يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۴۱۳۵۹
زمان انتشار: ۱۴:۲۲     ۰۳ مهر ۱۳۹۴
رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: آخرین آمار کشته‌شدگان ایرانی حادثه منا ۱۳۱ نفر است و ۸۵ مجروح نیز تا امروز مورد شناسایی قرار گرفتند، اما این آمار هنوز قطعی نیست. همچنین پیکر قربانیان روز دوشنبه به ایران انتقال می‌یابد.
به گزارش پایگاه 598، سعید اوحدی در گفت‌وگو با صداوسیما گفت: تا ساعت 5 بعد از ظهر روز گذشته برای رسیدن به وضعیت جان‌باختگان و حادثه‌دیدگان تلاش کردیم که بر اساس آخرین آمار، 131 زائر ایرانی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه 60 نفر مجروح دیشب شناسایی شدند و امروز نیز 25 مجروح دیگر در بیمارستان‌ها مورد شناسایی قرار گرفتند،‌ تصریح کرد: با مجوزی که اوایل صبح گرفتیم، 4 گروه برای بررسی میدانی جستجوی زائران ایرانی در بیمارستان‌ها و مراکزی که مجروحان منتقل شدند، راه‌اندازی کردیم و امیدواریم آمار دقیقتری را در این زمینه اعلام کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در حال جمع‌آوری آمار مفقودین هستیم، اضافه کرد: اختیار مدیریت از دست سعودی‌ها خارج شده است و آنها آمار درستی نمی‌دهند، همچنین برخی از مجروحان به بیمارستان‌های ریاض منتقل کردند و در این بین آشفتگی مدیریتی زیادی از سوی سعودی‌ها دیده می‌شود.

اوحدی با بیان اینکه با دستوری که دادند دوشنبه برای انتقال اجساد اقدام می‌کنیم و با همان پرواز هم خانواده‌‌های قربانیان به ایران برمی‌گردند، گفت: فضای مصیب‌باری در منا حاکم است.

وی با بیان اینکه هنوز از دو خبرنگار مفقود شده نداریم، یادآور شد: تعداد مصدومان امروز با این جستجوی میدانی مشخص می‌شود.

رئیس سازمان حج وزیارت با بیان اینکه آخرین جان‌باختگان ایرانی 131 نفر است، عنوان کرد: این آمار تا ساعت 5 بعدازظهر دیروز بود و در آن حال و هوا، زائران مظلومی که زیر دست‌وپا بودند کمک می‌خواستند؛ از طرفی دمای هوا 52 درجه است و وضعیت بسیار آشفته‌ای برای مدیریت این اوضاع وجود دارد.

اوحدی با بیان اینکه تا پایان ساعات دیشب مشغول جمع‌آوری اجساد بودیم، گفت: متأسفانه آنها از نیروهای جوان و بی‌تجربه استفاده کردند در حالیکه مسیر حج، همه‌ساله مشخص بوده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز زائران برای رمی دوم عازم جمرات شدند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها