کد خبر: ۳۴۴۸۶۵
زمان انتشار: ۰۸:۳۹     ۲۱ مهر ۱۳۹۴
۳۳ سال پیش در چنین روزی
کارتر در خاطرات خود اعتراف کرده که جاسوسان آمریکا در شکل های مختلف به عنوان خبرنگار، فروشنده جنس و غیره در تمام طول اشغال سفارت سابق آمریکا در تهران به ایران رفت و آمد می کردند .

رخدادهای 21 مهر 1361

چکیده

  • امام خمینی : ما نباید از توطئه های ابرقدرت ها بهراسیم ، باید محکم بایستیم ، دنیا حالا یک وضعیت متزلزلی دارد ، از رسانه هایی که افساد می کنند ، نترسید.

 

  • آیت الله خامنه ای در پیامی به روحانیون و مبلغین مذهبی : نشئه روحانی و ملکوتی عزای حسینی را با آموزش های ژرف مکتبی درهم آمیزید و از این راه ، امت حزب الله را در مقابل تبلیغات دشمنان، مسلح و مجهز کنید.

 

  • دکتر ولایتی وزیر امور خارجه: آمریکا که از سرنگون ساختن حکومت اسلامی از طریق لشکر کشی صدام نا امید شده اینک به شیوه کثیف تری متوسل شده است .

 

  • حجت الاسلام قضایی حاکم شرع و رئیس دادگاه انقلاب اسلامی شیراز : خسرو قشقایی خودش به جنایات بی شمارش اعتراف کرد و به زودی ازطریق سیمای جمهوری اسلامی ایران ، به رویت امت حزب الله خواهد رسید.

 

  • کارتر در خاطراتش پیرامون شکست حمله به طبس چنین نوشت : من هنوز مرتبا کابوس آن شکست را که نتیجه رویداد یک سری اتفاقات عجیب و کاملا غیر قابل پیش بینی بود ، می بینیم .

امام خمینی : از ابرقدرت ها نهراسیم ، باید محکم ایستاد

نمایندگان اعزامی جمهوری اسلامی ایران به کنفرانس بین المجالس صبح امروز در حسینیه جماران با امام خمینی رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران دیدار کردند . امام خمینی در این دیدار اظهار داشتند : من از انحطاطی که در بشر حاصل شده است تعجب می کنم ، از انحطاطی که در سران دولت ها حاصل شده است ، مطلبی که سازمان حقوق بشر از رادیوهای بیگانه شب گذشته مطرح کرد ، سراسر دروغ و تهمت بود .

ایشان افزودند : انسان خجالت می کشد که این سازمان حقوق بشر از جنایاتی که در لبنان انجام شده چیزی نگفته و یا تنها کلمه ای از آن را متذکر شده است . این چه وضعی است که آن ها درست کرده اند ؟ آن ها برای آن که کشوری می خواهد اسیر آمریکا و شوروی نباشد ، این سر و صداها را به راه انداخته اند .

امام در قسمتی دیگر از بیاناتشان فرمودند : من متعجبم از حکومت های منطقه که چرا اینقدر ذلیلند؟ حالا ذلت مقابل آمریکا که یک ابرقدرت است ، یک چیزی اما این ها در مقابل اسرائیل ذلیلند !

امام تاکید کردند : ما نباید از توطئه های ابرقدرت ها بهراسیم ، باید محکم بایستیم ، دنیا حالا یک وضعیت متزلزلی دارد ، از رسانه هایی که افساد می کنند ، نترسید ، در هر صورت ما باید به این امر مهم توجه کنیم که هدف عمده آن ها کوبیدن اسلام است و آن چیزی که آن ها از آن می ترسند اسلام است . آن ها از حکومت جمهوری اسلامی در هراسند .

گفتنی است اعضای هیئت نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس بین المجالس که اخیرا در رم برپا شده بود عبارت بودند از : خانم رجایی ، صباح زنگنه ، عطاء الله مهاجرانی ، عباس زائری ، ابوالفضل صلواتی ، علی آقا محمدی ، دکتر حسن روحانی ، احمد عطاری ، منتخب نیا ، موسوی لاری ، الویری ، سبحان اللهی ، سید محمد خامنه ای ، عباس دوزدوزانی و سید محمود دعایی.(1)

پیام آیت الله خامنه ای به روحانیون و ذاکران حسینی در آستانه ماه محرم

سمینار دو روزه واحد اعزام مبلغ حزب جمهوری اسلامی جهت هماهنکی تبلیغات در ماه محرم ، صبح دیروز با حضور دکتر عبدالله جاسبی قائم مقام دبیر کل حزب جمهوری اسلامی در امور اجرانی و جمعی از روحانیون حوزه علمیه قم در حسینیه رامشه ای های تهران برگزار شد. در این دیدار پیام آیت الله خامنه ای رئیس جمهور خطاب به شرکت کنندگان در سمینار توسط دکتر جاسبی قرائت شد.

آیت الله خامنه ای در این پیام تصریح کردند : آن قطرات خون که در روز عاشورا بر دشت سوخته و مظلوم کش کربلا فرو چکید و آن فریاد قدسی «تکبیر» که از حنجره حسین (ع) و اصحابش برخاست و سینه آسمان ها را از هم شکافت ، امروز زمین و آسمان ایران اسلامی را و فردا همه سرزمین های مسلمین و فراتر از آن را ، در برابر خود دارد.

رئیس جمهور کشورمان ادامه دادند : اینک سه سال است که تازه ترین ثمره خون حسین (ع) به صورت نهال انقلاب اسلامی در سرزمین ما به برگ و بار نشسته است. انقلابی که ریشه در خون شهیدان عاشورا داشته و نخستین جوانه های آن در فضای روحانی مساجد و در مجالس عزاداری حسین (ع) بردمیده است ، و امروز نیز رشد و بالندگی و پیشرفت آن در همین فضای پاک روحانی، امکان پذیر خواهد بود.

ایشان ادامه دادند : امروز، سعی در تعمیق بینش اسلامی مردم ، وظیفه اساسی روحانیون و مبلغین مذهبی است. چرا که تعمیق بینش اسلامی ، نیاز مبرم جامعه انقلابی ماست . نشئه روحانی و ملکوتی عزای حسینی را با آموزش های ژرف مکتبی درهم آمیزید و از این راه ، امت حزب الله را در مقابل تبلیغات دشمنان، مسلح و مجهز کنید.

آیت الله خامنه ای در پایان تاکید کردند : شما به عنوان روحانی دلسوز و مورد اعتماد مردم در ماه محرم فرصت این را خواهید یافت که در دور افتاده ترین نقاط کشور، از مسائل مردم و اجتماع مطلع شوید و در بازگشت ، منعکس کننده خواست های ملت برای مسئولان و منبع و مرجع بصیر و معتمد برای رئیس جمهوری و دبیر کل حزب، در زمینه مسائل اجتماع باشید» (2)

وزیر خارجه : به استقلال و تمامیت ارضی خود نهایت اهمیت را قائلیم

دکتر ولایتی وزیر امور خارجه کشورمان طی سخنانی در سی و هفتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد ضمن محکوم ساختن سیاست های ابر قدرت ها در به سلطه کشاندن کشورهای جهان سوم و جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان به تشریح دست آوردهای انقلاب اسلامی پرداخت و با تاکید بر این نکته که ما برای حاکمیت و استقلال و تمامیت ارضی خود نهایت اهمیت را قائل بوده و به هیچ کشوری اجازه مداخله در امور داخلی خود را نمی دهیم ، یادآور شد که مبارزه با استکبار جهانی و صهیونیسم یک مبارزه طولانی ، سخت و پیچیده است که فقط در ابعاد سیاسی، اقتصادی و نظامی محصور نمی گردد و بعد فرهنگی این مبارزه نقش کمتری از ابعاد دیگر ندارد و دولت جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر تعالیم عالیه و انسان ساز مکتب اسلام، از تمام امکانات خود در این مبارزه استفاده خواهد کرد.

دکتر ولایتی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به جنایات صهیونیست ها در لبنان اضافه کرد: « سلطه غاصبانه 35 ساله صهیونیزم در فلسطین نشان داده است که تجاوز خصیصه ذاتی اسرائیل است و مماشات کردن با چنین عنصری فاجعه آمیز می باشد و همان طور که بارها اعلام کرده ایم، تردید نباید داشت که جنایتکاران اسرائیل به کشتار مردم اکتفا نخواهند کرد و آن را مقدمه ای برای توطئه بعدی خود برای تهدید و نابودی آرمان فلسطین و استقرار نفوذ آمریکای جهانخوار بر تمامی منطقه خواهند ساخت »

بمب گذاری آمریکا در مناطق شلوغ و پرجمعیت شهرهای ایران

ولایتی در رابطه با ابعاد توطئه های آمریکا برای براندازی جمهوری اسلامی اظهار داشت : آمریکا که از سرنگون ساختن حکومت اسلامی از طریق لشکر کشی صدام نا امید شده اینک به شیوه کثیف تری متوسل شده و با بمب گذاری در مناطق پر جمعیت شهر های ما تاکنون صدها نفر از هموطنان بیگناه ما را شهید و تعداد بیشتری را مجروح ساخته است . انفجار اخیر در مرکز شهر تهران مثل سایر جنایات قبلی عاملان امپریالیسم جهانی بدون هیچ عکس العملی از گروه ها و سازمان های به اصطلاح حامی حقوق بشر باقی ماند به جهانیان نشان داد که این قبیل اشخاص و موسسات هوادار حقوق بشر تنها هنگامی که عاملان چنین جنایاتی به مجازات می رسند به یاد وظایف انسانی خویش در دفاع از انسان ها می افتند.(3)

تلاش ناکام خسرو قشقایی برای فرار از اعدام با رشوه به یک مامور !

حجت الاسلام قضایی حاکم شرع و رئیس دادگاه انقلاب اسلامی شیراز در مورد اعدام خسرو قشقایی توضیحاتی داد .

حجت الاسلام قضایی گفت: فرزندان این امت اسلامی یکی از عمال مزدور و از وابستگان ابرقدرت آمریکا را دستگیر و محاکمه کردند و به سزای جزئی از جنایاتش رساندند. و حتی بر خلاف بعضی خیالات ، همه شاهد بودیم موقع اعدامش در فیروز آباد ، مردم با گفتن تکبیر ، رای دادگاه را تائید نموده  از اعدام این مزدور، چقدر ابراز رضایت کردند.

وی ادامه داد : محاکمه خسرو قشقایی بسیار عالی بود ، چون خودش به جنایات بی شمارش اعتراف کرد که همگی ضبط شده  و به زودی ازطریق سیمای جمهوری اسلامی ایران ، به رویت امت حزب الله خواهد رسید.

حجت الاسلام قضایی در مورد توطئه فرار خسرو قشقایی نیز گفت : خسرو قشقایی به خیال خودش، زندانبان را فریب داده و با پول زیادی که در اختیار وی قرار داده بود تصمیم به فرار داشت، اما برادر پاسدار موقعی که نامبرده روانه محل اجرای حکم اعدام می شد به وی گفت « بدان که سپاه به اسلام و امت اسلامی خیانت نمی کند و در خدمت شما در نخواهد آمد و این را بدان که مبادا با خیال باطل از دنیا بروی»(4)

کابوس شکست در طبس رئیس جمهور ناکام آمریکا را رها نمی کند !

روزنامه اینترنشنال هرالد تریبیون چاپ لندن در شماره دیروز خود به نقل از روزنامه لوس آنجلس تایمز چاپ آمریکا ، ضمن اشاره به انتشار خاطرات دوران ریاست جمهوری جیمی کارتر رئیس جمهوری سابق آمریکا نوشته است که کارتر در خاطرات خود اعتراف کرده که جاسوسان آمریکا در شکل های مختلف به عنوان خبرنگار، فروشنده جنس و غیره در تمام طول اشغال سفارت سابق آمریکا در تهران به ایران رفت و آمد می کردند .

نشریه کرسنت اینترنشنال چاپ کانادا نیز چندی پیش فاش ساخت که دولت آمریکا اجازه صرف میلیونها دلار را به سازمان جاسوسی خود (سیا)جهت اقدامات خرابکارانه در ایران بمنظور متزلزل ساختن انقلاب اسلامی صادر کرده است .»

برپایه این گزارش : کارتر در خاطرات خود از امام خمینی رهبرسازش ناپذیر انقلاب اسلامی با کلمات توهین آمیزی که ناشی از عقده حقارت او می باشد ، یاد کرده است.

به نوشته اینترنشنال هرالد تریبون « رئیس جمهور سابق آمریکا گفته است که وی پیشنهادهای مختلفی برای حل مسئله گروگانها حتی انداختن بمب اتم در تهران را مورد بررسی قرار داده است.»

کارتر در خاطراتش پیرامون شکست حمله به طبس چنین نوشته است: من هنوز مرتبا کابوس آن شکست را که نتیجه رویداد یک سری اتفاقات عجیب و کاملاغیر قابل پیش بینی بود ، می بینیم .(5)

پی نوشت:

1- اطلاعات ، 21 مهر 1361 ، صفحه 2

2- جمهوری اسلامی ، 21 مهر 1361 ، صفحه 12

3-  کیهان ، 21 مهر 1361 ، صفحه 3

4- اطلاعات ، 21 مهر 1361 ، صفحه 4

5- اطلاعات ، 21 مهر 1361 ، صفحه 12

پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها