کد خبر: ۳۰۵۸۳۹
زمان انتشار: ۱۳:۰۸     ۰۳ فروردين ۱۳۹۴
 داریوش یزدانی که دروان مربیگری خود را در آمریکا آغاز کرده، دیدار دیشب الکلاسیکو را تحلیل کرده است.

به گزارش بانک ورزش، هافبک سابق استقلال در اینستاگرامش نوشت: ديدار بارسا و رئال مادريد يك كلاس آموزشى فوق العاده خوب براى مربيان علاقمند بود و به مانند يك فيلم سينمايى جذاب بيننده را به دنبال كردن ماجرا تشويق مى كرد. هر دو تيم در انتقال بازى از دفاع به حمله و خلق موقعيت گل بسيار عالى عمل كردند با اين تفاوت كه لحظه انتقال در بارسا با گردش سريع توپ و يافتن دو كانال ٤و٢ اتفاق مى افتاد اما در رئال مادريد لحظه انتقال در ضد حمله و استفاده از سرعت بازيكنان اتفاق مى افتاد.

نيمه اول، بارسا در امر بازيسازى از خط دفاعى عملكرد فوق العاده اى داشت اما جابجايى و فرارهاى مورب سه مهاجم رئال به عمق خط دفاعى بارسا خط دفاعى این تیم را در نيمه اول بارها به دردسر انداخت و با توجه به اينكه مسى و نيمار در فاز دفاعى عملكرد خوبى نداشتند با اضافه شدن مدافعين كنارى رئال بخصوص مارسلو در بسيارى از موارد برترى عددى را به رئال مى داد و بازى منطقى رئال در نيمه اول با خوش شانسى بارسا مساوى به پايان رسيد.

نيمه دوم، تغيير سيستم بازى بارسلونا در نيمه دوم، کاتالان‌ها را تبديل به تيم برتر ميدان كرد و رئال با خوش شانسى با اختلاف يك گل شكست خورد. بازى گرفتن از مسى و نيمار در دو كانال ٥و١ و همچنين بازى فيزيكى سه هافبك ميانى بارسا موجب گشت كه دو مدافع كنارى رئال در فاز تهاجمى كمتر حاضر شوند و هافبكهاى ميانى تيم رئال نيز از بازى خارج شدند تا جايى كه تونى كروس تبديل به يك بازيكن كاملا معمولى شد.

گردش توپ در بارسا نيز در اين فصل به شكل جديدى دنبال مي‌شود و گردش توپ در جهت خلق هر چه بيشتر موقعيت گلزنى انجام مى شود و پاسهاى عمقى، فرارهاى مورب و پا به توپ شدن بيشتر در عمق زمين حريف باعث ايجاد شكاف بين خط دفاعى و ميانى حريف مي‌گردد و در اين زمانها بازيكنانى نظير مسى، نيمار، اينيستا و سوارز توانايى غلبه بر هر دفاع و دروازه بانى را دارند و بدين شكل بارها مهاجمين بارسا در موقعيت ( ٢-٣ مقابل) قرار گرفتند و صاحب موقعيتهاى خوبى شدند كه دقت لازم در زدن ضربات آخر را نداشتند.

در مجموع بارسا پيروز تاكتيكى ديدار بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها