مهران روان است
معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: طبیعی است امکان دارد مشکلاتی در این مسیر به وجود بیاید، چرا که برنامه‌ریزی وجود ندارد و زائران عراق براساس عدم هماهنگی برگشت‌شان با مشکلاتی روبرو شد.
 
ذوالفقاری تاکید کرد: براساس آماری که امروز به بنده دادند 130 هزار نفر از مرز مهران وارد شدند و این مقدار برابر با 12 برابر ظرفیت ورودی مهران بود که البته این کار کوچکی نبود که باید در بحث کنترل و تغذیه اقداماتی انجام می شد.
 
وی افزود: در این راستا حمل و نقل نیز دست به کار شد و از ساعت 23 شب شاهد روان شدن مرزها شدیم و در حال حاضر وضعیت مرز مهران روان است و طبیعی است که در وضعیتی که قابل پیش‌بینی نیست در ظرف دو ساعت 50 هزار نفر وارد مرز می‌شوند.
 
ذوالفقاری خاطرنشان کرد: شب گذشته در حین بازگشت زائران در نجف و کربلا بارندگی رخ داد و این بارندگی منجر به این شد که زائران زودتر سفر خود را آغاز کنند و در حال حاضر نیز مسئولان اجرایی در مرزها مستقرند و در حوزه تغذیه ما مشکلی نداشتیم و در حوزه گیت‌ها نیز سه برابر افزایش یافت و حتی معطلی نیز در گیت‌ها وجود نداشت. حجم زائران برگشتی بسیار زیاد شد و البته با فاصله دو ساعته به منطقه رسیدند.
 
معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه در حوزه امنیت ما هیچ مشکلی را در داخل و بیرون از مرزها نداشتیم، گفت: دولت عراق اقدامات بسیار زیادی را در راستای تامین امنیت زائران انجام داد.
 
وی با اشاره به اینکه بخشی از ناامنی‌ها را در مرز مورد رصد قرار داده‌ایم، گفت: خوشبختانه مرز‌ها از امنیت بسیار زیادی برخوردار است.
 
ذوالفقاری با اشاره به تلاش مسئولان دستگاه‌های مختلف از جمله نیروی انتظامی، سپاه و بسیج، ادامه داد: با تلاش این عزیزان مشکلی از بابت نظم و امنیت برای زائران به وجود نیامد.
 
وی با اشاره به اینکه زائران در حوزه بهداشت و درمان هم مشکل خاصی نداشتند، افزود: یک سوم زائران بازگشته‌اند و دو سوم آنان هنوز به کشور بازنگشته‌اند.
 
حضور زائران در داخل عراق تا 9 روز دیگر بلامانع است
معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه حضور زائران در داخل عراق تا 9 روز دیگر یعنی تا پایان ماه صفر از نظر قانونی بلامانع است، اظهار داشت: کسانی که عجله ندارند، بهتر است صبر پیشه کنند.
 
ذوالفقاری با اشاره به اینکه بهتر است زائران در زمان ورود به کشور صبر و حوصله داشته باشند، گفت: مکان‌هایی برای استراحت زائران در نظر گرفته شده است.
 
وی افزود: چنانچه افرادی از خانواده‌های‌شان جدا شده‌اند بهتر است نگران نباشند، زیرا ستادی در کربلا و در داخل کشور تشکیل شده تا به مسائل این دسته از زائران رسیدگی کند.
 
معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در پایان با تاکید بر اینکه کسانی که از خانواده‌های‌شان جدا شده‌اند به سلامت به کشور بازخواهند گشت، گفت: با کمک دستگاه‌های مختلف همه امکانات را برای ورود زائران به کشور فراهم کرده‌ایم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها