يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۲۱۱۷
زمان انتشار: ۱۲:۵۷     ۰۲ تير ۱۳۹۴
۳۳ سال پیش در چنین روزی
هاشمی رفسنجانی: این احمق های منافق کجا هستند که ببینند شمال تهران در زعفرانیه جنگ چریکی کردن دفاع از خلق است یا خدمت به مردم محروم گناوه که 30 شهید دادند و 300 هزار تومان طلاجات به جبهه کمک کردند کدام دفاع از خلق است.

رخدادهای 2 تیر 1361

چکیده

  • آیت الله خامنه ای:  به مردم باید گفته شود که با فتح خرمشهر و حتی فتح دیگر شهرها جنگ تمام نخواهد شد زیرا تا زمانی که متجاوز تنبیه نشده است مبارزه ادامه خواهد داشت.

 

  • آیت الله هاشمی در دیدار با امام جمعه گناوه : این احمق های منافق کجا هستند که ببینند شمال تهران در زعفرانیه جنگ چریکی کردن دفاع از خلق است یا خدمت به مردم محروم گناوه.

 

  • آیت الله منتظری:  مسلمانان اروپا را برای مقابله با اسرائیل و شرکت در مراسم و راهپیمائی روز جهانی قدس که از طرف رهبر معظم انقلاب امام خمینی اعلام شده است ، دعوت نمائید .

 

  • حجت الاسلام شجونی : در فجیره و شارجه با بعضی از شیوخ ملاقات هایی داشتیم ملاحظه کردیم قبل از آن که ما صحبت کنیم آنها حرف های ما را می زدند.

 

  • خسرو قشقائی به همراه 9 تن از اشرار و خوانین منطقه فارس توسط مدافعان انقلاب اسلامی دستگیر شدند.

 

  • شیخ حبیب الله معاذی یکی از روحانیون مبارز اهل سنت از اهالی «تای» کامیاران پریشب در مقابل منزلش در باختران ، به شهادت رسید .

 

  • محمدعلی نجفی و زیر فرهنگ و آموزش عالی : برای صحبت کردن در باره شهید چمران باید اول او را شناخت ، احساسش کرد و بعدا در زمینه روحیات اخلاقی ، اجتماعی و مکتبی او سخن گفت.

 

  • سرهنگ صیاد شیرازی : ما برای حضور در جبهه قدس باید هرچه زودتر ریشه رژیم بعث عراق را برکنیم و با سرنگونی رژیم بعث عراق ، راهی جبهه های مبارزه با صهیونیزم شویم .

آیت الله خامنه ای : تا زمانی که متجاوز تنبیه نشده است مبارزه ادامه خواهد داشت

در آستانه سالگرد فاجعه دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ظهر دیروز گروهی از روحانیون و مبلغین اعزامی از سوی حزب جمهوری اسلامی به شهرستانها و روستاهای مختلف کشورمان با حضرت آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند . در این دیدار ابتدا یکی از برادران روحانی دیدار کنندگان را که روحانیون اعزامی از حوزه های علمیه قم ، مشهد و اهواز  بودند را به حضور رئیس جمهوری معرفی کرد .

آیت الله خامنه ای ضمن تاکید بر اصل بودن مسئله جنگ گفتند :  به مردم باید گفته شود که با فتح خرمشهر و حتی فتح دیگر شهرها جنگ تمام نخواهد شد زیرا تا زمانی که متجاوز تنبیه نشده است مبارزه ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهور در مورد هرچه باشکوهتر برگزار کردن مراسم شهدای هفت تیر خطاب به حاضران گفتند : سخن شهدای هفت تیر را به مردم بگوئید و پیام شهید مظلوم بهشتی را به مردم برسانید. از عملکرد و اقدامات این شهیدان به خصوص شهید مظلوم بهشتی و مقاومت و عدم سازشکاری او با دشمنان انقلاب را بازگو کنید. امروز همه چیز این شهید خود یک سمبل و نشان دهنده یک جریان است.(1)

انتقاد شدید آیت الله هاشمی از ضد انقلاب زعفرانیه نشین

عصر دیروز امام جمعه گناوه به اتفاق جمعی از اعضای نهادهای انقلابی و دوایر دولتی و خانواده شهدای این با آیت الله هاشمی رفسنجانی دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام محمدی امام جمعه این شهر گزارشی از وضع منطقه من جمله مسئله کمبود آب شیرین و همچنین کمبود مسکن ، وضع شیلات و فقر فرهنگی ارائه کرد و از مسئولین خواست جهت راه اندازی طرح های کشاورزی بیشتر از این فعال باشند.

 سپس هاشمی رفسنجانی طی سخنانی گفت : ما انتظار داریم مسئولین بیشتر از جاهای دیگر به شما محرومین برسند ما امیدواریم شما مسئولین با پشتکار به این محرومین کمک کنید و آنها را فعال نگه دارید ، ما نمی گذاریم که قسمت مملکت فعال ویا یک قسمت دیگر راکد و محروم باشد ، این تبعیض ها باید از بین برود تاکید امام از اول این بود که به مناطق محروم برسید مردم این انقلاب را به خاطر رفاه نخواستند چیز دیگری از انقلاب می خواهند منطقه ای که باید دستش دراز باشد و از مرکز کمک بگیرد دستش را در ازمی کند و مقداری هم خود به دولت کمک می کند .

وی افزود : این احمق های منافق کجا هستند که ببینند شمال تهران در زعفرانیه جنگ چریکی کردن دفاع از خلق است یا خدمت به مردم محروم گناوه که 30  شهید دادند و 300  هزار تومان طلاجات به جبهه کمک کردند کدام دفاع از خلق است. (2)

توصیه آیت الله منتظری برای دعوت مردم اروپا به جنگ با اسرائیل

حجت الاسلام فاضل هرندی نماینده امام در هیئت هفت نفری زمین و نماینده مجلس شورای اسلامی به اتفاق اسحاق مدنی نماینده سراوان ، دیشب در قم با آیت الله منتظری دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار آیت الله منتظری خطاب به حجت الاسلام فاضل هرندی اظهار داشت : اکنون که شما به دنبال تقاضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مسلمان در اروپا در راس هیئتی عازم آن منطقه می باشید ، بجاست ضمن تحکیم وحدت کلمه بین اعضای محترم اتحادیه و تقدیر از مقاومت های آنان در برابر جنایات ضد انقلاب پیروزب های اخیر رزمندگان دلاور اسلام را در جبهه های جنگ تحمیلی برای آنان تشریح نموده و ضمن افشای جنایات صهیونیسم و اشغال و قتل عام مسلمانان لبنان و پیوند آن با رژیم امریکایی بعث عراق مسلمانان اروپا را برای مقابله با اسرائیل و شرکت در مراسم و راهپیمائی روز جهانی قدس که از طرف رهبر معظم انقلاب امام خمینی اعلام شده است ، دعوت نمائید .

هیئت اعزامی ایران به قطر و امارات نتایج این سفر را تشریح کرد

دربی بازگشت هیئت اعزامی از سوی جمهوری اسلامی ایران به امارات متحده عربی و قطر حجت الاسلام شجونی و محمدعلی بشارت نمایندگان مجلس شورای اسلامی که اعضای این هیئت را تشکیل می دادند در یک مصاحبه مطبوعاتی شرکت کردند و به سئوالات خبرنگاران پاسخ دادند .

در ابتدأ بشارتی جهرمی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد اهداف این سفر گفت  : به دنبال پیروزی های درخشان و شورانگیزی که عزیزان جان برکف در جبهه های میهن اسلامیمان و خصوصا در جبهه های خوزستان به دست آوردند امپریالیست ها برای ایجاد یک جو بدبینی در دنیا و بخصوص در منطقه دست به تبلیغات شومی زدند مبنی بر این که پیروزی های ایران راه را برای لشکرکشی به کشورهای ، منطقه باز خواهد کرد و طبق گفته رادیوی آمریکا ارتش و سپاه ایران سرمست از باده پیروزی هیچ چیز جلوگیرشان نیست. برای خنثی کردن این جو مسموم آقای دکتر ولایتی وزبر محترم امور خارجه کشورمان به ما پیشنهاد کردند که یک سفری به کشورهای حوزه خلیج فارس انجام شود و به آنها اطمینان داده شود که چنین خبری نبست .

وی ادامه داد : ما با هدایت و رهنمود رئیس مجلس همراه با حجت الاسلام شجونی نماینده مردم کرج به امارات متحده عربی و قطر سفر کردیم. متاسفانه عظمت پیروزی ما در فتح خرمشهر از نظر نظامی هنوز روشن نشده و تحلیل نشده بسیاری معتقدند که فتح خرمشهر از سقوط بارلو توسط ارتش مصر در سال 1973 و حتی از نبرد العلمین در شمال آفریقا در جنگ دوم جهانی و نبرد ماراتن ارزش نظامی اش بیشتر است که این امر باعث خوشحالی کشورهای دوست شد ولی کشورهایی هم خیال می کردند که این پیروزی باعث می شود در امور داخلی آنها دخالت کنیم در این رابطه بود که ما به قطر و امارات متحده سفر کردیم.

انتظار امیر قطر از انقلاب اسلامی !

 در ادامه حجت الاسلام شجونی گفت : ابتدا برای تفاهم به دوبی رفتیم و برای ملاقات با امیر قطر سفری هم به قطر داشتیم در ملاقاتمان با امیر قطر و وزیر اطلاعات و وزیر امور خارجه مسائلی در رابطه با جنگ ایران و عراق و مسائلی راجع به تشنجات منطقه ، شیطنت امریکا و اسرائیل مطرح شد که در مجموع ما از این ملاقات راضی بودیم و مخصوصا به پاره ای از مسائل که اشاره می کردیم موضع گیری های بسیار خوبی داشتند ، وقتی که از خطر اسرائیل سخن می گفتیم که اسرائیل تزش این است که از فرات و نیل حدودش است امیر قطر گفت : این حرف مال سابق بود اکنون چون ما ثروتمندیم اسرائیل همه ما را می خواهد و ما گفتیم که این خطر جدی است و امیر قطر هم خوب می فهمید و تاکید می کرد ولی توقع داشت ایران مستقیما با آنها در تماس باشد .

وی ادامه داد : ملاقات ما با امیر قطر که ولیعهد هم حضور داشت جالب بود . آن چه که ما از چهره آنها دریافت می کردیم نسبت به امام و انقلاب ما علاقه نشان می دادند و آنها انتظار داشتند که ما روابطمان را با آنها گسترش دهیم و ما هم امیدواریم که مانع راه آنها را که صدام است برداریم تا آنها با سرعت به سوی جمهوری اسلامی بیش از این رو بیاورند چرا که ما با آنها دوست هستیم .

اظهارات جالب یکی از شیوخ شارجه در دیدار با نماینده ایران

وی افزود : در فجیره و شارجه با بعضی از شیوخ ملاقات هابی داشتیم ملاحظه کردیم قبل از آن که ما صحبت کنیم آنها حرف های ما را می زدند یکی از شیوخ می گفت ما وظیفه مان بود که به حکم قرآنی عمل کنیم زیرا صدام طغیانگر بوده است وظیفه ما بود که او را سرجایش بنشانیم ولی ما مرتکب این گناه بزرگ شدیم و دخالت نکردیم و  اقرار به این گناه خود یک فضیلت است. آن ها می گفتند اگر یک مقدار رسانه های ایران به شیوخ بی توجهی را کنار بگذارند به ایران خواهند آمد و بعضی از این کشورها گفته بودند که ما چه کار کنیم ، دستهای ما زیر آسیاب های صدام است و امیدواریم که این فشار برداشته شود و ما هم به آنها می گفتیم که در کنفرانس سران خلیج فارس بگوئید که ماطمعی به خاک آنها نداریم چرا که ما از هرنظر غنی و خودکفا هستیم و آنها اقرار داشتند که در رابطه با اسرائیل ایران عمل میکرده و ما شعار می دادیم.

حجت الاسلام شجونی ادامه داد : بعضی از شیوخ می گفتند که دکل بندرعباس را قوی کنید تا ماو مردم ما از برنامه های عربی ایران استفاده کنیم و کلیه شیوخ علاقمندند که این مسافرت ها ادامه یابد. (3)

خسروقشقایی به همراه 9 شرور دستگیر شد

خسرو قشقائی به همراه 9 تن از اشرار و خوانین منطقه فارس توسط مدافعان انقلاب اسلامی دستگیر شدند. طی عملیات مذکور دو تن از  کادرهای اصلی منافقین که از رابطین این گروهک تروریستی با خوانین و اشرار منطقه بودند ، به هلاکت رسیده و یک تن دیگر از آنان نیز دستگیر شدند.

در ادامه این عملیات ، محل اختفای خسرو قشقائی و چند تن دیگر از خوانین زالو صفت و مزدور بیگانه که سال ها خون عشایر مستضعف و محروم را مکیده و آثار جنایات و ستم های فراوانشان بر چهره های رنج دیده عشایر و روستاثیان محروم مشهود است ، کشف شد. عنصر مذکور به همراه 9 تن از خوانین منطقه فارس توسط مدافعان انقلاب اسلامی دستگیر شدند. (4)

ترور یک روحانی مبارز اهل سنت در باختران

شیخ حبیب الله معاذی یکی از روحانیون مبارز اهل سنت از اهالی «تای» کامیاران پریشب در مقابل منزلش در باختران ، به شهادت رسید . قاتل با سلاح کمری 5 گلوله به سوی این روحانی که از چندی پیش از سنندج به باختران مهاجرت کرده بود شلیک کرد که یک گلوله به کف دست و دو گلوله به سینه و دو  گلوله دیگر به گونه های این شهید اصابت کرد .

این روحانی 61 سال داشت و دارای همسر و 14 فرزند بود که دو تن از سه فرزند پسرش در خدمت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند . مراسم تشییع این شهید عصر دیروز از مسجد جامع شافعی ها تا میدان آزادی باختران برگزار شد. آیت الله اشرفی اصفهانی امام جمعه باختران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی اطلاعیه مشترکی ترور روحانی مبارز به دست عوامل ضد انقلاب را  محکوم کردند.(5)

راه نجات قدس گسترش انقلاب اسلامی است

بعدازظهر دیروز به مناسبت هفته بزرگداشت شهادت دکتر مصطفی چمران مراسمی در تئاتر شهر برگزار شد. در این مراسم محمدعلی نجفی و زیر فرهنگ و آموزش عالی بود گفت : برای صحبت کردن در باره شهید چمران باید اول او را شناخت ، احساسش کرد و بعدا در زمینه رو حیات اخلاقی ، اجتماعی و مکتبی او سخن گفت. نجفی گفت : شهید چمران اعتقاد داشت : راه نجات قدس گسترش انقلاب اسلامی ایران است.(6)

وقتی دروغگو کم حافظه می شود

نماینده سازمان آزادی بخش فلسطین در کویت پیش از ظهر دیروز با سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت ملاقات و گفت و گو کرد.  در این دیدار نماینده ساف ضمن تقدیر از  موضع جمهوری اسلامی ایران در نبرد علیه صهیونیسم ، خواستار کمک های بیشتر به رزمندگان فلسطین شد.

دکتر شمس اردکانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت در پاسخ گفت : ما همان گونه که بارها اعلام کرده ایم مستقیما با اسرائیل غاصب به مبارزه برمی خیزیم ولی رژیم های مرتجع عرب که در خط آمریکا حرکت می کنند، مانع این مبارزه هستند و باید این مو انع را از سر راه برداشت. وی گفت : همان طور که امام امت فرمودند ، آزادی فلسطین در پی سرنگونی رژیم بعث عراق حاصل خواهد شد و لذا ما این مانع را به یاری خدا از سر راه برمی داریم .(7)

دکتر شمس اردکانی سپس با اشاره به خبرکذب منتشره در روزنامه الانباء در مورد دیدار روز دوشنبه نماینده ساف، با سفیر جمهو رى اسلامی ایران گفت : مطبوعات مزدور ظاهرا از غیب می گویند.

نماینده ساف در جواب ضمن محکوم کردن این شایعات گفت : احیانا بوق های تبلیغاتی وابسته به امپریالیزم با اطلاع از این که ما دیدار خواهیم داشت ، این شایعه را منتشر کرده اند ولی از آنجا که دروغگو کم حافظه است ، خبر ساختگی خود را یک روز قبل از ملاقات به چاپ رسانده اند.

لازم به یادآوری است که روزنامه وابسته الانباء روز  دوشنبه به نقل از نماینده ساف نوشته بود که او در ملاقات خود با سفیر جمهوری اسلامی ایران خواسته است تا ایران پیشنهاد عراق برای پایان دادن به جنگ را بپذیرد. دکتر شمس اردکانی در این زمینه ضمن تکذیب این شایعه اظهار داشت : من روز دوشنبه ملاقاتی با نماینده ساف نداشته ام و این شا بعه یک بازی سیاسی از سوی بوق های تبلیغاتی صدام است.(8)

سرهنگ صیاد شیرازی : برای حضور در جبهه قدس باید تکلیف صدام را یک سره کرد

سرهنگ صیاد شیرازی فرمانده نیروی زمینی ارتش طی سخنانی با اشاره به استقبال رزمندگان اسلام برای حضور در نبرد رویاروی با اشغالگران قدس گفت : ما برای حضور در جبهه قدس باید هرچه زودتر ریشه رژیم بعث عراق را برکنیم و با سرنگونی رژیم بعث عراق ، راهی جبهه های مبارزه با صهیونیزم شویم .

سرهنک صیاد شیرازی با تجلیل از فداکاری های نیروهای پرتوان اسلام در مقابل خصم جنایتکار افزود: ما امروز با نبرد کفر ستیز خود در مقابل باطل ایمان خود را به الله به اثبات رسانده ایم و لیاقت آن را پیدا کرده ایم که به ما ارتش اسلام گفته شود و این ارتش نیروئی آهنی و با قدرت است و این را با عملیات وسیعی که انجام گرفته ، ثابت کرده است.(9)

پی نوشت:

جمهوری اسلامی ، 2 تیر 1361 ، صفحه 9
کیهان ، 2 تیر 1361 ، صفحه 2
اطلاعات ، 2 تیر 1361 ، صفحه 2
اطلاعات ، 2 تیر 1361 ، صفحه 3
اطلاعات ، 2 تیر 1361 ، صفحه 3
اطلاعات ، 2 تیر 1361 ، صفحه 3
کیهان ، 2 تیر 1361 ، صفحه 1
طلاعات ، 2 تیر 1361 ، صفحه 3
کیهان ، 2 تیر 1361 ، صفحه 1

پژوهشگر:‌ سید روح الله امین آبادی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها