کد خبر: ۲۹۲۸۲
زمان انتشار: ۰۱:۵۲     ۱۴ آذر ۱۳۹۰
طرح تعجب برانگیز مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی:
روز گذشته مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی به ریاست احمد توکلی پیشنهادهای خود برای ساماندهی تعطیلات رسمی کشور در قالب طرحی قانونی منتشر و آن را به نمایندگان مجلس ارائه کرد. با نگاهی بر تعطیلات مورد بحث در این پیش نویس مشاهده می شود که روز شهادت و ولادت امام رضا(علیه السلام) و همچنین روز شهادت امام صادق(علیه السلام) و حضرت زهرا(سلام الله علیها) از تعطیلات رسمی کشور حذف گردیده است و این در حالی است که تعطیلاتی چون 13 فروردین حفظ گردیده است.
به گزارش پایگاه 598، روز گذشته مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی به ریاست احمد توکلی پیشنهادهای خود برای ساماندهی تعطیلات رسمی کشور در قالب طرحی قانونی منتشر و آن را به نمایندگان مجلس ارائه کرد.

مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در این طرح پیشنهاد کرده است شمار تعطیلات سراسری کشور از ۲۵ روز کنونی به ۱۶ روز کاهش یابد و تعطیلی شماری از مناسبت‌های مذهبی لغو گردد و تنها در برخی استان‌ها تعطیل باشد.

به اعتقاد مرکز پژوهش‌های مجلس، معضل اصلی تعطیلات در ایران، تعطیلات پراکنده در کشور است و تعطیلات رسمی هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم فراوانی بر اقتصاد کشور وارد نموده است.

با نگاهی بر تعطیلات مورد بحث در این پیش نویس مشاهده می شود که روز شهادت و ولادت امام رضا(علیه السلام) و همچنین روز شهادت امام صادق(علیه السلام) و حضرت زهرا(سلام الله علیها) از تعطیلات رسمی کشور حذف گردیده است و تنها در استان های قم و مشهد تعطیل می باشد.



حال این سوال پیش می آید که ایامی که از اهمیت بالایی نزد مراجع معظم تقلید، امام راحل و مقام معظم رهبری و همچنین اعتقادات شیعه برخوردار بوده و هست، چگونه به عنوان تعطیلات اضافی تلقی می گردد در حالی که روز 13 فروردین یا همان سیزده بدر که پیوند بالایی با سنن خرافی دارد، در تعطیلات رسمی کشور جای دارد.

در همین رابطه به سخنان مقام معظم رهبری ‏در جمع فرماندهان و مسؤولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامى‏ در تاریخ ۱۳۷۶/۰۶/۲۶ در خصوص تعطیلی شهادت بانوی دو سرا، حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) که به عنوان اولین خاستگاه تعطیلی شهادت بانوی بزرگ اسلام می توان از آن نام برد، اشاره می شود: "طبق روایت، روز سه‌شنبه‌ى هفته‌ى آینده - سوم جمادى‌الثّانى - شهادت سیّده‌ى زنان عالم، فاطمه‌ى زهرا (سلام‌اللَّه‌ علیها) است. من از ملت ایران درخواست مى‌کنم که در آن روز، مغازه‌ها و محل کسبشان را تعطیل کنند و به فاطمه‌ى زهرا (سلام‌اللَّه‌ علیها) احترام نمایند. به دستگاهها و ادارات دولتى و کارخانجاتى که کارهاى خاصى دارند، چیزى نمى‌گوییم؛ لیکن کسبه و دکاندارها و بازارها و خیابانها احترام کنند. ان‌شاءاللَّه روز سه‌شنبه را تعطیل کنید تا بتوانیم از برکات فاطمه‌ى زهرا (سلام‌اللَّه علیها) بهره‌مند بشویم."

مرکز پژوهش‌ها در پیش‌نویس طرح خود پیشنهاد کرده است: تعطیلات رسمی قطعی در تقویم کشور عبارت باشند از: ۴ روز نخست نوروز، روز ۱۳فروردین ماه، روز عید فطر، روز عید غدیر، روز عید قربان، روز نیمه شعبان، روز ۲۸ ماه صفر، روز ۲۱ ماه رمضان، روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، روز ۲۲ بهمن، روز ۱۴ خرداد و روز اربعین حسینی.تبصره این طرح می‌افزاید: روز ولادت و شهادت امام رضا(علیه السلام) در استان خراسان رضوی و روز شهادت امام صادق(علیه السلام) و حضرت زهرا(سلام الله علیها) در استان قم تعطیل رسمی باشد.

در این ۴ روز در همه نقاط کشور ساعت کار یک ساعت دیرتر شروع ‌شود.روز ۲۹ اسفند نیز نیمه تعطیل و ساعت کاری تا ۱۲ ظهر باشد.یک ماده این طرح نیز تصریح می‌کند: چنانچه یک روز کاری در میان دو تعطیلی رسمی قرار گیرد، دولت مجاز است با اطلاع‌رسانی قبلی آن روز را تعطیل اعلام نماید. همچنین دولت می‌تواند در موارد لزوم با توجه به شرایط اقلیمی در ماه مبارک رمضان حداکثر به میزان دو ساعت، ساعات کار کارکنان ادارات دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری را کاهش دهد.

اهتمام مسئولین در تعطیل نمودن ایام عزاداری اهل بیت (علیهم السلام) از اینرو بوده است که برپائی عزای حضرات معصومین با کیفیت هرچه بیشتر و حضور گسترده مردم به منظور ترویج فرهنگ غنی تشییع انجام گیرد. به همین منظور ایام مذکور با تاکید رهبر معظم انقلاب و هدایت و حمایت معنوی مراجع تقلید و علماء، تعطیل گردیده است.

لازم بذکر است که در همین راستا، ایام شهادت امام جعفرصادق (علیه السلام) و حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) بمنظور تعظیم و بزرگداشت شعائر اسلامی، تعدادی از مراجع معظم تقلید از جمله حضرات آیات: صافی گلپایگانی، وحید خراسانی و مرحوم میرزا جواد تبریزی، اقدام به برگزاری آئین پیاده روی و عزاداری با پای برهنه در عزای حضرات معصومین(علیهم السلام) در قم در سال های اخیر نموده اند، که نشان از عظمت و بزرگی این روزها در جامعه اسلامی و شیعی دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۷۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۵ - ۱۴ آذر ۱۳۹۰
۱۶
۱۳
با سلام
من نمیدونم این چه مجلسیه؟ دیگه کلکسیون تصمیمات عجیب و غریب آقایان کامل شده.
چرا باید در مجلس اصول گرا آدمهایی باشند این چنین بی بصیرت و البته شاید لاییک؟
پاسخ
سجاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۷ - ۱۵ آذر ۱۳۹۰
از آنجا كه متأسفانه اكثريت هموطنان در چنين روزهاي شهادت ، از تعطيلي استفاده كرده و به مسافرت ميروند و مخصوصا جاده هاي شمال ترافيك سنگيني به خود ميگيره ، مجلس بسيار كار خوبي كرده . چون با اين حذف تعطيلي جلوي اينگونه بي احترامي ها گرفته ميشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۲ - ۱۶ آذر ۱۳۹۰
اکثریت در عزاداری هستند جناب سجاد
مشکل کشور ما همیشه این بوده
اقلیت زور گو و پر سر و صدا
و اکثریت مظلوم
حسینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۲ - ۱۸ آذر ۱۳۹۰
بگردید دنبال کیفهای انگلیسی رو پیدا کنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۸ - ۱۴ آذر ۱۳۹۰
۳۰
۲۵
احمق های عرب زاده ، ما ایرانی هستیم. ....
پاسخ
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۷ - ۱۴ آذر ۱۳۹۰
احمق یهودی زاده ما مسلمان هستیم . مسلمان ایرانی
ناشناس
UNITED STATES
۲۰:۰۱ - ۱۵ آذر ۱۳۹۰
ایرانی مسلمان
عبدالله عاصی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۸ - ۱۶ آذر ۱۳۹۰
بهایی حرام‌زاده!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۱ - ۲۰ آذر ۱۳۹۰
ایرانی بودن برای من جبری بوده ولی دین و آئینم انتخاب خودم بوده. حالا کدام مقدم است؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۶ - ۱۴ آذر ۱۳۹۰
۱۱
۱۳
برای آقای توکلی و همه هم مراماش متاسفم.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۴۱ - ۱۶ آذر ۱۳۹۰
ای تو روح توکلی و همه هم مراماش
قم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۷ - ۱۴ آذر ۱۳۹۰
۱۶
۱۰
با آل علی هرکه در افتاد ور افتاد
پاسخ
آزاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۸ - ۲۱ آذر ۱۳۹۰
درافتادن با آل علی به نظر شما یعنی حذف تعطیلات مذهبی؟ ببینم زمان ائمه هم آنان روز شهادت پدرانشان کلاس های درس یا کارشان را تعطیل می کردند؟
اصلا می خواهم بدانم ما از تعطیلی خوشحال می شویم یا ناراحت؟ معلوم است که خوشحال می شویم و به گشت و گذار یا مسافرت می رویم. پس تعطیلی شهادت ها بی معنی است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۷ - ۱۴ آذر ۱۳۹۰
۱۲
۱۲
فارغ التحصيلان دانشگاه هاي سكولار ما خروجي غير از اين نميتوانند داشته باشند و تازه اين اول كار است منتظر دسته گل هاي بعدي باشيد
پاسخ
آزاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۹ - ۲۱ آذر ۱۳۹۰
پس شما که خیلی دین داری یا دانشگاه نرفته ای یا خارج رفته ای دانشگاه!
شهروند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۳ - ۱۴ آذر ۱۳۹۰
۱۰
۲
کاش به جای اینکه اینقدر برای حذف تعطیلات، عقاید و افکار خودشون رو لو میدادند، کمی در مورد خوب کار کردن آموزش و تبلیغ میکردند. هر چی هم که تعطیلات حذف بشه وقتی درست کار نکنیم به جایی نمیرسه. در کشورهای میلادی دو روز تعطیلی کامل در هر هفته دارند ولی اینهمه جنجال ندارند.
پاسخ
شهروند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۵ - ۱۴ آذر ۱۳۹۰
۹
۹
شرمنده آقای ناشناس ایرانی. ما مسلمانیم و به خط مسلمانی، عرب و عجم بودنمان مهم نیست. اون دنیا هم برای سیزده بدر رفتن یا نرفتنمون سوال و جواب نمیشیم. برای چگونه گذراندن لحظه به لحظه عمرمون سوال میشیم. البته این رو که گفتم برای این بود که میدونم شما هم مسلمانید و هم به آخرت معتقد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۳ - ۱۴ آذر ۱۳۹۰
بله. مسلمانم. البته ایرانی مسلمان. نه مسلمان ایرانی! برای من و اکثریت مردم عید نوروز و 13 بدر مهم تر از اعیاد مذهبی است. اون دنیا هم برای تعطیلی شهادت امام صادق و حضرت زهرا هم سوال و جواب نمیشیم اخوی!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۲ - ۱۴ آذر ۱۳۹۰
تو هر خری هستی باش ما مسلمانیم اکثریتم خودشون تو مراسمات مذهبی نشون دادند همونایی که وقتی عید تو محرم افتاد عید نگرفتن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۶ - ۱۵ آذر ۱۳۹۰
اول اینکه خر خودتی. دوم اینکه بحث سر محرم نیست . اگر هم تعطیلی 13 بدر را حذف کنند ؛ می بینی که مردم باز به تفریح خودشون می رسن. شما هم بهتره عربی کامنت بذاری !!
پرهام
UNITED STATES
۲۰:۰۷ - ۱۵ آذر ۱۳۹۰
برای عزاداری در مناسبتهای مذهبی یا جشن گرفتن اعیاد مذهبی الزاما" نیازی به تعطیلی نیست، میشه در دل هم عزاداری کرد، میشه در حین عزاداری هم گناه کرد، میشه با زنده نگه داشتن راه حسین (ع) بدون عزاداری عاشورا راه حسین (ع) رو ادامه داد، میشه با عزاداری صرف راه حسین (ع) رو فراموش کرد.
به اضافه ی اینکه ممکنه به موجب تعطیل بودن روزهای سوگواری مذهبی این روزهای تبدیل به موقعیتی برای سفر رفتن بشه و سوگواری ها به فراموشی سپرده شه.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۵ - ۱۶ آذر ۱۳۹۰
جواب پرهام
در جواب به این همه میشه میشه ها باید بگم که انس و
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۴ - ۲۰ آذر ۱۳۹۰
ایرانی بودن من جبری است ولی مسلمان بودن من اختیاری. پس من یک مسلمانی هستم که در ایران متولد شده ام.
در ضمن ممکنه اکثریت خیلی کارهای غلطی بکنند. دلیل نمیشه.
ناشناس
UNITED STATES
۲۲:۳۶ - ۱۴ آذر ۱۳۹۰
۱۳
۵
سیزده بدر هم به نوعی یک عید مذهبی است چون روزی است که اولین کشتار ایرانیان توسط یهودیها صورت گرفته که 78000 ایرانی را در زمان خشایار شاه توسط استر و مردخای و توطعه انها کشته اند و هر کس در خانه بوده را کشته اند و کسانی که به بیرون فرار کرده اند توانسته اند زنده بمانند و از ان زمان هم شماره 13 برای ایرانیان نحس خوانده شده و هم در خانه ماندن و دلیل بیرون رفتن از خانه هم همین است و هم برای همدردی با کسانی که در خانه های خود کشته شدند توجه کنید شماره سیزده به همین دلیل برای یهود شماره مقدس است . برای اطمینان مراجعه کنید به تورات دست خورد در قسمت "کتاب استر " یعنی بخش استر و خود از زبان تورات انرا بخوانید .وان روز را عید پوریم میگویند و در اروپا انرا جشن ایرانی کشی نامیده اند که هر ساله در 13 و 14 فروردین انرا جشن میگیرند و شادیها میکنند .
پاسخ
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۷ - ۱۴ آذر ۱۳۹۰
از مطلب خوبت متشکر . ما با روسومات ایرانی مخالف نبستیم ولی اگر قرار باشه بین دین وایرانی بودن انتخاب کنم دین عزیز تر از جانم رو انتخاب می کنم برادر
پریسا
UNITED STATES
۰۵:۵۴ - ۱۵ آذر ۱۳۹۰
جناب محسن این جواب من نبود هیچ کس نگفته که ما باید بین دین و ایرانی بودن یکی را انتخاب کنیم دین و ملیت ما انچنان در هم امیخته که از یکدیگر جدا کردنی نیست وقتی من میگویم ایرانیم یعنی یک مسلمان شیعه هم هستم ولی ما نمیدانیم چرا سیزده بدر میرویم ان روز برای شادی نبوده ولی نگذاشتند حقیقت انرا ما بدانیم که روز کشتار ما بوده توسط یهودیها انرا از ما پنهان کرده اند قصد من فقط بیان کردن این بود که چرا این روز را ما از خانه بیرون میرویم و ماندن در خانه نحس است ما اینکار را هر ساله انجام میدهیم ولی نمیدانیم چرا . اخر چرا سیزده نحس است و سیزده فروردین ما باید نجسی انرا بدر کنیم با از خانه بیرون رفتن . موفق باشید
ناشناس
UNITED STATES
۰۶:۰۲ - ۱۵ آذر ۱۳۹۰
اقای محسن روسمات دیگر چه صیغه ای است ما رسم داریم که مفرد است و رسوم داریم که جمع ان است شما جمع را هم جمع بسته اید تازه انهم غلط اگر میخواستید این علط را درست بنویسید لااقل باید می نوشتید رسومات نه روسومات . یادتان باشد عربی زبان قران است شما که دین برایتان از جانتان عزیزتر است وکسی هم به ان اعتراض ندارد .
روح الله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۱ - ۱۵ آذر ۱۳۹۰
این مزخرفات تاریخی هیچ ارزش حقیقی ندارد.
ما مسلمانیم و ارزش روزها را دین تعیین می کند نه توهمات ما. به استفتائات مراجع درباره 13 به در مراجعه کنید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۴ - ۱۵ آذر ۱۳۹۰
هرکسی آزاد است که بر اساس عقاید خودش رفتار کند. مثلا آقای روح الله مسلمان بودن را ترجیح می دهد اما من ایرانی بودنم را. برای من عید نوروز ؛عید اصلی است و شادم و شما عید غدیر. شما روز شهادت امام صادق به عزاداری می رید و من ممکنه برم مسافرت! البته فکر نکیند کافرم.
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۳ - ۱۶ آذر ۱۳۹۰
سلام بازم ازشماتشکر میکنم پریسا خانوم .
حرف شما درست ولی من این حرف رو برای تاکید گفتم .
ازشما هم متشکر دوست ناشناس که غلط املایی من رو گفتید ولی بد جوری گفتید بیشتر شبیه کنایه بود تا تذکر
سالار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۸ - ۱۷ آذر ۱۳۹۰
سلام
پس شما قتل و عام پوریم رو قبول دارین؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۷ - ۱۹ آذر ۱۳۹۰
بی ربط بودن سیزده به در به داستان استر [ویرایش]به طور کلی در میان جشن های به جا مانده از دوره ی باستان جشن سیزده به در کمی مبهم است، زیرا مبنا و اساس دیگر جشن ها را ندارد.[۳۰]

در کتاب‌های تاریخی اشاره‌ی مستقیمی به وجود چنین مراسمی نشده‌است اما در منابع کهن اشاره هایی به روز سیزدهم فروردین داریم.[۳۱]

اما در هیچ کدام از آنها اشاره نشده است که سیزدهم فروردین (تیر روز از فروردین) با جشن پوریم ارتباط دارد. همانطور که اشاره شد، نمی توان وجود افرادی مانند استر، مردخای، هامان و... را در تاریخ ایران و دوره هخامنشی اثبات کرد.[نیازمند منبع]

این در حالی است که تا کنون هیچ دانشمندی ذکر نکرده که سیزده نوروز نحس است بلکه قریب به اتفاق روز سیزده نوروز را بسیار خوش‌یُمن و فرخنده دانسته‌اند.[۳۲] برای مثال در آثار الباقیه ابوریحان بیرونی، جدولی برای خوش‌یُمن و نحس بودن روزها قرار دارد که در آن برای سیزدهم نوروز که تیر روز نام دارد، کلمه‌ی سعد - به معنی نیک و فرخنده - آمده‌است. [۳۳]

بنا بر گفتهٔ کتاب استر در عهد عتیق اتفاقات پوریم در سیزدهم و چهاردهم ماه اذار اتفاقمی‌افتد
یک ایرانی اصیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۸ - ۱۵ آذر ۱۳۹۰
۸
۹
واقعا برای مجلس متاسفم
پاسخ
ناشناس
UNITED STATES
۲۰:۰۹ - ۱۵ آذر ۱۳۹۰
من و مجلس هم برای شما متاسف هستیم
سروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۹ - ۱۶ آذر ۱۳۹۰
ناشناس جان
تا حالا جریان اون یارو رو شنیدی که 2 نفر بازیگر مشهور بازداشت کردن، یهو پرید وسط و گفت ما سه تا رو کجا می برین؟
جریان شما هم همینطوره،
من و مجلس !!!
محمود
UNITED KINGDOM
۱۴:۰۱ - ۱۶ آذر ۱۳۹۰
دعوا نکنید مجلس فرمایشی بهتر از این نمیشه... سگ زرد برادر شغاله
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۴ - ۱۷ آذر ۱۳۹۰
محمود جون ، شما لطف کن و کامنت نذار .
معمولی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۵۶ - ۱۵ آذر ۱۳۹۰
۱
۱
حفظ سمت نماینگی مجلس با حقوق و مزایا و طلبکاری از مردم به قیمت اتلاف وقت مجلس
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۴۶ - ۱۵ آذر ۱۳۹۰
۴
۸
کافیه این خبر به گوش مراجع در قم برسه.
سال 84 یکبار این اتفاق افتاد و مجلس این طرح را به بایگانی مجلس در 7 طبقه به زیر زمین برد.
این مجلس اصولگرا نیاز به ارشاد اسلامی داره
پاسخ
سجاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۰ - ۱۵ آذر ۱۳۹۰
۴
۸
البته حذف تعطيلي بعضي از ايام شهادتها كاملا لازم است . چون متأسفانه بيش از 90 درصد مردم با اينگونه تعطيليها به مسافرت ميروند . آن هم چه مسافرتهايي ( شمال و دريا و ...و خوشگذراني و .... ) . پس تصميم مجلس بسيار بجاست . چون به اين ترتيب جلوي اينگونه بي احتراميها هم گرفته ميشه و حداقل همه مثل روزهاي ديگه ميروند به سر كارهاي خود
و البته همون سر كارهاشون شايد بتونند يك مراسم هم داشته باشند كه انصافا خيلي بهتره.
عزيزان تعصب بيجا تيشه به ريشه دين ميزنه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۷ - ۱۶ آذر ۱۳۹۰
دوست من شما از کجا آمار گرفتی که میگی 90% مردم میرن مسافرت!؟ یعنی از 75 میلیون 70 میلیونش روز شهادت حضرت زهرا و حضضرت رضا میرن مسافرت؟ تو کل عید نوروز 3-2 میلیون میرن شمال این 2درصد، نه 5% 95درصد مردم از تکریم این روزا محروم بشن که چی؟ بعد هم این حرف که فقط قم و مشهد تعطیل بشه خیلی حرف بدیه. یعنی آقای توکلی که علیرغم ادعای اصولگرایی همیشه دوست داره حرفهای عجیب و متفاوت بزنه ناخواسته داره این مطلب رو القا میکنه که مردم کشور این ایام رو نمیخوان فقط مردم قم و مشهد روی اون تعصب دارن! خوب برای اونا تعطیل باشه! خیلی بده این حرف!!
ناشناس
NETHERLANDS
۲۱:۵۴ - ۱۵ آذر ۱۳۹۰
۱۹
۴
فارغ از ایرانی و اسلامی بودن بحث . کدام آدم سالم و عاقلی هست که عزاداری را به شادی ترجیح بده؟؟ روز 13 بدر تعطیلی شادی است کسی غصه دار نیست ولی 3 روز دیگر که همه برای عزاداری گریه زاری است. چرا مردم ایران همیشه باید عزادار و سوگوار باشیم؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۴۰ - ۱۶ آذر ۱۳۹۰
وقتی امام زمان عزادار حسین است، ما چرا عزادار نباشیم.
اینها همه تقصیر حوزه است که در معرفی جمال زیبای دین و عاشورا عاجز و ناتوان است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۲۲ - ۱۶ آذر ۱۳۹۰
" وقتی امام زمان عزادار حسین است، ما چرا عزادار نباشیم! " واقعا منطق بینظیری دارید! دلیل از این مستدل تر و منطقی تر وجوذ ندارد! البته عقل هم چیز خوبیست!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۰ - ۱۶ آذر ۱۳۹۰
تفاوت ما و شما در آن است که عزاداری حسین روحیه ما را شاداب می کند
اصلا دنیای ما با شما دنیایی ها فرق می کند
یادتان باشد در 200 سال اخیر در تمام جنگ ها ایرانی های شما ایران را به باد دادند اما از بعد انقلاب، مسلمانان ایران با ذکر حسین ایران را نگه داشتند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۷ - ۱۶ آذر ۱۳۹۰
اگه با عزاداری روحیه ات شاد میشه بهتره بری پیش روانپزشک .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۸ - ۲۰ آذر ۱۳۹۰
منظورت همون روانپزشک هایی هستند که بسیاری از آموخته هاشون رواج فرهنگ ضد دینی است؟؟؟ عقل هم خوب چیزی است. کمی فکر کنید ساده است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۳ - ۱۶ آذر ۱۳۹۰
۳
۱
این حرف که فقط قم و مشهد تعطیل بشه به کل ملت ایران توهین میکنه. یعنی آقای توکلی که علیرغم ادعای اصولگرایی همیشه دوست داره حرفهای عجیب و متفاوت بزنه ناخواسته داره این مطلب رو القاء میکنه که مردم کشور این ایام رو نمیخوان! و فقط مردم قم و مشهد روی اون تعصب دارن! خوب برای اونا تعطیل باشه! این توهین به هردو طرفه.
پاسخ
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۲ - ۱۶ آذر ۱۳۹۰
۳
۰
ای کاش همه این اختلافات روزی حل بشه وهمه باهم دست دردست هم وشانه به شانه هم ایرانمان را باتلاش علمی وفنی واقتصادی به قله سرافرازی برسانیم وباهم به شادی وپایکوبی جمعی وسوگواری ایینی گرد هم اییم بیاییم بکوشیم تاشادبیاساییم دلتون و فکرتون روشن وخدایی باد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۱ - ۱۶ آذر ۱۳۹۰
۵
۱
خدمات متقابل ایران و اسلام
نوشته شهید مطهری
یا زهرا یا حسین
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۶ - ۱۶ آذر ۱۳۹۰
۳
۴
باید علاوه بر عاشورای قمری
تاسوعا و عاشورای شمسی هم تعطیل بشه و عزاداری
پاسخ
ناشناس
UNITED STATES
۱۵:۵۹ - ۱۶ آذر ۱۳۹۰
۲
۳
خدايا عمر اين مجلس را تمام كن!! مي ترسم 2روز ديگه قانون وضع كنند ...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۳ - ۱۶ آذر ۱۳۹۰
۹
۵
همه سال راعزا بگیرید که دیگه فکرتون راحت باشه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۵ - ۱۷ آذر ۱۳۹۰
شما همه سال رو برو پارتی و قرص اکس بخور و به کثافت کاری هات برس .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۲ - ۱۷ آذر ۱۳۹۰
۲
۰
متاسفم برای مسلمانان ایرانی که این گونه محترمانه و مودبانه نظرمی دهند.متاسفم که واقعیت اسلام ودین گرانبهای خود رانمی دانیم،با همین تک بعدی نگریستن به دین باعث شدیم که نسل جوان برداشت اشتباهی از دین دارند،فکر می کنند دین یعنی غصه وغم .مراسم دینی چه عزاداری ها و چه ولادت ها اگر با حضور همکاران درمحل کار و دانش آموزان در محل مدرسه برگزار شوداثربخشی بیشتری دارد.به هردو مورد(شهادت و ولادت به یک اندازه باید اهمیت داده شود.این مراسم باید مانند مراسم محرم جلوه و خروجی با شکوهی داشته باشد.می دانیم که ایرانی های امروز خوب کار نمی کنند ساعات زیادی در محل کار حضور دارندکه اگر ساعات حضور کمتر شود به ویژه برای بانوان، نقطه عطفی است جهت استحکام بنیان خانواده و سلامت روان مردم، کاش مجلس روزی به این مهم برسد.و اما ایرانیان می توانند مسلمان و غیر مسلمان باشند پس مسلمانان ایرانی درست است،مسلمانان ژاپنی، مسلمانان آلمانی و...مسلمان بودن بهایی دارد که قدرش را نمی دانیم و روزی خواهیم دانست کاش دیر نباشد.به هم احترام بگذاریم ما هموطنیم ، حتی اگر هم دین نباشیم انسان هستیم.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۵ - ۱۷ آذر ۱۳۹۰
یاد گفته ای از شریعتی افتادم که گفته ای قران از تو شرمنده ام که هروقت صدای قران به گوش می رسد همه دنبال این میگردند که چه کسی مرده
حسين غلامحسيني
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۴ - ۱۷ آذر ۱۳۹۰
۱
۳
باسلام خدمت همه هموطنان محترم وآزادانديش اگرواقع نگر باشيم بايد تعطيلات را برمبناي اسلام و آموزه هاي ديني ببينيم و بااستفاه ازفرمايشات حضرات معصومين عليهماالسلام و درزمان حاضر بااستفاده ازبيانات نائب امام زمان(عج)رهبرعظيم الشان انقلاب امام خامنه اي استفاده كنيم وببينيم اين بزرگوار چه مي فرمايند.سمعا"وطاعتا"
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۱ - ۱۷ آذر ۱۳۹۰
با سلام به شما هموطن اگر ملاک واقع نگری باشد مبنا باید ایران باشد چرا که با بودن کشوری به نام ایران است که ما افتخار مسلمان بودن را میکنیم اگر ایرانی نبود ایا شما الان اینجا پیغام می گذاشتید ما باید تمام مسائل را باهم دریابیم
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۷ - ۱۸ آذر ۱۳۹۰
۱
۱
بنیانگذار اکیدسو در واکنش به این خبر اعلام نمود جان بی مقدار این حقیر فدای فاطمه زهرا (ع) و تمام معصومین اگر باور دارید که این مملکت صاحب دارد که دارد این چه بازی هست هر سال سر این ملت شریف در می آورید روش بهره وری را بالا ببرید از طریق اصلاح ساختار حکومتی تعطیلات کم هم است حق این ملت بیش از این هاست.
پاسخ
mohammad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۵ - ۱۹ آذر ۱۳۹۰
۰
۱
برادران وخواهران عزیز این سایت داره شما را به جون هم می اندازه وبا اعصاب مردم بازی می کنه یک کم احترام همدیگر را رعایت کنید وبه هم فحش ندین ما همه مسلمانیم
سربلند ایران اسلامی
پاسخ
پيمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۵ - ۱۹ آذر ۱۳۹۰
۴
۳
زنده باد *فقط * ايران
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۴ - ۱۹ آذر ۱۳۹۰
۲
۱
به همه عزیزان باید بگم که اگه به تقویم مراجعه کنیدروز سیزده بدرروزطبیعت نام گذاری شده واقعیت این روز اینه که مردم با طبیعت دوستی واتصالشونو ونیازشونو نشون بدن ویک چنین روزی روتوی خیلی از ادیان میتوان پیداکرد کجای این خرافاته تازه اگه توی اسلام هم کمی کنکاش کنید میتونید مطالبی راشبیه این پیداکنید مثلا وقتی یکی میخواد بره یه خونه نو وعقدزناشویی ببنده رسم اینه که ازیک روحانی میپرسن ایان فلان روزویا فلان زمان مبارکی هست یانه یا به عین کلمش ((ساعته )) پس اگه اون خرافات باشه اینم خرافاته
پاسخ
موسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۹ - ۱۹ آذر ۱۳۹۰
۳
۰
ما اگر یاد بگیریم چطور در روزهای غیر تعطیل مفید کار کنیم نیاز نیست تعطیلاتمان را کم کنیم
پاسخ
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۴ - ۱۹ آذر ۱۳۹۰
۵
۱
اصلا چرا بحث میکنید...اونایی که عقیده دارن باید عزاداری کنن .خوب سیزده بدر بشینن توخونه بزنن تو سروکله خودشون ...

اونایی هم که با عزا وماتم مخالفن...برن شمال وتفریح وخوشگذرونی......
پاسخ
ناشناس
UNITED STATES
۰۱:۵۵ - ۲۰ آذر ۱۳۹۰
۲
۰
ای بابا چرا می خوان روزهای تعطیل کم کنند .
همش که نشد کار بابا مردم تفریح می خوان .
پاسخ
عارف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۵ - ۲۰ آذر ۱۳۹۰
۳
۰
حالا به جريان انحرافي فحش بدهيد!!! انحراف در جاي ديگر است...
پاسخ
کوپول
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۸ - ۲۱ آذر ۱۳۹۰
۱
۰
دوستان سلام

من نظرم اینکه اولین شرط گذاشتن نظر اینه که حرمت همدیگه رو نگه داریم و بی احترامی نکنیم

هر که یه اعتقادی داره من میگم محرم خوبه - ماه رمضون خوبه ( هر روزی اداب مخصوص خودش ) اگه شما بروید عروسی اخم کنید هیچکسی حرکت شما رو نمی پسنده و بالعکس اگه برید عزا و بخندید هم کسی نمیپسنده

هر چی جای خودش .. یادمون باشه این اختلاسها و دزدیها بیشتر از افراد به اصطلاح مذهبی در اومده ... از اونور بوم هم نیفتیم
انسانیت و وجدان داشته باشیم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۶ - ۲۱ آذر ۱۳۹۰
۲
۰
ای بابا این مجلس می خواد این ذره خوشی رادر روزهای عزاداری ازما بگیره!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۱ - ۲۱ آذر ۱۳۹۰
۳
۲
ما اول ایرانی هستیم بعد مسلمان.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۸ - ۲۲ آذر ۱۳۹۰
۱
۱
زنده بادایران وایرانی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۷ - ۲۳ آذر ۱۳۹۰
۰
۱
خاک تو سرتون
برداشتن تعطیلات مذهبی مخصوصا شهادت ها یعنی مشکل داشتن با پیغمبر(ص)وامام علی(ع) وآل او
تازه داره شهادتهای غیر محرم رونق میگیره
وهر کسی به این امر راضی باشد وخوشحال باشد وبه درست بودن این کار باشدتوی دینش باید شک کردو توی...ش چون خرافاتو چسبیده ودینشو ول کرده

هرکه به آل علی بدبین است
تنها راه علاج او ق..ین است

والسلام
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها