أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۵۴۰۱
زمان انتشار: ۱۳:۴۴     ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴


متن و پاسخ شایعه


متن و پاسخ شایعه



متن شایعه

"پدیدار شدن آیات قران کریم روی پوست بدن یک نوزاد داغستانی این روزها به بحث داغ رسانه های روسیه و کشورهای قفقاز تبدیل شده است تا جایی که رئیس جمهوری داغستان – موخو علی اف – نیز به منزل این کودک و والدین او رفته است.
به گزارش البرز مادر این نوزاد می گوید هر دوشنبه و جمعه کودکش دچار تب ۴۰ درجه ای می شود و پس از ان آیاتی از کلام الله مجید روی پوست او نقش می بندد و در مدت سه روز هم دیگر اثری از آن نوشته ها باقی نمی ماند
خانواده یعقوبو نام کودکشان را "علی” گذاشته اند. والدین نوزاد می گویند قصد نداشتند به مردم در این باره چیزی بگویند تا زمانی که بر روی بدن کودک جمله "حدیث مرا به مردم نشان دهید” بوجود آمد و انها از تصمیم خود منصرف شدند.
خانم یعقوبو می گوید: علی فرزند دوم ماست. برای دخترم این مسئله پیش نیامده بود".

پاسخ شایعه

1. خداوند در مورد قرآن می فرماید : و جز پاکان نمی توانند آن را لمس کنند.
"
آیه 79 سوراه واقعه"

2. مسّ نمودن خطّ قرآن، یعنی رساندن جایی از بدن به خطّ قرآن، برای كسی كه وضو ندارد حرام است.
ولو کودک باشد ، اما موجب بی احترامی به آن شود .

3. آشکار شدن آیات قرآن در ران کودک ، معجزه یا کرامت نیست !
بلکه حقه بازی و نیرنگ است، که احیانا توسط ساحرین و یا برخی روشهای مدرن روی داده باشد.

4. زیرا بنا بر موارد بالا حرمت آیات قرآن مانع از این است که پروردگاری که خود تاکید بر قداست آیاتش دارد ، آنها را در موضعی که فاقد طهارت بوده (ران انسان عورت او محسوب می شود) و حتی نجس هم می شود، درج کند تا به آن بی احترامی شود .
"
همان منبع"

5. خداوند برای اثبات الهی بودن قرآن اعجاز مختلفی در آن قرار داده و نیازی ندارد کودکی را آزار داده یا به آیات آن اهانت شود .

6. لذا این ماجرا جهت کسب منافع دنیوی این عده ، طراحی و اجرا شده است و در این موارد نباید موضوع را کرامت دانست ، بلکه باید به کارشناسان دینی مراجعه و مطلب را با منابع دینی مطابقت داد .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
کلید ننه جون
FINLAND
۱۸:۱۳ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
۲
۰
تابلوه این حناس
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۷ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
۰
۰
حوب بود
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها