کد خبر: ۳۰۲۱۹۸
زمان انتشار: ۱۰:۰۵     ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
همشهري/ دختر ۱۸ ساله اهل ارمنستان و يک پسر ايراني بعد از آشنايي در شبکه اجتماعي واتس آپ، باند سرقت تشکيل دادند.

دختر جوان به‌عنوان مسافر سوار ماشين‌هاي مدل بالا مي‌شد و همدستش بعد از تعقيب آنها در فرصتي مناسب دست به زورگيري مي‌زد.نخستين برگ اين پرونده دي‌ماه سال‌جاري ورق خورد. در آن زمان مردي نزد پليس رفت و خبر از سرقت خونين توسط يک دختر و پسر جوان داد. وي گفت: ساعتي قبل در يکي از خيابان‌هاي شرق تهران بودم که دختر جواني دست بلند کرد. او که معلوم بود خارجي است از من خواست تا به‌صورت دربستي وي را به خياباني در همان حوالي ببرم.

من هم قبول کردم و با راهنمايي او وارد کوچه‌اي خلوت شدم و دختر جوان خواست مقابل خانه‌اي توقف کنم. به‌محض توقف، پسرجواني به سمت ماشين آمد و به من حمله کرد. آنجا بود که دختر جوان دست به سرقت کيف‌پول، ضبط، موبايل و دوربين عکاسي که داخل داشبورد ماشين بود زد و در يک چشم برهم زدن هردو سوار موتور شدند و پا به فرار گذاشتند.

من هم با سرو صورتي خوني خودم را به کلانتري رساندم تا شکايت کنم. با اين شکايت، تيمي از مأموران با دستور قاضي شعبه دهم دادسراي ناحيه4 تهران، تحقيقات خود را در اين زمينه شروع کردند. درحالي‌که کارآگاهان سرگرم تحقيق در اين پرونده بودند چند شکايت مشابه ديگر پيش روي تيم تحقيق قرار‌گرفت که نشان مي‌داد دختر و پسر جوان و کم‌سن و سال وقتي آفتاب غروب مي‌کرد در تاريکي شب به‌صورت سريالي دست به سرقت از راننده‌ها مي‌زدند.

با اطلاعات به‌دست آمده، ‌کارآگاهان به‌صورت نامحسوس محل‌هايي که سرقت در آنجا صورت گرفته بود را تحت کنترل قرار دادند تا اينکه هفته گذشته دختر و پسري را ديدند که سوار يک پرايد بودند و شباهت زيادي به دزدان تحت تعقيب داشتند. آنها خودروي پرايد را کنار خيابان پارک کردند و هردو پياده شدند. مأموران وقتي پلاک خودروي پرايد را استعلام کردند معلوم شد که سرقتي است. اين درحالي بود که همه وسايل و لوازم داخل پرايد سرقت شده بود.

مأموران که مطمئن شده بودند دختر و پسر جوان دزدان تحت تعقيب هستند همچنان آنها را زيرنظر داشتند تا در فرصتي مناسب وارد عمل شوند و دستگيرشان کنند. سارقان بي‌خبر از همه جا به سراغ خودروي پرايدي که همان حوالي پارک شده بودند رفتند و در تلاش بودند تا در خودرو را باز کنند. آنجا بود که پليس وارد عمل شد و دختر و پسر جوان به‌محض ديدن مأموران به سمت همان پرايد سرقتي که کنار خيابان رها کرده بودند دويدند و سوار بر آن پا به فرار گذاشتند. همين اتفاق آغاز عمليات تعقيب و گريز بود تا اينکه سرانجام هردو متهم در جريان تيراندازي و شليک‌هاي هوايي پليس به دام افتادند.

عشق سرقت

دختر و پسر جوان که هردو اعتياد به ماده‌‌مخدر شيشه دارند براي بازجويي در اختيار تيم تحقيق قرار گرفتند. در بررسي‌ها معلوم شد که دختر جوان اهل ارمنستان است که از سال‌ها قبل در ايران زندگي مي‌کند. آنها مدتي قبل از طريق شبکه اجتماعي واتس آپ با يکديگر آشنا شده و پس از آن تصميم به دزدي گرفته بودند.

دخترجوان گفت: ما براي سرقت 2‌شگرد داشتيم؛ شيوه نخست‌مان اين بود که من سد راه رانندگان شده و بعد از اينکه به‌عنوان مسافر سوار ماشين مي‌شدم همدستم علي به تعقيب ما مي‌پرداخت. من راننده را به کوچه‌اي خلوت مي‌کشاندم و وقتي توقف مي‌کرد، علي به او حمله کرده و وي را به باد کتک مي‌گرفت.

من هم دست به سرقت اموالش مي‌زدم. شگرد دوم هم اين بود که خودروهاي پارک شده کنار خيابان را مي‌دزديديم و لوازم داخلشان را سرقت مي‌کرديم. دختر جوان که تبحر خاصي در سرقت دارد در ادامه گفت: من عاشق هيجان سرقت هستم و در اين زمينه استعداد خاصي دارم. در حقيقت پيشنهاد سرقت را من به علي دادم و او نيز پذيرفت. به گزارش همشهري، تحقيقات از دختر و پسر شيشه‌اي ادامه دارد تا زواياي پنهان ماجرا آشکار شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها