کد خبر: ۳۰۸۰۱۴
زمان انتشار: ۰۰:۳۸     ۱۹ فروردين ۱۳۹۴
تيم منصوريان صدرنشين شد
نفت تهران با درخشش جوانان جوياي نامش، الشباب را در عربستان با زدن سه گل در هم کوبيد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از "ورزش سه"  نفتی ها که با 4 امتیاز در رده سوم این گروه هستند امید زیادی به بازی امشب داشتند تا بتوانند وضعیت خود را در این گروه بهبود ببخشند و در پایان نیز با ارایه یک بازی برتر به این مهم دست یافتند.

هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا 2015– ورزشگاه ملک فهد ریاض
داور: دیلان پررا (سریلانکا) کمک ها: پاراکراما هماتونگا (سریلانکا)، لوکو کاستوتاگ (سریلانکا)
اخطار: عبدالرحمان (26) از الشباب؛ حمدی نژاد (47) از نفت تهران

نفت تهران:
علیرضا بیرانوند، شیری، پادوانی، سیامک کوروشی، وحید حمدی‌نژاد، علیرضا عزتی، ایمان مبعلی، کمال کامیابی‌نیا، حسین ابراهیمی (74 مطهری)، وحید امیری و غلامرضا رضایی (80 علیاری)
سرمربی: علیرضا منصوریان

الشباب عربستان:
محمد الاویسی، طارق الخطاب، سعید الدوساری، الاستا، عبدالرحمن الخیبری، عبدالعزیز البیشی (68 سعد خیرالله)، محمد آوال، رافینیا داسیلوا، محمد العطیف، بدر السلیتین (46 الخبیری)، نایف الهزازی (60 آنتوی)
سرمربی: عادل عبدالرحمن

شرح گل:
0 - 1 (نفت ایران) : اتفاقی که باید زودتر اینها می افتاد بالاخره در دقیقه 57 به وقوع پیوست و نفتی ها در این دقیقه با حرکتی تمرین شده و مدرسه ای توانستند گل اول را وارد دروازه الشباب امارات کنند، توپی که از جناح راست ارسال شد، پس از 5،6 پاس کوتاه در محوطه جریمه حریف و در بین مدافعان آنها توسط وحید امیری با یک چرخش مناسب وارد دروازه الشباب شد و نفت را فعلا به صدرنشین این گروه تبدیل کرد.
0 – 2 (نفت ایران) : تعویض طلایی علیرضا منصوریان در این بازی ستاره تیم امید ایران بود که در دقیقه 83 و در حالی که الشبابی با حملات خود به فکر رسیدن به دروازه نفت بودند، با استارتی همانند استارت مهدی مهدوی کیا در بازی با آمریکا، توانست توپ را بیش از 60 پیش ببرد تا به دروازه تیم الشباب نزدیک شود و در نهایت و در لحظه ای که مدافعان حریف رسیده بوند با ضربه ای دروازه تیم الشباب را برای بار دوم باز کرد.
0 – 3 (نفت ایران) : کرنر ارسالی ایمان مبعلی در دقیقه 90+1 باز هم توسط بازیکن تعویضی دیگری به گل برای این تیم تبدیل شد و این بار علیاری با جایگیری مناسب و ضربه سر شیرجه ای حرفه ای برای نفت ایران شادی آفرین شد.

شرح بازی:
نفت ایران بالاخره توانست به صدر جدول گروه دوم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2015 صعود کند. نفتی ها که در این بازی از ابتدای نیمه اول حملات خود را شروع کردند، پس از خلق چند موقعیت نتوانستند به دروازه حریف برسند و در مقابل الشباب نیز آرام آرام توانست خود را در زمین پیدا کند و بازی را از دست ندهد، در نیمه اول می توان نفت را نسبتا تیم برتر میدان انتخاب کرد که حداقل در خلق موقعیت بهتر از حریف عربستانی خود عمل کرد.
اما در نیمه دوم، نفت حرفه ای تر از نیمه اول ظاهر شد و تمام تلاش خود را برای به ثمر رسیدن موقعیت هایش گذاشت، آنها ابتدا در دقیقه 55 توسط امیری به گل رسیدند اما به درستی داور مسابقه آن را مردود اعلام کرد. نفت دست از بازی ماجراجویانه خود نکشید تا اینکه بالاخره توانست مزد شجاعت خود را بگیرد و توسط امیری و با حرکاتی تمرین شده به دروازه الشباب برسد.
در ادامه حریف عربستانی با چند تعویض و تقویت خط حمله خود، چند بار تا نزدیکی دروازه نفت آمد اما موفق به گلزنی نشد، دقیقا میانه های نیمه دوم این بازی را می توان اوج حملات تیم الشباب دانست که با تلاش هافبک های تیم نفت و استفاده صحیح بازیکنان قدیمی این تیم از تجربه خود، باعث شد این دقایق طوفانی بگذرد و تعویض های منصوریان در بهترین دقایق بازی توانست ضربات دوم و سوم را به حریف عربستانی وارد کند.
گل دوم نفتی ها در بهترین زمان ممکن و در زمان حملات الشبابی ها به ثمر رسید و به گونه ای آب سردی بود که بر پیکر آنها پاشیده شد و باعث شد در ده دقیقه پایانی دیگر خنثی شوند و امیدی برای ادامه بازی نداشته باشند و البته گل سوم که آن هم تعویض یک بازیکن تعویضی دیگر به ثمر به طور کامل، شیرهای سفید را نابود کرد و لیگ قهرمانان آسیا 2015 را برای آنها به اتمام رساند.
نفت ایران با این پیروزی و در پایان هفته چهارم با 7 امتیاز در صدر جدول این گروه خیمه زد تا در بازی بعدی خود و در روز چهارشنبه 2 اردیبهشت ماه، در تهران و در مقابل پاختاکور، خیال همه ایرانی ها را از صعود خود به مرحله بعد راحت کند.

دقایق حساس:
دقیقه 10 – اولین حمله جدی نفتی منجر به سانتر دیدنی غلامرضا رضایی که شد که این توپ را وحید امیری در موقعیتی ایده آل از بالای دروازه الشباب به بیرون زد.
دقیقه 13 – ارسال ایمان مبعلی، با ضربه سر عزتی دروازه تیم الشباب را به طور خطرناکی تهدید کرد و دروازه بان این تیم نیز نتواست به خوبی توپ را مهار کند و توپ برگشتی با برخورد به پادوانی به بیرون رفت.
دقیقه 19 – توپ ربایی خوب ایمان مبعلی فرصت خوبی را نصیب وی کرد اما شوت او از پشت محوطه جریمه الشبابی ها با فاصله به بیرون رفت.
دقیقه 23 – اشتباه مدافعان نفت، می رفت که کار دست این تیم بدهد اما خروج به موقع بیرانوند و مهار کردن توپ عربستانی ها، باعث دور شدن این خطر از روی دروازه این تیم شد.
دقیقه 29 – شوت دیدنی حسین ابراهیمی از پشت محوطه جریمه الشباب با فاصله کمی از کنار سه کنج دروازه این تیم به بیرون رفت.
دقیقه 34 – نایف الهزازی با حرکتی انفرادی در محوطه جریمه نفتی ها برای خود ایجاد موقعیت کرد اما شوت او از بین مدافعان نفتی با اختلاف کمی از بالای دروازه این تیم به بیرون رفت.
دقیقه 37 – حمله سریع بازیکنان نفت دروازه الشبابی ها را با خطر روبرو کرد اما خروج الاویسی این فرصت را از نفتی ها گرفت.
دقیقه 45+2 – در آخرین دقیقه بازی، الشبابی ها به دروازه نفت نزدیک شدند و سانتری را روی دروازه این تیم ارسال کردند که این توپ خطرناک توسط بیرانوند مهار شد.پ
دقیقه 47 – ارسال ضربه ایستگاهی الشبابی ها به داخل محوطه جریمه تیم نفت، قبل از آنکه برای این تیم ایجاد خطر کند با عکس العملی دیدنی توسط بیرانوند دفع شد.
دقیقه 55 – ارسال توپ از جناح راست با ضربه سر امیری برای نفتی ها به گل تبدیل شد اما داور بازی به درستی این گل را آفساید اعلام کرد.
دقیقه 77 – حرکت مهاجم تیم الشباب در بین مدافعان نفت، به راحتی باعث ایجاد موقعیت برای آنها شد اما ضربه محکم مهاجم تازه وارد آنها را بیرانوند به سختی و در دو ضرب مهار کرد.
دقیقه 79 – باز هم حرکت سعد، مهاجم خطرناک الشبابی ها فرصت خطرناکی را برای آنها ایجاد کرد اما ضربه محکم او با فاصله کمی از کنار دروازه نفت به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:
پیروزی یک تیم ایرانی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در عربستان را می توان از اتفاقات ویژه این بازی محسوب کرد، در حالیکه در دو بازی قبلی، دو نماینده ایران در عربستان مغلوب حریفان خود شده بودند، این بار نفت، این طلسم را شکست و توانست در عربستان، حریف خود را شکست دهد.
ضمن اینکه دو تعویض طلایی منصوریان و فرستادن دو بازیکن به زمین که زنندگان گلهای دوم و سوم تیم نفت ایران بودند اتفاقی ویژه و البته جالب برای ما بود. ارسلان مطهری و رضا علیاری در دقایق 74 و 80 به بازی آمدند و دو گل تیم نفت را به ثمر رساندند.

بهترین بازیکن:
ایمان مبعلی باز هم می تواند بهترین بازیکن تیم نفت در این بازی باشد، پاس های مهندسی شده او بارها حریف را به زحمت انداخت و دو بار نیز منجر به گل شد. علاوه بر ایمان مبعلی می توان از چند بازیکن دیگر نیز نام برد، کمال کامیابی نیا که در هافبک دفاعی تیم نفت اجازه عرض اندام به الشبابی ها نداد، وحید امیری که با حرکات خود مدافعین حریف را بسیار اذیت کرد و یک بار نیز دروازه این تیم را باز کرد، علی عزتی که به همراه کامیابی نیا کمربند دفاعی نفت بودند، دو بازیکن تعویضی این تیم یعنی ارسلان مطهری و رضا علیاری که در مدت زمان کم حضور خود در بازی با تمرکز بالا در پست خود ایفی نقش کردند و هر دو موفق به گلزنی شدند و غلامرضا رضایی که بسیار از تجربه خود در این بازی استفاده کرد را می توان بازیکنانی نامید که پشت سر مبعلی قرار خواهند گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها