أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۴۶۸۷
زمان انتشار: ۱۰:۲۳     ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات به تازگي مصوبه‌اي ابلاغ كرده كه به موجب آن تماس با كدهاي خدماتي غيرفوريتي مشمول دريافت هزينه مي‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايسنا، بنابر اعلام مسوولان مخابراتي تاكنون تماس با كدهاي خدماتي سه‌رقمي رايگان بود و افراد بابت تماس با اين كد‌ها هزينه‌اي پرداخت نمي‌كردند، اما به تازگي با ابلاغ مصوبه كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات اينگونه اعلام شده است كه تماس با كدها‌ي سه‌رقمي غيراضطراري مشمول هزينه براي تماس گيرنده خواهد بود و چنانچه فرد با شماره تلفن ثابت با كد‌هاي خدماتي تماس گرفته باشد به اندازه تماس درون‌شهري و در صورتي كه از تلفن همراه با اين شماره‌ها تماس گرفته باشد معادل هزينه تماس همراه با ثابت ملزم به پرداخت هزينه مي‌شود.

بدين ترتيب شركت مخابرات ايران موظف مي‌شود براي اين تماس‌ها هزينه‌هاي اعلام شده را در قبض مشتركان اعمال و محاسبه كند.

داوود زارعيان - سخنگوي شركت مخابرات ايران - در گفت‌وگويي با ايسنا به ارائه‌ي توضيحاتي در اين زمينه پرداخت و گفت: شركت مخابرات ايران به عنوان يك اپراتور طبق مصوبات عمل خواهد كرد و در شرايطي كه اعلام شود لازم است جهت تماس با شماره‌اي هزينه دريافت شود ما تبعا براساس مصوبه عمل خواهيم كرد.

وي در عين حال يادآور شد: در ميان كدهاي خدماتي اورژانس، 110 و 118 بيشترين ميزان تماس دريافتي را دارند. حال در ميان اين سه شماره، دو شماره اول با توجه به اين‌كه جزو كدهاي اضطراري به شمار مي‌روند همچنان براي تماس گيرندگان رايگان خواهد بود، اما تماس با 118 از اين پس مشمول هزينه مي‌شود كه البته با توجه به مدت زمان كوتاه مكالمه با اين‌ كدها، به‌طور طبيعي هزينه چنداني بابت اين تماس‌ها ايجاد نمي‌شود.

زارعيان همچنين متذكر شد: در ميان سه كد اشاره شده 118 به دليل ماهيتي كه دارد حجم بالاتري از تماس‌هاي دريافتي را تجربه مي‌كند و به‌طور معمول روزانه حدود 300 تا 500 هزار مشترك با اين مركز تماس مي‌گيرند كه از اين پس مشتركان جهت اين تماس‌ها ملزم به پرداخت هزينه خواهند شد.

وي در پايان گفت: البته همان‌طور كه اشاره شد هزينه اين مكالمات با توجه به آنكه مدتي كوتاه دارند و درون‌شهري محسوب مي‌شوند رقم بسيار ناچيزي است كه حتي اين ارقام هزينه نگهداري مركزي مانند 118 را هم جبران نمي‌كند، چرا كه علاوه بر هزينه‌هاي نگهداري در اين مركز نيروي انساني زيادي نيز در حال كار هستند.

به گزارش ايسنا، طبق مصوبه اخير تماس با كدهاي سه‌رقمي فوريتي همچنان رايگان خواهد بود. ليست اين كدها در جدول ذيل آمده است.

اما همان‌طور كه اشاره شد تماس با ساير كدهاي خدماتي سه‌رقمي كه جدول آنها در ادامه آمده است مشمول پرداخت هزينه خواهد بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
lmonjqms
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
۰
۱
جدیدترین اخبار پربازدید ها