أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۶۳۷۱
زمان انتشار: ۱۳:۲۳     ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
سنت فرش قرمز در جشنواره‌های سینمایی سنت جدیدی نیست، اما در سینمای ایران دو سال پیش برای اولین بار فرش قرمز به زیر پای ستارگان سینمایی انداخته شد. امسال برای اولین بار در غزه هم یک فرش قرمز انداخته شد برای ستارگان فلسطینی.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، زمان توافق با همه جریانات و نگاه‌های سیاسی و اجتماعی و مذهبی بر سر اصول اولیه انسانیت، دیرزمانی‌ است فرا رسیده است و هر چه می‌‌گذرد جاماندگان این مسیر بیشتر می‌شوند و امکان رساندنشان به این کاروان کمتر. چند روزی است که هم‌زمان با جشنواره فیلم کن، معتبرترین جشنواره سینمایی جهانی، جشنواره فیلم دیگری، به نام جشنواره حقوق بشر هم در غزه در حال برگزاری است.

فرش قرمز کن هر روز در شهر ساحلی و جنوبی کن در فرانسه پهن می‌شود و ستارگان گرانقمیت سینمای دنیا، هر روز در چند نوبت مشخص به روی فرش قرمز می‌آیند و با هواداران رسانه‌ایشان عکس یادگاری می‌گیرند و مصاحبه می‌کنند. فرش قرمز جشنواره فیلم غزه هم در شجاعیه به روی زمین پهن شد و ستارگان فلسطینی، مردم بیچاره‌ای که همین سال پیش، به سختی و در محاصره غم‌انگیز اسرائیل، مشغول زندگی در خانه و کاشانه‌شان بودند و امروز در خرابه‌های خانه‌هایشان آرام گرفتند، روی این فرش قرمز قدم می‌زنند و به مشاهده فیلم‌هایی می‌نشینند که برای رساندن صدای کم‌توان آنها به دنیا ساخته شده است.

این فیلمی است از افتتاحیه این جشنواره و فرش قرمزی که روی خرابه‌های شجاعیه، شهری که به طور کامل در حمله امسال اسرائیل به غزه ویران شد پهن شده است

این اولین جشنواره‌ای است که به مسائل حقوق بشر، به طور عمده در فلسطین و به طور کلی در سراسر جهان می پردازد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها