أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۸۵۵۰
زمان انتشار: ۰۹:۵۸     ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
رئیس سازمان بسیج سازندگی:
رئیس سازمان بسیج سازندگی در خصوص چرایی گرایش به اقتصاد مقاومتی گفت: اگر آمار واردات را در سال 93 بررسی کنیم مشاهده خواهیم کرد به مرز بحران رسیدیم.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، ابراهیم عزیزی صبح امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: آیا سزاوار است که در سال اقتصاد مقاومتی واردات کشور به چندین برابر رشد رسیده و مرز بحران را تجربه کند، باید مطالبه‎گری کنیم که چه دست‎هایی پشت پرده است.

وی تصریح کرد: وظیفه سازمان بسیج سازندگی دادن وام یا تولید مرغ و تخم‎مرغ نیست، بسیج سازندگی تولید احساس مسئولیت است، اگر احساس مسئولیت، فرهنگ کار و تلاش و فرهنگ مقاومت اقتصادی در بدنه نیروهای مردمی شکل گرفت تولید مرغ و تخم‎مرغ مبتنی بر قابلیت‎های مردمی اتفاق می‎افتد.

بدنه فعال جامعه در اقتصاد مقاومتی ورود کند/ بصیرت اقتصادی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی

رئیس سازمان بسیج سازندگی با تاکید بر اینکه احساس مسئولیت را باید در جامعه افزایش دهیم، افزود: باید فرهنگ کار و تلاش اصلاح شود و بدنه فعال جامعه به سمت اقتصاد مقاومتی سوق داد و مانع از انزوا و حاشیه‎نشینی بچه‎های انقلاب شویم.

عزیزی بر ضرورت ایجاد انسجام مستحکم در بدنه نیروهای انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: باید بصیرت اقتصادی داشته باشیم تا تولیدات و اهداف به درستی محقق شود.

وی نقش مسئولان دستگاه‎های اجرایی را محوری، تعیین‎کننده و هدایت‎گر برشمرد و افزود: باید تلاش شود این نقش روز به روز در بدنه اجرایی پررنگ‎تر شود.

بسیج باید مانند نیروی واکنش سریع در حوزه جنگ اقتصادی وارد میدان شود

رئیس سازمان بسیج سازندگی بیان داشت: در زمینه اقتصاد مقاومتی باید اراده‎های ما بزرگ و عمیق به بلندای آرمان‎های انقلاب اسلامی، به ارتفاع اندیشه‎های بسیج و به عظمت اهداف انقلاب اسلامی باشد.

عزیزی بر ضرورت شناخت زمینه‎های اقتصاد مقاومتی در مناطق مختلف استان‎ها تاکید کرد و گفت: باید یک الگوی رفتاری و اجرایی مبتنی بر اولویت‎های بومی و آموزشی در زمینه اقتصاد مقاومتی ارائه شود.

وی با تاکید بر اینکه باید بسیج را مانند عقبه پرافتخارش «سال‎های دفاع مقدس» مهیا کنیم، ابراز داشت: باید بسیج را به عنوان نیروی واکنش سریع در حوزه جنگ اقتصادی وارد میدان کنیم تا نیازهای مردم را برآورده کند.

بسیج منهای نیروی واکنش سریع یک اداره بدون اراده است

رئیس سازمان بسیج سازندگی بیان داشت: اگر بسیج خودش را به عنوان نیروی واکنش سریع در معادلات اقتصادی نداند تفاوتی با سایرین نخواهد داشت و می‎شود یک اداره بدون اراده که این در طراز فرزندان امام و انقلاب نیست و نخواهد بود.

عزیزی گفت: هفته گذشته برنامه ششم توسعه در 10 استان بررسی و چشم‎انداز خوبی برای بسیج سازندگی ترسیم شد.

وی بر ضرورت ردیف مستقل، آئین‎نامه درست و قوانین و مقررات مناسب در بسیج سازندگی تاکید و ابراز امیدواری کرد با تحقق این مهم زمینه تحول بزرگ در بسیج سازندگی را شاهد خواهیم بود.

برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به درک مشترک برسیم

رئیس سازمان بسیج سازندگی از رشد و کارآمدی سازمان‎های بسیج و سپاه در ماموریت‎های مختلف خبر داد و اظهار کرد: اگر گذری بر سوابق یگان‎های رزمی رده‎های بسیج سازندگی داشته باشیم می‎بینیم که آنها همواره خط‎شکن بوده‎اند.

عزیزی تاکید کرد: بسیج سازندگی برای افق مدنظر بدون توجه به منویات رهبری به اهداف خود نمی‎رسد، بدون برنامه راه به جایی نمی‎برد، اقتصاد مقاومتی با پرچمداری بسیج این فرصت را ایجاد کرده که بسیج سازندگی در رده‎های اقشاری و اجرایی بسیج، نگین درخشان باشد.

وی بیان داشت: امروز درخشندگی بسیج سازندگی به واسطه تلاش و پشتکار دلسوزانه مسئولان بسیجی است.

عزیزی با تاکید بر اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به درک مشترک برسیم، گفت: نخستین موضوع نقش بسیج سازندگی در اقتصاد مقاومتی کمک به شناخت زمینه‎های مختلف در این عرصه است.


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها