کد خبر: ۳۴۱۳۲۳
زمان انتشار: ۲۰:۳۵     ۰۲ مهر ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598، در پی جان باختن  تعدادی از حجاج جمهوری اسلامی ایران در حادثه امروز (پنجشنبه) در منا، کاردار سفارت عربستان سعودی در تهران توسط معاون مدیرکل خلیج فارس به وزارت امور خارجه کشورمان فرا خوانده شد و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به خاطر سوء مدیریت دستگاه‌های اجرایی عربستان به وی اعلام و از وی خواسته شد تا دولت عربستان در اسرع وقت همکاری‌های لازم را برای انتقال کشته شدگان به کشور و انتقال و درمان مجروحان در مراکز درمانی صورت دهد.
 
معاون مدیرکل خلیج فارس همچنین با اشاره به تشکیل ستادی در وزارت امور خارجه ابراز امیدواری کرد با تدبیر مسئولان حج عربستان زائران بیت الله الحرام در ادامه با امنیت و سلامت کامل اعمال حج خود را به اتمام برسانند.
 
کاردار عربستان نیز در این ملاقات ضمن ابراز تاسف از وقوع حادثه مذکور و تسلیت به دولت و خانواده‌های قربانیان تاکید کرد دولت عربستان همکاری‌های لازم را با مسئولان ایرانی برای مدیریت حادثه انجام داده و تدابیر لازم را در این زمینه اتخاذ کنند.
 
به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه امروز پس از این حادثه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس از تشکیل ستاد ویژه‌ای در این وزارتخانه و رسیدگی فوری به وضعیت حجاج ایرانی حادثه منا خبر داد.
 
وی افزود: «سفارت، سرکنسولگری، سازمان حج و زیارت و همه دستگاههای ذی ربط ایران در مکه مکرمه با مدیریت مستقیم نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایران در حال رسیدگی فوری به وضعیت آسیب‌دیدگان این حادثه هستند».
 
امیرعبداللهیان با بیان اینکه مقامات عربستان سعودی مسوول این حادثه هستند تصریح کرد: «آنها باید فوراً اقدامات موثری را برای مدیریت بحران موجود وتأمین امنیت کامل زورار به عمل آورند.»
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: «بی تدبیری در تأمین امنیت حجاج از سوی مقامات ذی ربط سعودی غیرقابل اغماض است.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۰ - ۰۲ مهر ۱۳۹۴
۰
۰
مگر میشود این کارا کرد آخه ممکن است باخراج سفیر سعودی کدخدا ناراحت بشود دیدید که برزیل نیکاراگوه بلیوی و... که بخاطر جنایات آل سعود دریمن سفارت این کشوررا اخراج کردند آمریکا چقدر ناراحت شد
پاسخ
ناشناس
SWEDEN
۰۰:۰۹ - ۰۳ مهر ۱۳۹۴
۰
۰
اولا الان عربستان سفیر ندارد. کاردار را هم که نمی شود اخراج کرد.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها