کد خبر: ۳۴۵۲۵۱
زمان انتشار: ۱۵:۳۵     ۲۲ مهر ۱۳۹۴
کاسبی با تحریم، اصطلاحی جدید است که اخیرا باب شده و برخی از جریانات سیاسی و رئیس دولت یازدهم و حامیان دولت به‌شدت از آن استفاده می‌کنند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از راه دانا، کاسبی با تحریم، اصطلاحی جدید است که اخیرا باب شده و برخی از جریانات سیاسی و رئیس دولت یازدهم و حامیان دولت به‌شدت از آن استفاده می‌کنند.

اما سوالی که پس از شنیدن عبارت "کاسبان تحریم" به وجود می‌آید، این است که کاسب تحریم چه کسی است؟

باید گفت، آقای رئیس‌جمهور، کاسبان تحریم آن‌کسانی هستند که در دوران بحران ارزی کشور صرافی تاسیس می‌کنند و ارز و طلا و نقره خریدوفروش می‌کنند.

می‌دانید که خریدوفروش ارز در دوران بحران ارزی کشور چه کاسبی پر درآمدی بود...؟! زمانی که آقایان دلار هزاری تومانی را خریدند و آن را به قیمتی نزدیک به چهار هزار تومان فروختند؛ آن‌هم آقایانی که دستی بر آتش داشتند و از رابطه‌هایشان به نحو احسنت استفاده کرده‌اند.

در دوران بحران ارزی کشور، حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور به همراه عده‌ای دیگر که نام علی صدقی مدیرعامل سابق بانک ملی، مانی مهاجان از اعضای مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و علی اسدیان، رییس هیئت‌مدیره گروه تجاری آوا و شرکت آواپارس دوران، به چشم می‌خورد اقدام به تاسیس یک صرافی می‌کنند.

اما نکته آنجاست که هیچ اسمی از صرافی جناب فریدون در بین صرافی‌های مجاز بانک مرکزی دیده نشده است و از قرار معلوم فعالیت این صرافی بدون مجوز و غیرقانونی بوده است.

با برداشتی که می‌شود از سخنرانی‌های رئیس‌جمهور داشت، این‌طور به نظر می‌رسد که تمام منتقدان به برجام و توافق هسته‌ای کاسبان تحریم هستند! اما باید گفت جناب روحانی، "کاسبان تحریم" خانواده‌های شهدا و جانبازان نیستند، "کاسبان تحریم" قشر مستضعف و متوسط جامعه نیستند! چراکه فشار تحریم‌ها برای همین مردم است.

"کاسبان تحریم" کسانی هستند که عملکرد ضعیف خود را پشت نقاب تحریم پنهان می‌کنند و نسبت به عملکردشان پاسخگو نیستند.

" کاسبان تحریم" کسانی هستند که با قول و وعده رفع صد روزه مشکلات اقتصادی و مقصر نشان دادن دولت قبلی در وضع تحریم‌ها، از مردم رای گرفتند و بعد از دو سال "بگم بگم" این بار دست به دامن عبارت "کاسبان تحریم" شده‌اند و سعی دارند با مقصر جلوه دادن دیگران عملکرد ضعیف خود را پنهان کنند.

" کاسبان تحریم" مسئولانی هستند که نامه وزرا و نمایندگان خود را هم قبول ندارند و معلوم نیست با چه هدفی آمار و اطلاعات غلط به مردم می‌دهند و می‌گویند ما از رکود عبور کردیم!

آقای رئیس‌جمهور، با برداشتن تحریم‌ها کاسبی چه کسانی کساد نخواهد شد؟ صرافان غیرقانونی یا مسئولانی که آمار غلط به مردم می‌دهند؟!

کاش دولت یازدهم کمی به‌جای آنکه دیگران را مقصر جلوه دهد و "بگم بگم" راه بی اندازد، به وعده‌های خود عمل کند و با تحریم کاسبی نکند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۱ - ۲۲ مهر ۱۳۹۴
۰
۱
پس چرا رهبری از چنین افرادی در حساس ترین مکان وجود دارد هیچ نمی گوید
مردم از رهبری ونظام مایوس می شوند با این کارهای شما
آیا می دانید ؟؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۴
۲
۰
کاسبان تحریم کسانی هستند که امروز به برکت تحریم ها بر مسند و مدیریت نشسته اند و سفر خانوادگی به نیویورک با هواپیمای صفر کیلومتر می روند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۵۱ - ۲۳ مهر ۱۳۹۴
۱
۰
د دروغگوترین دولت پس از انقلاب دولت یازدهم است که که کلک و وعده های دروغین روی کار آمد . ای تف بر شرف نداشته تان
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۶ - ۲۳ مهر ۱۳۹۴
۰
۲
یه مقدار شرافت داشته باشید.... اگر دین ندارید لا اقل آزاده باشید.... ببینید بیشترین فسادها در چه دولتی رخ داد.... کسانی که مفسد اقتصادی بودند چگونه با پررویی تمام سر خود را بالا میگیرند و به ریش ما میخندند.... کاسبان تحریم همون هایی هستند که بیشترین سود را از تحریم کردند و امروز تمام قد جلوی ارتباط ما با دنیا ایستادند...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها