يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۴۱۴۲۵
زمان انتشار: ۰۰:۲۳     ۰۴ مهر ۱۳۹۴
سخنگوی دولت از اعزام هیئتی به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عربستان برای بررسی حادثه منا خبر داد.
به گزارش پایگاه 598، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت پس از نشست فوق‌العاده هیئت دولت که به منظور بررسی حادثه منا تشکیل شده بود با حضور در جمع خبرنگاران در سخنانی گفت: جلسه فوق‌العاده هیئت وزیران که در خصوص رخداد منا و فاجعه بزرگ و غم‌انگیز کشتار مسلمانان در این حج انجام شد، غیر از انتقادی که عدم مدیریت شایسته دولت عربستان برای تمشیت زائران و مهمانان خانه خدا انجام شد، دو تصمیم مشخص اتخاذ شد.

وی افزود: در این جلسه قرار شد که هیئتی به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه مسئولین هلال احمر و هواپیمایی کشوری سریعا به عربستان سعودی اعزام شوند و اوضاع را مدیریت کنند. همچنین در این جلسه مقرر شد ستاد دیگری در داخل کشور با مسئولیت وزیر کشور تشکیل شود که در آن تعدادی از وزرا نیز عضویت دارند و تشکیل جلسه خواهند داد که این جلسه امشب برگزار شد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه بیش از 131 نفر از هموطنان ما و نیز حدود 85 نفر مجروح شده‌اند و 365 نفر نیز مفقود هستند گفت: در حال حاضر بیش از 65 هزار زائر ایرانی به نوعی مصیبت‌زده، حج‌شان ناتمام مانده و نیاز است که مدیریت شایسته‌ای برای این کار صورت گیرد که به همین جهت این ستاد در حال حاضر مشغول بررسی است که به چه صورتی و با فوریت نسبت به انتقال پیکر جانباختگان عزیز به داخل کشور اقدام شود.

نوبخت تصریح کرد: همچنین برای مداوای مجروحان باید با فوریت و سرعت اقدامات لازم انجام شود. در حال حاضر با توجه به اینکه تعداد مجروحین و کشته‌ها زیاد است، این نوع مدیریت در عربستان هم نشان داده که متاسفانه به گونه‌ای نیست که بتوان اطمینان لازم را داشت که کارها را به نحو شایسته به فرجام برساند، از این جهت قرار شد برای مداوای این عزیزان هم اقدام سریع صورت گیرد.

وی تصریح کرد: همچنین در کنار این اقدامات قرار شد برای اینکه کمک شود تا زائران ما بتوانند حج‌شان را به پایان برسانند، مقرر شد که وزارت راه و شهرسازی با سرعت بتواند نسبت به انتقال زائران به داخل کشور اقدام کند. اقداماتی در ستاد انجام می‌شود و همچنان محکومیت دولت عربستان نسبت به عدم کفایت و سوء مدیریتی که در این دولت وجود دارد، شاید اولویت بعدی آنها باشد و این ستاد مشغول بررسی مسائل دیگر است.

سخنگوی دولت در پایان خاطر نشان کرد: انشاءالله در فرصت‌های دیگر تصمیمات این ستاد را از طریق رسانه‌های جمعی به اطلاع عموم مردم خواهم رساند.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها