کد خبر: ۳۲۱۰۸۶
زمان انتشار: ۱۵:۵۲     ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
هاشمی رفسنجانی گفت: آقایانی پیدا می‌شوند که تعامل به دنیا را ذلت‌بار به شمار می‌آورند دست از شعارهای کم محتوا بردارید شعارهایی که جلوی پیشرفت را می‌گیرد هر جا لازم بود باید با جهان تعامل پیدا کنید.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، رئیس تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در مراسم رونمایی از کتاب تاریخ جامع ایران که در مرکز دایرةالمعارف بزرگ اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: تاریخ‌نویسان بسیاری تلاش داشتند و تاریخ‌های گوناگون نوشتند اما لازم بود که مجموعه‌ای از تاریخ جامع ایران نوشته شود که این اقدام لازم انجام شد و جایی بسی خرسندی دارد. روزگار همسان نیست و رفتارها متفاوت است و این تاریخ احتیاج به نقد دارد.
 
رفسنجانی گفت: کمی از تاریخ می‌دانم اما تخصص ندارم و فکر می‌کنم تحصیلات و زندگی من ابعاد دیگری دارد. اما امروز می‌خواهم به موضوع به هم رسیدن اسلام و ایران بپردازم و این همکاری منحصر به دو مرجع نبوده است یونانیان و ایرانیان و کمی عرب‌ها در این همکاری سهم داشتند.
 
وی با بیان اینکه اسلام از ظرفیت ایران و ایرانیان خوب استفاده کرده است،‌گفت: بعد از پیدا شدن تاریخ اسلام و آغاز وحی در سرزمینی که تمدن نداشته است -جزیرةالعرب- با آغاز وحی سرنوشت و آینده بشریت تحت تاثیر وحی قرار گرفت.
 
رئیس تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ در زمان وحی ایران مرکز علمی مهمی به نام جندی‌شاپور که شاید نشانه‌های آن در کلام پیامبر می‌توان پیدا کرد.
 
وی افزود: عزم به تعبیر پیامبر اسلام دارای دفینه بوده است که باید این دفینه‌ها از بین برده شود تا میدان‌داری کند و تعامل بین اسلام و ایران از جندی‌شاپور شروع شده و بعدها به بیت‌الحکمه بغداد رسید و بعد جنگجویان صلیبی به غرب رسید.
 
وی گفت: عده‌ای حرف‌های عجیب و غریب می‌زنند که ما می‌‌خواهیم خودمان به دانش دست پیدا کنیم و این در حالی است که تحریم‌ها پدر مردم را در آورده است اکثر مردمی که مزدبگیر هستند تحریم‌ها استخوان‌های آنها را خرد کرده است.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها