کد خبر: ۳۰۶۵۹۷
زمان انتشار: ۱۵:۲۷     ۱۴ فروردين ۱۳۹۴
رئیس سازمان نظام پزشکی کشور:
رئیس سازمان نظام پزشکی در نامه ای خطاب به رئیس صدا و سیما عنوان کرد: ساخت سریال به ظاهر طنزی (درحاشیه) که در آن پزشکان به سخره گرفته می‌شوند تصویری غیرمنصفانه و همراه با لودگی از آنها نمایش داده می‌شود که فایده ای در اصلاح امور ندارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، در پی پخش برنامه‌های ضد نظام سلامت از صدا و سیما؛ علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی نسبت به تخریب رابطه پزشک و بیمار و عواقب هرگونه واکنش احتمالی جامعه پزشکی به نهادهای امنیتی و قضایی هشدار داد.

علیرضا زالی سازمان نظام پزشکی در نامه ای خطاب به رییس صدا و سیما آورده است:

جناب آقای دکتر محمد سرافراز

ریاست محترم سازمان صدا و سیما

سلام علیکم

احتراماً با تبریک سال نو و آرزوی موفقیت برای جنابعالی، همانطور که مستحضرید پیش از این نیز در مکاتبات متعدد با جناب آقای ضرغامی ریاست وقت سازمان و جنابعالی کرارا بر اهمیت تحکیم رابطه بین پزشک وبیمار و نقش موثر آن در درمان تاکید گردید و از رویه نامناسب آن سازمان محترم به طور اخص در طی هجده ماه گذشته که به صور مختلف و با اتکا به آمار مجعول و تصاویر غیرقابل اعتماد و تولید برنامه‌های غیرآگاهانه و بعضاً مغرضانه در تخریب این رابطه موثر کوشیده است گلایه مندی خود را به نمایندگی از جامعه بزرگ پزشکی کشور اعلام نموده ام.

شعار امسال به ابتکار رهبر معظم انقلاب به نام "دولت، ملت- همدلی و همزبانی" نامگذاری گردید.نیک می‌دانید که اگر دولت دستاوردی در زمینه سلامت داشته است و از کاهش پرداخت از جیب مردم سخن می گوید؛ این موفقیت جز با فداکاری و همکاری ایثارگرانه و صبورانه همه دست اندرکاران عرصه درمان اعم از پزشک و پرستار و پیراپزشک میسر نبوده است.

فراموش نکنید طی این سال‌ها جامعه خدوم پزشکی بوده است که از حقوق واقعی خود گذشته و یارانه نظام سلامت را از جیب خود پرداخت کرده است. آنها که از نزدیک دستی برآتش دارند ویا خدای نکرده در طی این مدت به کسالتی دچار شدند، حجم عظیم مراجعان و زحمات شبانه روزی و طاقت فرسای کادر درمان را دیدند که البته بعضاً میزان رضایتمندی مردم در رسانه ملی انعکاس یافته است. اما گویا برای رسانه همکاران درمانگر جزئی از مردم محسوب نمی‌شوند تا بخشی از زحمات آنها نیز که علت العلل این رضایتمندی است را نشان دهد؛ اگرچه هرگز در این قاب آن همه ایثارگری نمی‌گنجد.

اعتماد مردم به پزشکان علاوه برآنکه نیازی طرفینی است تاثیر واضحی بر کاهش بار کاری نظام سلامت و بار مالی دولت دارد و می‌بایست محور برنامه‌های پرمخاطب رسانه ملی قرار گیرد. قبلاً نیز گفته ام که تصویر کلی حاصل از برنامه‌های صدا وسیما متاسفانه نمایی غیرقابل اعتماد، ناامیدکننده و آکنده با انواع ناهنجاری‌ها و فسادها را در ذهن مخاطب از نظام سلامت به یادگار می‌گذارد و این درحالی است که بدون شک جامعه پزشکی ایران یکی از موفق ترین و سالم ترین نظام‌های سلامت در منطقه و حتی جهان است.

بزرگنمایی و استفاده از اشارات شیرین اگر به درستی استفاده شود موجبات بهجت درونی و نشاط را ایجاد می‌کند، اما نه ساخت سریال به ظاهر طنزی که در آن پزشکان به نحوی به سخره گرفته می‌شوند که تصویری غیرمنصفانه و همراه با لودگی از آنها نمایش داده می‌شود که نه فایده ای در اصلاح امور دارد و نه سبب ساز شادی است.

مطلعید در نامه پیشین که در اول دی ماه گذشته به معاونت محترم سیما نوشته شد به طور مبسوط و مستدل به نگرانی از ساخت چنین سریالی پرداخته شد و عواقب واکنش‌های اجتماعی پیش بینی شد. در همان زمان در جلسه ای که با روسای انجمن‌های علمی تخصصی کشور برگزار شد، نظرات مستفاد از آن جلسه با حضور رییس شورای سیاستگذاری سلامت سازمان صدا و سیما بررسی و احتمالاً منجر به تغییراتی در نام و سناریوی سریال که بن مایه اصلی آن به سخره گرفتن جامعه پزشکی بود شد. اما گویا همه آن نظرات دلسوزانه مد نظر قرار نگرفته است.

درناف دو علم بوی طیب است          وآن هردو فقیه یا طبیب است

اهمیت طبابت تا بدان حد است که پیامبراکرم (ص) علم الادیان را در کنار علم الابدان آوردند و ارزش طبابت را با فقاهت یکسان دانستند؛ در کدامیک از برنامه‌های صدا و سیما این خط قرمز شکسته می‌شود که حال طبابت را نشانه گرفته است؟

رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای شورای عالی نظام پزشکی بر تقدیس جامعه پزشکی اشاره و فرمودند:" ما احتیاج داریم مردم به پزشک اعتماد کنند، احترام کنند، او را تکریم کنند و او را تقدیس کنند". همچنین در زمان ترخیص از بیمارستان نیز فرمودند:" من به دکترهای خودمان افتخار می‌کنم. علم الیقین من درباره توانایی پزشکان ایرانی به عین الیقین تبدیل شد."

حال سوال این است که آیا پخش چنین برنامه‌های موهوم در طول سنوات گذشته در راستای نگاه مدبرانه رهبر معظم انقلاب نسبت به جامعه پزشکی بوده است؟

پزشکان بیدار و مهربان ایران با هوشیاری تحسین برانگیز خود به رغم تمام نامهربانی‌ها که در حقشان صورت گرفته هیچ گاه مراتب اعتراض خود را طوری بیان نکردند که نامحرمان و بدخواهان بتوانند از آن سوء استفاده کنند. با عنایت به ناخرسندی آحاد جامعه پزشکی از رویه صدا و سیما و همکاری شایسته ای که در ارتقای آموزش عمومی مردم در رسانه ملی داشتند و همچنین درخواست قبلی مبنی بر حداکثر دقت و صلاح اندیشی آن سازمان محترم در خصوص برنامه‌های مرتبط با نظام سلامت، موکدا با گوشزد کردن عواقب هرگونه واکنش اجتماعی احتمالی از دستگاه‌های امنیتی و قضایی می‌خواهیم در جریان امر قرار گیرند.

قطعاً اگر نیاز به هر اقدامی باشد سازمان نظام پزشکی ضمن پیگیری قاطع، با نظرخواهی از جامعه پزشکی کشور و تصمیم گیری در شورای عالی خود از تمامی راهکارها و ظرفیت‌های قانونی و مدنی استفاده خواهد کرد.

در آستانه سال نو نیز پخش گزارشی هدفمند در شبکه خبر موجبات تلخکامی جمع بزرگی از پزشکان عمومی کشور را فراهم آورد در حالیکه بارها تذکرات لازم در زمینه مشورت در ساخت چنین برنامه‌هایی و حداقل آگاهی از قوانین و حتی اعلام آمادگی سازمان نظام پزشکی نیز خاطرنشان شده بود.

لازم به یادآوری است که مردم به پزشکان خود اعتماد دارند و این جزئی از فرهنگ ایرانی است که حتی نه فقط در مشکلات درمانی که در برخی مسائل زندگانی شخصی نیز پزشک را محرم خود دانسته و او را طرف مشورت قرار می‌دهند و هرگونه تخریب در این رابطه بیش از آنکه پزشک را متضرر کنند اثری به مراتب بیشتر بر بیماران  و مردم خواهد داشت.

در ضمن سازمان نظام پزشکی به عنوان بزرگترین نهاد صنفی و براساس وظایف مصرح قانونی در حمایت از مردم شریف و جامعه معزز پزشکی، خواهان تغییر نگرش سازمان صدا و سیما در تولید و پخش برنامه‌های سلامت محور و ایجاد نگاه مثبت در نظام سلامت کشور است که موجبات افزایش اعتماد فی مابین بیمار و پزشک فراهم شود.

در پایان امیدوارم با حضور جنابعالی شاهد همراهی بیشتر ملت و رسانه ملی باشیم.

دکتر علیرضا زالی؛ رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور

 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۵۵
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۱ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۴
۳۸
۰
کدام دفعه پیامبران زیر میزی از امت خود گرفتند
پاسخ
هخامنش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۷ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۴
یه واقعیت برا خودم رو بگم
6سال پیش رفتم دکتر پیش یه فوق تخصص گوش حلق و بینی، بعد این دکتره به اشتباه لوزه های من رو برداشت، بعدش بدتر که شدم رفتم پیش یه پزشک داخلی که قبلا می رفتم پیشش
تا دید عمل کردم و خوند عمل چی انجام داده این دکتره، گفت وای چرا عمل کرده این که اصلا خیلی اشتباه کرده و بدبختت کرده و نباید عملت می کرده و تشخیصش اشتباه بوده
بعدش که یهو چشمش افتاد به اسم دکتری که عملم کرده بود کلا سکوت کردد هههههه
یعنی دیگه هیچی نگفتش و فکر کنم چون فهمید اون دکتری که منو عمل کرده رئیس بیمارستان امام حسین مشهد بود اون زمان، کلا به این نتیجه رسید که سکوت کنه
فکرکنین رئیس بیمارستان به اون بزرگی ادمم به اشتباه بکشن کسی اصلا تایید نمی کنه که اشتباه از دکتره بوده
ستایشگر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۱ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۴
۱۱
۲
سلام
پاسخ
دکتر یا بقال؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۲ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۴
جامعه پزشکی ای که همه خوباش موقه انقلاب از ایران رفتن و بعد موندن یه سری امپ=ول زن که تو جنگ رو مجروحا و مصدوما ازمایشاشونو انجام دادن و شهیدشون می کردن اکثرشونو و بعد با یه سری بورسیه مفتی مفتی همین امپول زنا رفتن دانشگاها خارجی و فقط مدرک گرفتن و شدن مثلا دکتر و حالاهم همین ها دارن دانشجو تربیت می کنن، خب مشخصه سر جامعه پزشکی ایران چی میادش، پزشکی ما خیلی هم ضعیفه
شاید ساختمونای یه سری از بیمارستانا مون شیکه، ولی این که دلیل بر پزشکی مون قوی بودن نیستش
دانشجویی که استادش خودش مدرکش با بورسیه پولی و امتیاز بوده و تازه الانم که می دونین تو دهه 50و60 دانش اموزای زرنگ و تیزهوش و نیمه زرنگ تره کلاسا رفتن ریاضی خوندن و در واقع ضعیف ترها تجربی خوندن، دیگه خدا بدادمون برسه که این دهه شصتا مدارک پزشکی شونو بگیرن وضع ازینم بدتر میشه
ستایشگر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۴ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۴
۳۶
۱
سلام
آقای زالی اون زمانی که پزشکان متخصصشون بابت ویزیت چند برابر بیشتر از مردم می گرفتند کجا بود؟؟؟
چطور که هزینه ی یک عمل سرپایی رو سه برابر بیشتر از تعرفه میگیرن و داد ایشون بیرون نمیاد؟؟
با چه رویی دارن این اظهارات رو بیان می کنن؟؟؟
البته این انتقاد شامل حال همه پزشکان نمیشه قطعا
پاسخ
حجت جوادی شیرازی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۲۶ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۲۶
۲
باسلام،سریال بسیار خوبیست به نوعی انتقاد از بعضی پزشکان است
آقای زالی نظر مردم مهم است نه نظر طرفدارانه بی منطق شما
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۴ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۱۷
۱
باسلام از آقای زالی تشکر میکنیم که دغدغه حفظ حرمت وحریم قانونی جامعه پزشکی را دارند .همچنین جا دارد اعتراف کنیم که حقا در این دولت فعالترین وریر ، وزیر بهداشت بوده است وزحمات ایشان قابل تقدیر ، اما جناب آقای زالی بداند که خیلی هم جامعه پرشکی خالی ار مشکل نیست .هنوز افتضاح داروی تقلبی در مراکز چشم پزشکی فراموش نشده ، کماکان از جاماندن وسایل اتاق عمل در بدن بیماران خبر میرسد و هزاران بحث دیگر ، اتفاقا فرصت خوبی است تا مردم با دیدن این مجموعه طنز نظرات خود را بگویند وشما هم زرنگ باشید ومشکلات جامعه پزشکی را بر طرف کنید ، شخصا برای همه پزشکان آرزوی موفقیت دارم .
پاسخ
سرباز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۹ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۱۳
۰
پزشکان متعهد، پاکدست و مردمدار اصلا از چنین برنامه ای ناراحت و نگران نیستند.مردم هم پیام کاملا روشن این طنز تلویزونی را می فهمند و فرق بین پزشکان خوب و بد را می فهمند.مشکل کسانیند که امنیت خودساخته خود برای دکانداری پزشکی!! شان را در خطر می بینند،است.
اتفاقا این طنز پیام روشنی به مسئولین برا ی اعمال نظارت مسئولانه بر حوزه بهداشت و درمان است که به نوعی در آن مافیای های دارویی،درمانی و تجهیزات پزشکی د رحال شکل گیری است، می باشد.
من پزشکان عمومی و متخصص می شناسم که از دوستان و بستگانم هستند و واقعا این مافیا در حال شکل گیری است و بسیار خطرناک است.

این آقایان اگر جای پلیس هند بودند که معمولا در فیلمهای هندی چهره فاسدانش به تصویر کشیده می شود یا دستگاه قضائش که به چالش کشیده می شود،حتما باید " بالیوود ، صنعت سینمای هند" بخاطر عدم رضایت آنان تعطیل و همش فیلم های دل قلوه ای بخاطر رضایت حضرات می ساختند!!
آقایان و مسئولین باید یاد بگیرند حتی با عدم نمایش چنین سریالهایی ،مافیا و تخلفات و سوء استفاده ها ، تطهیر نمی شود چرا که مردم با تمام وجود دارند انها را تجربه می کنند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۷ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
۳
۲
لااقل متن رو كپي كرديد، آخرش رو مي خونديد!!
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۲ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۴
۴
۱۰
به نظرم این مجموعه از حالت طنز که معمولا انتقاد و بیان واقعیات با ظاهر شاد و سبب نشاط مخاطب است خارج شده است. متاسفانه این سریال بیشتر لوده بازی و رفتارهای بی معنی و دارای شادی کاذب است.
اینکه در قشر پزشکی و وکلا مانند هر قشر دیگری مشکلاتی وجود دارد شکی نیست اما این سریال در نحوه بیان اشکالات موفق نیست و بیشتر مخاطبان از رفتارهای بازیگران لذت لحظه ای می برند و نه اینکه به انتقادات توجه کنند. این سریال آثار مفیدی برای اصلاح نقایص جامعه پزشکی ندارد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۴ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۴
۴
۳
حدس ميزدم بازتاب اين سريالو از مديري انتظار بيشتري داشتم
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۷ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۴
۱۲
۰
سال گذشته یکی از مسولین گرفتن پول اضافی از مردم توسط پزشکان را (در تلویزیون)توجیه کردبا این استدلال که -وقتی درآمد پزشک پایین باشد و به حقش نرسد حق دارد که اضافی بگیرد(نقل به مضمون) آقایان پزشک ! میدانید اگر همه مشاغل همین تفکر را داشته باشند چه فاجعه ای رخ میدهد!!!!!! پس سوادتان کجا رفت
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۳ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۴
۱۳
۰
چطور اون زمان که روستاییان موضوع سریال طنز برره بودند یا برخی دیگه از سریلهایی که قشرهای مختلف مردم از جمله پلیس موضوع طنز اونا هستند همه نگاه میکنن و همه اونو صرفا شوخی میبینن ولی الان که یه سریل طنز درباره جامعه پزشکی ساخته شده که در بعضی قسمتهاش خیلی هم دور از واقعیت نیست به جامعه پزشکی برخورده واقعا که جنبه پزشکهای مارو ببین.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۶ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۴
۶
۰
چطور اون زمان که روستاییان موضوع سریال طنز برره بودند یا برخی دیگه از سریلهایی که قشرهای مختلف مردم از جمله پلیس موضوع طنز اونا هستند همه نگاه میکنن و همه اونو صرفا شوخی میبینن ولی الان که یه سریل طنز درباره جامعه پزشکی ساخته شده که در بعضی قسمتهاش خیلی هم دور از واقعیت نیست به جامعه پزشکی برخورده واقعا که جنبه پزشکهای مارو ببین.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۰ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۴
۴
۰
چطور اون زمان که روستاییان موضوع سریال طنز برره بودند یا برخی دیگه از سریلهایی که قشرهای مختلف مردم از جمله پلیس موضوع طنز اونا هستند همه نگاه میکنن و همه اونو صرفا شوخی میبینن ولی الان که یه سریل طنز درباره جامعه پزشکی ساخته شده که در بعضی قسمتهاش خیلی هم دور از واقعیت نیست به جامعه پزشکی برخورده واقعا که جنبه پزشکهای مارو ببین.
پاسخ
افشین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۴ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۴
۷
۱
چرا نظام پزشکی ناراحته.70در صد پزشکها فکر جیبشان هستن تا بیمار.ده ساله هر دو ماه با پزشکان سر وکار دارم.پزشکی هشت سال بیمارشم،موقع مشکل پزشکی جواب مریض رو تلفنی نمیده،فقط حضوری.بخاطر اینکه ویزیت بگیره.در حالی که بیرون شهر بودم.پزشک تخصصی من با دفترچه بیماری خاص ویزیت میگیره،فقط بخاطر اینکه بیمه پول ویزیت رو دیر به پزشک پرداخت میکنه.نظام پزشکی بجای اعتراض وبیانیه به آموزش پزشکان رسیدگی کنه.
پاسخ
صفوی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۷ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۴
۵
۰
جناب اقای زالی جبهه گیری سریع شما و جامعه پزشکی به طنز اقای مدیری تاییدیه ایست به درستی کار ایشان.. تاییدیه ایست به واقعیاتی که متاسفانه در این قشر دیده میشود ولی صدای انتقادکسی شنیده نمیشود... من بعنوان یک پزشک و شاغل در محیط درمانی این طنز را که در اصل این واقعیت را تایید میکنم... عادل کسیست که حقیقت را بگوید حتی اگر به ضررش باشد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۸ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۴
۲
۰
چطور اون زمان که روستاییان موضوع سریال طنز برره بودند یا برخی دیگه از سریلهایی که قشرهای مختلف مردم از جمله پلیس موضوع طنز اونا هستند همه نگاه میکنن و همه اونو صرفا شوخی میبینن ولی الان که یه سریل طنز درباره جامعه پزشکی ساخته شده که در بعضی قسمتهاش خیلی هم دور از واقعیت نیست به جامعه پزشکی برخورده واقعا که جنبه پزشکهای مارو ببین.
پاسخ
هموطن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۸ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۴
۵
۰
خواهشمند است پزشكان محترم سعه صدر داشته باشند

آنكه حسابش پاكه از محاسبه چه باكه؟
اين سريال برا پزشك بدا است برا جامه محترم پزشكي ما كه نيست اونا كه خطا نمي كنن!
الكي مثلاً
پاسخ
ناشناس
ROMANIA
۰۰:۲۱ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۴
۵
۰
چرا وقتی یک سریال طنز بعد از مدتها از یک کارگردان مطرح و خوب قرار است پخش شود ابتدا باید باید دیگران خوب و بد آن را تشخیص دهند بعد برای ما پخش شود...
مگر ما بچه ایم و برای صلاح و مصلحتمان نیاز به دیگران داریم....
مگر ما در جامعه زندگی نمیکنیم..مگر ما حقیقت ها را نمیبینیم..مگر ما احساس و درک و شعور نداریم که واقعاااااا هزینه ی درمان یک سرماخوردگی ساده بالاست چه برسه به عمل های جراحی ضروری...پس ترس و واهمه برای نشان دادن حقیقت ها برای چی هست؟؟؟؟؟این نشان میدهد که حتما اشکالی در کارشان هست که دوست ندارند دیگران متوجه شوند؟؟؟ به جای اینکه دنبال حواشی و متوقف کردن یک برنامه شاد باشید با دنبال کردن برنامه و توجه به انتقادات سازنده به دنبال بهبودی اوضاع باشید...
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۰ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۴
۴
۰
سلام.
نمیخوام بگم همه بد ولی ایا میتونیم منکر زیرمیزی بعضی از دکتران بشیم
ضمن اینکه در این سریال بزشک خ.ب هم نمایش داده شده(رسول نجفیان)
اگه قرار باشه اونجوری فکر کرد نباید طنز ساخت اصلا
پاسخ
اكبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۴ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۴
۶
۰
جناب آقاي دكتر زالي اطلاع ندارند كه در همدان يك پزشك حاذق (دامپزشك نبوده ها)به يك بيمار سرم حيواني تزريق مي كنند و بيمار در دم جان به جان آفرين تسليم ميكند آقاي دكتر اگر بيشتر مطالعه كنيد و چشم بصيرت داشته باشيد اون موقع از اين نوع سريال استقبال هم مي كنيد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۷ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۴
شوهردخترخالم دم عید واسه عمل آنژیو رفت پیشه یه متخصص قلب تو همدان و مرد!همین آقا چندسال بعد مادرش که مشکل مشابه داشت فرستاد تهران.راجع به اون مرحومم می گفت در هر صورت مردنی بوده خیلی دوام می آورد دو هفته!!!
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۴ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۴
۴
۰
بابا به خدا یه ذره جنبه هم خوب چیزیه.
پاسخ
رضا
FRANCE
۲۱:۵۱ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۴
۰
۵
واقعا متاستفم برای صدا سیما ایران
پاسخ
رضا
FRANCE
۲۱:۵۲ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۴
۰
۶
واقعا متاستفم برای صدا سیما ایران
پاسخ
سید امیر حسینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۶ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۴
۵
۱
بس کنید دیگه من نمی دونم کجای این فیلم غیر از واقعیات را بیان کرده که شما جبهه می گیرد این ها عین واقعیت است بعدشم موضوع طنز میتونه هر حرفه ای دا هدف قرار بده حالا آقای مدیری بسیار زیبا و محترمانه و بدون هدف قرار دادن شخص خاصی اومدند مشکلات جامعه پزشکی را بیان کردند بعد از رفتن آقای مدیری از صدا و سیما مردم به شدت چشم انتظار برگشت ایشون بودند تا دوباره ی طنزی زیبا را به روی آنتن بیاره بجای اینکه این شادی را از مردم بگیرید به دنبال اصلاح خودتون باشید این کار شما دیگه داره از حد میگذره و برعکس دیگه شما دارید به آقای مدیری توهین می کنید بس کنید این داد و هوار ها هم فایده نداره آقای زالی بیخود خودتونو خسته نکنید برای مقابله با این سریال باید جلوی ملت ایران بایستید مطمین باشید با این طنز دید مردم نسبت به پزشکان تغییر نمی کرد ولی با این مسخره بازی ها و بی جنبگی پزشکان مردم به شدت از پزشکان نفرت پیدا خواهند کرد من جامعه ی پزشکان را حتی بعد از پخش سریال نیز قبول داشتم و یک طنز اصلا دید من را عوض نکرد فقط یکمی ضعف های آن را بیان کرد ولی این کار های آقای زالی و اعتراض بعضی پزشکان تاسف آوره واقعا براتون متاسفم آقای زالی متاسفم متاسفم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۵ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۴
۵
۱
سلام.به نظر من سریال بسیار خوب و جالبی, است.
پاسخ
ساهره
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۱ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۴
۶
۰
من موندم برای سریالی که یه مدت پخش میشه و زود فراموش میشه ایجوری عکس العمل نشون دادن اونوقت هر روزه میشنوین چطور با ندونم کاری با جون مردم بازی میکنن کی عین خیالش نیست
پاسخ
بردیا
UNITED KINGDOM
۰۱:۲۹ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۴
۸
۰
خیلی از این پزشکا پولای یا مفت میگیرن و خیلیاشونم از بهروز عشقی کمتر میفهمن خخخ، اینهمه ملتو دوشیدن حالا یه کمی م انتقاد نوش جان کنن، حالا بده ملت افسرده ما یه خنده ای رو لبشون میاد، البته پزشکایی داریم حاضرن که جونشونم واسه سلامتی بیمارشون بدن، و من به احترامشون سر فرود میارم.
پاسخ
مهرداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۹ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۴
۵
۰
با سلام
پزشكي تخصصي سودا گري يا غارت
انجايكه جان انساني در خطر است و دستهاي فرشته گونه پزشكي جاني را نجات ميبخشد ودردي را دوا منيمايد لبخندي را بر لباني ميشناسد فلك احسن گويد و ملك افرين وباليدن خداي در احسن الخالقين متبلور ميشود.وبوسه جن و انس وملايك دستان شفا بخش و نجات دهنده پزشك را غرقه بوسه مينمايد .پزشك حاذق ما لياقت بهترينها و درجات عاليه دنيوي و اخروي را در كارنامه خود ثبت مينماييد
دستمزد يا حقي كه در اين دوباره جان بخشيدن و زنده كردن او را سزاوار ميشود قابل حساب و كتاب نيست.اما و اما كمياگري و سودا گري و بيمار را به شكل دسته هاي اسكناس ديدن حديث ديگري است.امروزه بسياري از صنوف و مشاغل كه نه سوادي و علمي اموخته اند و نه استعداد پزشك شدن را داشته اند و نه تحمل وجسارت قدم نهادن در اين مسير مشكل را داشته اند به اشكال گونه گون ماحصل دسترنج مردمي ستم كشيده را به يغما ميبرند و مردم را در حسرت ي زندگي ارام نا كام ميگذارند. انان را سوالي نيست اما سپيد پوشان فرشته سرشت مسيحا دم را بسيار سوال است.پزشكان متخصص نه تمامي انها كه متاسفانه به تعداد زياد به جاي طبابت سوداگري در راه ناصواب را بر گزيده اند.و نظام پزشكي با هموار نمودن راه انان در اين مسير ياريشان نموده است ويزيتهاي سطحي يك دقيقه اي وانداختن بيماران در مسير ازمايشات و معاينات غير ضروري و هزينه تراش سر لوحه كارشان شده .در ازاي معاينه بيست دقيقه اي و حق ويزيت 25000 تا 35000 هزار توماني مصوب نظام پزشكي معاينات در حد يكي دو دقيفه اي شده ولي دستمزد همان مصوب نظام پزشكي است .هر متخصصي راهي براي غارت پيدا كرده نوار قلب تست ورزش تست تنفسي سي تي اسكن ام ار اي سونوگرافي و ازمايشات مكرر كه ابزار ارزشمند جهت تشخيص بيماري است به دست اويزي براي كسب در امد پزشك گرديده است . شايد عزيزان پزشك متوجه نيستند كه 70 يا 80 درصد اين مردم روزانه دستمزدي فقط در حد يك ويزيت پزشك را بيشتر ندارند كه بايستي صرف خورد و خوراك و پوشاك و هزاران درد و بلاي ديگر انان شود.
پزشكان متخصص ما روزانه با درامد هاي بين يك تا 5 مليون در روز از پر درامد ترين اقشار جامعه وحتي دنيا هستند شايد فقط تعداد اندكي از پزشكان در كشورهاي محدودي درامد بيشتري نسبت به پزشكان ما از لحاظ ريالي داشته باشند ان هم با تشخيص هاي بسيار بالاتر در جوامع بسيار ثروتمدتر.اين حق مردم ما نيست كه هر كدام با درامدهاي اداره كاري زمينه وشرايط را جهت تحصيلات و با سوادي پزشكان مهيا نماييند و بعد اين اندك دستمزد كه بايستي صرف هزار مشكل زندگي شود به جيب اطبا رفته و پزشكان ما صاحب املاك و پيشروان صنعت زمين و ساختمان و هتل و تالارو ويلا باشند.
پزشكان بخود اييد مسئولان بيدار شويد نظام پزشكي هشدار امام جمعه فرماندار استاندار وزير ريس جمهور فرياد. مردمي مريض در فاصله مطب ها در پايين و بالا شدن ساختمانهاي پزشكي و در راهروهاي كلينك ها و مجتمع هاي پزشكي در حال له شدن و نابودي اند صداي خرد شدن استخوانهاي گار گران و كارمندان و روستايئان از سمبه پر زور پزشكان به اسمان است و ساختمان ها و ويلاي پزشكان و سفرهاي خارجيشان و خرجهاي انچنانيشان در افلاك . يك بيمار
پاسخ
سمانه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۸ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۴
۹
۱
نظام پزشکی توی ایران یه گروه مافیایی شده!انتقادم که از کسی نمیشه کرد الحمدولله!
من خیلی منتظر برنامه ای بودم که یه انتقادی هم از پزشکان بکنه.
یعنی چی چند ساله این دکترا شورشو در آوردن برخورد و ادب درست حسابی هم ندارن! چقدر حالا مردم بهشون احترام بیش از حد میزارن که واقعا بعضیاشون لایقش نیستن.
من خودم دیده ام که یه نوزاد رو به جای اینکه لوله هوا رو به مریش ببرن،بردن تو معدش چقدر مادرش داد بیداد کرد که این داره میمیره یه نفر توجه نکرد! بچه اونجا سیاه شد و مرد! به همین سادگی!خانم دکتر هم دانشجوها رو جمع کرد که قضیه رو ماست مالی کنن!
تو ایران مدرک هیچ پزشکی رو به دلیل خطاهای مکرر من ندیده ام که باطل کنن!
بد نیست بشینین ببینین یکم جمع و جور کنین خودتونو!
پاسخ
پری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۰ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۴
۱
۶
باز هم جای شکر داره که در این ملت هنوز جامعه زحمتکش پزشکی هشیاری و درایت خود را نسبت به اینگونه فجایع فرهنگی حفظ نموده اند، متاسفانه علیرغم ساخت آثار زیادی با مضامین چندهمسرگرایی، تمسخر اقشار زحمتکش جامعه،لودگیهای محمل و مخرب فرهنگی در صدا و سیما ، ملت ایران خصوصا زنان ایرانی به جای تحریم اینگونه موانع رشد فرهنگی ،بناآگاهانه به تقویت آنها نیز کمک نموده اند!! آفرین بر جامعه تحصیلکرده پزشکی برای این هشیاری و آگاهی خردمندانه.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۱ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۴
زنان پزشک جز اینکه با حقارت به سایر زنان نگاه کنند و خصوصا متخصیصن زنان زایمان که برایه پول زنا رو تشویق به سزارین میکنند تاثیر مثبتی دیگه ای نداشتن.
منا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۹ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۴
۱
۰
این سریال خیلی خوب تونسته واقعیت جامعه پزشکی رو به شکل طنز بگه دوست خود من یه مدت بود سرفه می کرد دکتر بهش گفته بود که سرما خوردی بعد دو ماه سرفه اش خوب نشد دکتردیگه ای بهش گفت که سرطان حنجره گرفته اون وقت بعضی ها فکر می کنند پزشک هستن که براشون متاسفم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۶ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۴
۶
۰
لطفا قبل از این که به این فیلم با چشم توهین و لودگی نگاه کنید به جامعه ی پزشکی بی فرهنگ و بی جنبه نگاه کنید که تحمل چند لحظه شاد بودن مردم براشون هیچ ارزشی نداره و فقط به فکر جیب خودشون هستند
پاسخ
بی طرف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۲ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۴
۱
۱
عزیزان دغدغه اصلی وزیر محترم بهداشت و بسیاری از پزشکان لطمه خوردن رابطه پزشک بیمار است که به ضرر خود همین مردمی است که به پزشکان توهین میکنند. روز پنج شنبه بیماری به اورژانس آورده شد با درد قفسه سینه. تشخیص بر دایسکشن آىورت قطعی شد و فورا دستور انتقال بیمار به مراکز قلب صادر شد. اما بیمار فکر میکرد که پزشکان میخواهند سرکیسه اش کنند! میگفت خودم در سریال مهران مدیری دیده ام!!! و با رضایت شخصی خود از اورژانس ترخیص شد. دو ساعت بعد همین بیمار با آمبولانس باز هم به بیمارستان آورده شد. اما این بار هیچ گاه بیرون نرفت...
آری عزیزان. این یکی از هزاران اتفاقی ست که در پی خدشه دار شدن اعتماد مردم به پزشکان رخ میدهد. مطمین باشید که مضرات دیدن و پخش این سریال و انتقاد بی رویه از جامعه پزشکی ابتدا گریبانگیر بیماران است.
پاسخ
دروغ نگو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۵ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۴
اسم خودت رو گذاشتی بی طرف و داری به دروغ بازم دفاع می کنی
آخه اون ادم اگه اینقدر به پزشکا بی اعتماده، خول بوده که پاشده اصلا همون بار اولو اومده؟؟؟؟؟؟؟؟
آخه دروغگو چرا داستان می بافی
خیلی برات متاسفم که همچین داستانی می بافی تا مثلا بگی این سریال بده
این سریال خیلی هم خوبه و دم مهران مدیری گرم
مردهزار چهررو درست کرد، همه دولتی ها اعتراض کردند و گفتند مکا فرشته ایم و بعدش فساد سه هزار ملیاردی رو شدش
الانم که دیگه پولچاپیدن پزشکا و مدرکا الکی و کار نابلدی پزشکا مثل روز برا مردم روشنه
اگه پزشکا ما و دانشگاها پزشکی ما واقعا عالی بودن که دانشجوها پزشکی ایرانی مثل دانشجوهای مهندسی و فنی رو کشورا اروپایی مثل طلا می غاپیدن
ولی می بینیم که اصلا اروپایی ها پزشکی ایرانو قبول ندارن
قبول کنیم هرچقدر وزارت علوم قوی بودهف وزارت بهداشت تو تربیت دانشجو ضعیف بوده
البته دور از انتظارم نیستش چون متولدین دهه 50 و شصت نخبه ها و زرنگ های مدارس همه رفتن سمت رشته های فنی و مهندسی و شاگرد ضعیفا رفتن سراغ تجربی و علوم انسانی
بخاطر همین الان هم تو پزشکی و هم تو مدیریت دولتی و قضایی ضعف داریم
و فارغ التحصیلان شایسته و نخبه رشته های مهندسی و فنی میرن اروپا
و یه سری هم طفلکا تو ایران بیکارن
حیف اون مخایی که به اشتباه تو دهه 60رفتن ریاضی
باید می رفتن تجربی و علوم انسانی که این وضع ایجاد نشه
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۱ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۴
۲
۰
از دکتر زالی به رییس کل صدا سیما : بگید کار به کار ما نداشته بشن گفته با شما اینجی کلی واس ماس.
پاسخ
یک ایرانی
UNITED STATES
۲۰:۱۲ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۴
۳
۱
یعنی میگید هیچکس درد مردم رو منعکس نکنه؟ حالا بد نکرده که زبون مردم شده
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۱ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۴
۰
۰
درسته که پزشک با وجدان و کاربلد داریم ولی متاسفانه پزشک بی وجدان هم داریم
مدرک پزشکی و مهندسی و ... مثل گواهینامه رانندگی هست که مجوز رانندگی رو میده ولی چند درصد افراد قوانین رانندگی رو رعایت میکنند
متاسفانه بعضی از دندانپزشکان حتی وسایلشون رو استریل نمیکنند یعنی آخر بی وجدان
اگر برخورد شدید و مجازاتهای سنگین باشه درصد بیشتری رعایت میکنند
پاسخ
هموطن شما
UNITED STATES
۱۵:۴۶ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۴
۰
۰
اونکه مشگل نداره دلش به حال مردم سوخته
پاسخ
امير حسين
ROMANIA
۰۳:۲۶ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۴
۱
۰
چرا همه فکر ميکنند کار پزشکان فقط طبابت است الان در مجلس چند نفر پزشک هستند؟فرماندار يا استاندار پزشک هم کم نداريم. تو کارهای آزاد هم مثل بساز و بفروش ومعاملات ماشين و..تخصص دارند.و شغل طبابت فقط يکی از کارهای آنهاست .و اين گستردگی باعث ميشه که دوستان زيادی داشت باشند'به همين خاطر حرفشون خریدار داره.. و خيلی راحت با چند برگ کاغذ توانستند جلوی پخش سريال درحاشيه رو بگيرند اخبار اعلام کرد'متاسفانه هر چی اين بزرگان نمی پسندند ما نبايد نگاه کنيم"قبل مادرم ميگفت هر چی خدا نمی پسندد نبايد نگاه کرد فکر کنم درست نگفته چون سواد زيادی نداشت.اين سريال ها برای ما خوب نيست چشم و گشمون باز ميشه.ما هيچ نبفهميم فرق فيلم و واقعيت رو نبفهميم
پاسخ
صادق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۱ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۴
۰
۰
حالا که یک سریال طنز ساختند زورمون میاد
پاسخ
دلسوخته
ROMANIA
۰۱:۳۸ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
۰
۰
ماهها آواره ی بیمارستانها بودم و به این نتیجه رسیدم که پزشکا فقط یک زبان حالیشونه و اونم زبان پوله ولاغیر. در ضمن همسر من در اثر تشخیص غلط همین پزشکانی که به همه چی معترضند سرطان گرفت و فوت شد.
پاسخ
مهدوی متین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۴ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
۱
۰
من از دست اندر کاران این سریال وصدا و سیما تشکر میکنم گوشه ای از درد ملت را به تصویر کشیده اند من پنج سال پیش برای برداشتن یک نودول تیرویید در یکی از بیمارستانهای خصوصی ومعتبر تهران بستری شدم جراحی توسط رئیس بیمارستان انجام شد در حین جراحی عصب صوتی سمت چپم را دکتر قطع کرد ومن بمدت شش ماه بدو ن صدا بودم ودچار افسردگی هم شده بودم شکایت من بخاطر معروفیت دکتر وبی کسی من به هیچ جا نرسید وهنوز هم عوارض ناشی از این عمل همچنان بامن همراه است
پاسخ
ليلي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۸ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
۰
۰
آقاي زالي وتمام اطبايي كه اينطور موضع گرفتم حتما به خودشون شك دارن و لابد كسايي رو ميشناسن كه اينگونه اند يعني شما آقايون و خانماي دكتر معترض ميفرماييد چنين بد بختيايي تو عرصه پزشكي نيست اين فيلم دليل بر اين نيست كه همه پزشكا مشكل دارن و پخش نشدنش دليل بر خوب بودن همه پزشكان اگه اين جور فيلمها هم ساخته نشه ملت كه خودشون چشم و گوش دارن . آقاي زالي شما كه انقدر حق به گردن ملت ميذاريد چهار سال پيش در عيد نوروز كجا بودن همكاراي متخصص عزيزتون
پاسخ
پریناز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۴ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
۱
۰
من عاشق این سریال بودم. برای بی جنبگی پزشکانمون واقعا متاسفم. برای آقای مدیری سلامتی آرزو دارم
پاسخ
کیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۸ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
۰
۰
به عنوان یک کادر در بخش جراحی شاهد بودم که بیمار کودک دو ماهه به خاطر اینکه اورزانسی اومده بود فتق داشت چون زیر میزی نگرفته بود گفت که من جراح کودکان نیستم که کودک شما را جراحی کنم در حالی که هفته ای چهار پنج مورد عمل داشت بیچاره ها مجبور شدند که رضایت شخصی بدهند و ببرند تبریز حالا شما استرس خانواده و هزینه سفر به شهر ذیگه را حساب کنید
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۹ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
۰
۰
دست مریزاد آقای مدیری.انصافا جامعه پزشکی ایران شان واقعی این رسالت روازبین برده .طبابت روبه تجارت تبدیل کردن آخرسربهشون بر میخوره که چراسریال ساخته میشه
پاسخ
مسعود ملک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۷ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
۱
۰
بنام پروردگار یکتا و هستی آفرین
طنز نویسی و فرهنگ استفاده از طنز در ایران با آنچه در فرهنگهای دیگر بخصوص اروپائیان مورد استفاده قرار می گیرد،متفاوت است.طنز در ادبیات ایران قدیم وجود نداشته و حدود 40 و اندی سال است که در روزنامه دهخدا اولین بار از واژه طنز استفاده شده است. پیشتر از آن وازگان هزل استفاده میشده و در فرهنگ عامیانه به اشتباه به مسخره نمودن و چرت و پرت تعبیر می گردیده است .از این روی آقای مدیری و دوستانش اصول طنز پردازی و انتقاد و طعنه زدن را به همان منطق طنز پردازی در دنیای کنونی به تصویر کشانده و پیشتر هم در کارهای مشابه این کار شده است .ولی از این ادبیات و فرهنگ طنز و حقیقت آن نیز ،ما مردم ایران و گروههای مختلف جامعه ،همینطور پزشکان محترم ،بی بهره هستیم و گوئی اقشار بسیاری از مردم نیز از این نوع طنز برداشتهای همان هزل گوئی و مسخره نمودن را داریم !... از این روی صدا و سیما و اهالی اهل قلم موظف هستند که این تعابیر را واکاوی نموده و فرهنگ سازی نمایند تا در آینده اینگونه شک و شبهه و سوء تفاهم های به اصطلاح ادبیاتی بمیان نباشد . درود بر ایران و ایرانی
پاسخ
ناشناس
ROMANIA
۱۵:۲۷ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
۱
۰
اصلا این طب غربی کار زیادی ازش ساخته نیست حالا دکتر خوب باشه یا بد پول زیاد بگیره یا مجانی باشه داروها شون بیشتر عوارض داره کدوم سرطانو درمان کردن یه گرفتی قلبی رو نميتونن درمان کنن در طب سنتی خودمان این بیماریها کاملا ریشه ای درمان میشود
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۲ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
۰
۱
سپاس آقاي دكتر زالي ، براي عوام طرفدار اين سريال آرزوي واقع بيني دارم
پاسخ
عسگری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۵۸ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
۰
۰
اصلا طنز یعنی به تصویر کشیدن موضوع همراه با طنز و غلو که حقیقتی را بیان میکند و گاه واقعیتی تلخ و گاه شیرین بیان میشود . حال طنز پرداز میبایست یک موضوع را در میان حقایق جامعه و گاه ایرادات جامعه انتخاب کرده پس از اضافه کردن چاشنی طنز آنرا نمایش دهد حال اگر بنا باشد با بیان هر طنزی به جناح،گروه یا عده ای بربخورد میبایست ژانر طنز برچیده شود قبول کنید مردم ما با هزاران مشکل روزانه سروکار دارند و شب با دیدن برنامه ای طنز کمی شاد میشوند . به نظر من همین کمبود ظرفیت ها ست که مانع رشد فرهنگی مملکتی میشود . بدبخت کسی که میخواهد طنز بگویند باید جادوگر باشد ، صدها ساعت فکر کند چه بنویسد مبادا به کسی بربخورد. یادت بخیر (گل آقا ) تو اگه الان زنده بودی چی می‌گفتی ؟ راستی کی مجله فکاهیون یادشه ؟ علی عسگری از مشهد موفق باشید
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۶ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
۰
۳
سریال دم دستی و مزخرف بود
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها