کد خبر: ۳۰۳۰۵۹
زمان انتشار: ۱۱:۳۰     ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
وکیل کاپیتان تیم ملی گفت: «مرجع قانونی بدون ادله و مدارک چنین قراری صادر نکرده و زیر سوال بردن دادسرا از جانب آقایان پسندیده نیست.»

به گزارش پایگاه 598، اظهارات وکیل امیر قلعه نویی در روزهای اخیر سرانجام با واکنش وکیل جواد نکونام که این روزها ترجیح داده بود بیشتر سکوت کند، همراه شد.

 

رضا حسن زاده که در طول زمان دادرسی پرونده موکلش و امیر قلعه نویی، سکوت کرد. او حتی پس از رد شدن شکایت سرمربی استقلال، ترجیح داد سکوت کند.

 

* آقای حسن زاده اخیرا از شما جمله ای نقل شده مبنی بر اینکه اگر قلعه نویی به دادگاه شکایت کند، جواد نکونام اعاده حیثت خواهد کرد. آیا این یک تهدید است؟

- من هرگز چنین مصاحبه ای انجام ندادم. در طول این مدت، با هیچ خبرگزاری گفتگو نکردم. حتی زمانی که قرار صادر شده، من دوباره سکوت کردم و برایم عجیب است که چنین نقل قولی از من منتشر شده است. به طور کلی الان زمان مناسبی برای بررسی این موضوع یا مطرح کردن این گونه مسایل نیست و به موقع، درباره اش تصمیم گیری می کنیم.

 

* حتی از قول شما منتشر شد که «بهتر است دوستان این ماجرا را ادامه ندهند». طبیعی است که قلعه نویی و وکلیش، پیگیری های لازم را در این زمینه انجام می دهند.

- من این جملات را تکذیب می کنم. هرگز چنین حرفی را بیان نکرده و نخواهم کرد. هر فردی حق دارد که به رای صادره در صورت تجویز قوانین، اعتراض کند. آقای قلعه نویی هم می تواند در صورت تمایل به رای اعتراض کند. بنده این اظهارات را تکذیب می کنم و شک نکنید شکایت لازم را انجام می دهم. دوستانی که چنین نقل و قول هایی از من منتشر کرده اند، با آن را اثبات کنند. ترجیح می دهم تا پیش از شکایت و توضیحات طرف مقابل، حرف دیگری نزنم.

 

* چرا در طول دادرسی این پرونده شما سکوت کردید؟ دلیل خاصی داشت؟

- تنها به دلیل رعایت اخلاق، قانون و عدم نیاز به جوسازی بود. انتشار اطلاعات پرونده، خلاف قانون است. منتهی در این پرونده، یکسری از اطلاعات را بعضی از دوستان مدام به بیرون می دادند. این بحث نه اخلاقی است و نه قانونی چون باعث می شود به اختلاف ها بیشتر دامن زده شود. ما تلاش کردیم که طبق تجویز قانون، تنها دفاع خود را انجام دهیم. شکایتی مطرح شده بود و ما هم در چارچوب قوانین دفاع کردیم، بی آنکه بخواهیم به جوسازی یا تشویق اذهان عمومی بپردازیم. با توجه به تجربه 15 ساله ام در مباحث حقوقی فوتبال و قبول وکلالت پرونده های متعددی از بزرگان فوتبال در 12 سال اخیر، نیازی به مصاحبه و مطرح کردن خود نداشته و ندارم. ما در سکوت کامل خبری کارهایمان را انجام دادیم ولی بعضی از دوستان این قاعده را رعایت نکردند.

 

* وکیل امیر قلعه نویی در آخرین مصاحبه ای که داشت اعلام کرد شما و موکل تان جواد نکونام حتی یک مدرک مستند هم به دادسرا ارایه نداده اید. این حقیقت دارد؟

- اگر اعتقاد این است که مرجع قانونی بدون ادله و مدارک چنین قراری صادر کرده است این در واقع زیر سوال بردن مقام و جایگاه مرجع رسیدگی کننده است. این برازنده نیست که بگویم دادسرا بدون ادله چنین حکمی صادر کرده است. قطعا ما مدارک داشته ایم. جواد نکونام دفاعیاتی داشت که ارایه داد. ما هیچ پیش داوری خاصی انجام ندادیم و اجازه دادیم مرجع قانونی در این زمینه تصمیم گیرنده باشد.

 

* وکیل قلعه نویی اظهار کردند که تمام مدارک جواد نکونام را دیده اند و به همین دلیل، چنین حرفی زده است.

- این نظر شخصی ایشان است و من موظف هستم که به همکارم احترام بگذارم. میزان تاثیر شهود و مدارک را مقام رسیدگی تشخیص می دهند، نه ما. هر یک از ما حق داریم در صورتی که تجویز قانون به رای ای که خلاف خواسته ماست، اعتراض کنیم مقام رسیدگی کننده باید تشخیص لازم را در این زمینه بدهد.

خبرآنلاین

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها