أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۳۲۲۶۷۴
زمان انتشار: ۱۰:۵۸     ۰۶ تير ۱۳۹۴
عضو ارشد مذاکره‌کننده‌ هسته‌ای کشورمان با بیان اینکه تمدید مذاکرات فعلا در دستور کار نیست، بر تلاش تیم مذاکره کننده برای رسیدن به جمع بندی در تاریخ تعیین شده تأکید کرد.
به گزارش پایگاه 598، "سید عباس عراقچی" معاون وزیر خارجه روز شنبه به خبرنگار اعزامی شبکه خبری "العالم" در وین گفت: فعلا تمدید در دستور کار ما نیست بنای ما این است که در تاریخی که تعیین شده به یک جمع بندی برسیم؛ و اگر مقدور نشود، ممکن است کار ما چند روزی ادامه پیدا کند تا بشود جمع بندی کرد.

عراقچی خاطرنشان کرد: به دنبال رسیدن به جمع بندی هستیم و در این دوره بنای تمدید به صورت ادوار قبلی را نداریم که چندین ماه تمدید بشود ولی ممکن است چند روزی نیاز باشد که کار ادامه پیدا کند.

معاون وزیر خارجه در خصوص میزان پیشرفت مذاکرات گفت: فکر می کنم در موقعیتی نیستم که از درصد پیشرفت خاص صحبت کنم بخصوص که کار در بعضی قسمتها کمی جلو رفته و در بعضی قسمتها کیفی جلو رفته است.

وی در ادامه تأکید کرد: ما یک متن اصلی توافق داریم و چندین متن ضمیمه وهر کدام از اینها یک مقداری کار جلو رفته است ونمیشود در مجموع الان جمع بندی کرد که چقدر کار جلو رفته است ولی بخش نسبتا خوبی از کار ها انجام شده است قسمت زیادی از متنها نهایی شده است ولی آن قسمتهایی که باقی مانده ارزش کیفی و محتوایی خودش را دارد که باید در خصوص آنها توافق شود.

عراقچی اظهار داشت: الان اجازه بدهید مذاکرات روند خودش را طی کند، ما در خیلی از موارد در لوزان به راه حلهای خوبی رسیدیم والان آن راه حلها پیاده میشود؛ ولی در بعضی موارد در لوزان به راه حل نرسیدیم و برخی راه حلهایی که در لوزان به آنها رسیدیم نیز پاسخگو نیست؛ بخصوص اینکه بعد از لوزان برخی از کشورهای 5+1 اظهاراتی داشتند ومواردی را مطرح کردند وتغییراتی در مواضعشان مشاهده شد، واین یک مقدار زیادی کار را سخت تر کرده است؛ ما در حال بحث در این موارد هستیم وامیدواریم بتوانیم اینها را مجددا به یک نظم معقول درآورد، تا انشا الله کار نگارش را در پی آن انجام داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها