کد خبر: ۳۰۴۱۵۱
زمان انتشار: ۱۰:۰۴     ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، مسئولان آموزش‌وپرورش روز چهارشنبه ۲۷ اسفند را پايان فعاليت آموزشي مدارس در سال ۹۳ اعلام کرده‌اند اما برخي مدارس چند روز زودتر به استقبال تعطيلات نوروز رفته‌اند يا در برخي موارد مدرسه باز بوده اما کلاس‌‌هاي درس برگزار نمي‌شود.

هفته پيش رو آخرين هفته فعاليت مدارس در سال93 است. طبق تقويم کشور 28 اسفند پايان فعاليت کاري و آموزشي در سال جاري است.

از آن‌جا که امسال 28 اسفند مصادف با روز پنج‌شنبه است و تمام مدارس کشور پنج‌شنبه‌ها تعطيل هستند، قاعدتاً چهارشنبه 27 اسفند پايان فعاليت آموزشي مدارس در سال 93 است اما برخي از مدارس کشور يک‌شنبه 24 اسفند و برخي ديگر دوشنبه 25 اسفند را پايان فعاليت آموزشي در سال 93 اعلام کرده‌اند.

برخي از مدارس نيز بر اساس درخواست اوليا، در هفته پاياني اسفند برنامه آموزشي نخواهند داشت، اما مدارس باز هستند.

رسول پاپايي معاون مرکز اطلاع‌رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري تسنيم درخصوص پايان فعاليت آموزشي مدارس در سال 93 اظهار داشت: طبق قانون تعطيلي مدارس بر اساس تقويم رسمي کشور مشخص مي‌شود و هر نوع تعطيلي مدارس به غير از تعطيلات رسمي، شرايط اضطراري مانند آلودگي هوا يا بارش برف و يخبندان غيرقانوني است بنابراين تمام مدارس موظف به رعايت قانون هستند و تعطيلي خارج از اين موارد مجاز نيست.

وي افزود:‌بخشي از فرهنگ تعطيلي نيز مربوط به خانواده‌هاست يعني خانواده‌ها بايد همکاري لازم را داشته باشند تا ساعات آموزش دانش‌آموزان به طور کامل اجرا شود. معلمان و کادر مدرسه تا روز 27 اسفند در مدارس حضور دارند و خانواده‌ها بايد براي برگزاري کلاس‌هاي درس و ساعات آموزش دانش‌آموزان همکاري کنند.

به گزارش تسنيم، اسفنديار چهاربند مديرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران نيز با اشاره به داير بودن مدارس تا 27 اسفند گفت: آموزش و پرورش بر استفاده حداکثري از ساعت مفيد آموزش تأکيد دارد و به تمام مدارس شهر تهران ابلاغ کرده‌ايم که کلاس‌هاي درس تا 27 اسفند داير باشد. تعطيلي زودهنگام مدارس به هيچ عنوان و بهانه اي قابل قبول نيست و اين کار تخلف اداري محسوب مي‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها