کد خبر: ۳۴۶۰۸۳
زمان انتشار: ۱۲:۵۰     ۲۷ مهر ۱۳۹۴
اصرار دولتی ها بر تکرار بیان تحلیل اشتباه خود حتی بعد از تذکر رهبر انقلاب:
حجت الاسلام والمسلمین سيد محمود علوي در اجلاس سراسري روساي دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالي، پژوهشگاه‌ها و پارک‌هاي علمي و فناوري سراسر کشور با اشاره به حرکت امام راحل (ره) در مساله انقلاب که تکليف محور بوده است، گفت: ما در مذاکرات هسته‌اي هم از روش امام حسين (عليه السلام) استفاده کرديم.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، حجت الاسلام والمسلمین سيد محمود علوي در اجلاس سراسري روساي دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالي، پژوهشگاه‌ها و پارک‌هاي علمي و فناوري سراسر کشور با اشاره به حرکت امام راحل (ره) در مساله انقلاب که تکليف محور بوده است، گفت: ما در مذاکرات هسته‌اي هم از روش امام حسين (عليه السلام) استفاده کرديم.
 
این سخنان در حالی بیان گردیده که چندی پیش رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به طرح برخی مسائل از جانب افراد سهل اندیش و سهل انگار درخصوص مذاکره با آمریکا، گفتند: این افراد می گویند چگونه است که حضرت علی علیه السلام و حضرت امام حسین علیه السلام با دشمنان خود مذاکره کردند اما اکنون با مذاکره با آمریکا مخالفت می شود؟

ایشان در پاسخ به این شبهه افزودند: چنین تحلیلی درخصوص مسائل تاریخ اسلام و مسائل کشور، نهایت ساده اندیشی است زیرا حضرت علی علیه السلام با زبیر و حضرت امام حسین علیه السلام با عمر بن سعد، مذاکره به معنای امروز یعنی معامله نکردند بلکه هر دوی این بزرگواران به طرف مقابل خود نهیب زدند و آنها را نصیحت به خداترسی کردند.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: متأسفانه عده ای برای توجیه مذاکره جمهوری اسلامی ایران با شیطان بزرگ، با نگاهی عوامانه، اینگونه مسائل را در روزنامه ها، سخنرانی ها و فضای مجازی مطرح می کنند، که کاملاً اشتباه است.

همچنین در مهر ماه سال گذشته نیز رییس جمهور در سخنانی مدعی شده بود که درس کربلا مذاکره و تعامل بود. ایشان بیان داشته بودند: در شب تاسوعایی که شما مردم زنجان بزرگترین مراسم گرامیداشت را برای آن برگزار می‌کنید به طوری که مایه افتخار و غرور همه ایرانیان است، امام حسین(ع) خیمه‌ای برپا کرد و عمر سعد را به مذاکره دعوت نمود؛ امامی که آگاه است که فردا او و یارانش توسط همین عمر بن سعد و یاران نادانش به شهادت خواهند رسید، اما خواست که با دنیا اتمام حجت کند و از همین‌رو در آن شب، ساعت‌ها با عمر سعد مذاکره کرد، تا نتیجه رویارویی آنان به جنگ ختم نشود.

روحانی اظهار داشته بود: این به معنای آن نیست که امام حسین(ع) از شهادت می‌ترسید، بلکه امام حسین(ع) از شهادت استقبال هم می‌کرد اما با این حرکت خود به ما یاد داد که حتی با دشمن خود باید به گونه‌ای رفتار کنیم که دنیا منطق ما را در صحنه مذاکره پیروز بداند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲۰
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۲ - ۲۷ مهر ۱۳۹۴
۱۲
۴
خوبه حالا همین چند روز پیش امام خامنه ای فرمود این طور نگید. چطور اینا دم از ولایت میزنن. چه رویی دارن
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۲ - ۲۷ مهر ۱۳۹۴
۱۰
۴
مگر امام حسین علیه السلام با ظالم و هیات ظالم صلح کرد که شما ادعا می کنید. این تهمت به ساحت مقدس حسین بن علی علیه السلام است.این حرف ها هیچ جای اذهان مردم جای نمی گیرد.
پاسخ
فاطمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۸ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴
۹
۳
کاش کلیپش رو هم میذاشتین
----
در کل باید گفت خاک بر سری که نمیخواد بفهمه!!
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۱ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴
۶
۳
کاش ایشان یک دوره کامل امام حسین شناسی بگذارند تا مردم بروند و امام حسین جدید را بشناسند ! همه چیز بروز شده فقط بروز رسانی ائمه مانده بود که این هم در دولت یازدهم راه افتاده
پاسخ
بنده خدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۹ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴
۸
۳
آیا این سهل اندیشان ساده اندیش شایسته وزارت هستند؟!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۲ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴
۴
۳
برجام برنامه مشترک استکبار بوده با تفکر جریان فتنه برای نفوذ در کشور و کنار زدن جریان خط واقعی امام و ارزشی انقلاب که به زودی از این خیانت پرده برداری خواهد شد و سیل خشم مردم یکبار دیگر بساط فتنه را مانند نه دی 88 در هم خواهد پیچید انشا الله!
پاسخ
یکه
-
۲۰:۵۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴
۷
۳
اگر تا چهار سال دیگر دربرهمین پاشنه بچرخد مطمئن باشید میشنوید ومیخوانید که امام حسین میتوانست بامذاکره بیشتر جلوی واقعه عاشورابگیرد همیطور که ما با مذاکره سایه جنگرا از سر کشور دورکردیم البته این نوع محترمانه اش هست که میخوانید یامیشنوید
پاسخ
سيد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۷ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴
۵
۳
حتما در قضيه قتلهاي زنجيره اي از روش يزيد استفاده شد . همه چيز را به خوبان گره نزنيد اي جماعت عاشق قدرت
پاسخ
حجت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۶ - ۲۹ مهر ۱۳۹۴
۷
۳
امام حسین خون داد شما چی دادید ؟
پاسخ
محسن تهران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۷ - ۲۹ مهر ۱۳۹۴
واقعا چه تفسیرهائی از موقعی که این دولت سرکار آمده می شنویم ! ! اون آقا راجع به ولایت آقا امیرالمومنین (ع) صحبت میکند ! آن یکی راجع به مذاکره آقا امام حسن (ع)با ابن سعد ملعون و ایشان از روش امام حسین(ع) در مذاکرات هسته ای ! ! این تذهبون ؟ ! !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۷ - ۰۶ آبان ۱۳۹۴
اینها وا دادند عقب نشینی در برابر ازخود شیطانتر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۱۱ - ۳۰ مهر ۱۳۹۴
۵
۲
توجیهات سبک وسطحی تاریخی برای رهایی از عذاب وجدان سردر گمی در ارائه تحلیلها نشان از وادادگی در این دورهمی با امریکا
پاسخ
سيد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۴ - ۳۰ مهر ۱۳۹۴
۴
۲
بميرم بخاطر مظلومي اسلام كه همه چيز مطابق ذوق و سليقه شخصي طراحي مي شود آخر كار يك برچسب اسلامي هم مي خورد . اين روش آفت بزرگ نظام ماست . قبلا عناوين اسلامي با موضوع همخواني داشت مثلا آيت الله يا حجه السلام و... با تقوا و علم آنان مطابقت داشت ولي الان همه چيز در جاي خودش نيست و اين خلاف توصيه هاي 14 نور پاك صلوات الله اجمعين و خلاف مشي تقوا و دينداري است . مي بينيم كه همه چيز جواب عكس مي دهد . آيا دينداري يا مردم داري يا وضعيت حجاب و ديگر شئونات با اصل دين فاصله زيادي ندارد . مولا علي مي فرمايد اگر مردم راه راست نرفتند اين ملوكان و سرپرستانشان هستند كه به آنها خط مي دهند و تقصير بزرگان آنان هست . البته ما الحمدالله بزرگان با تقوا و الهي داريم و نسبت رياكاران و دين به دينار فروشان در اين نظام كم نيستند . شهدا الگوهاي خوبي چه در زمان حيات و چه الان هستند ولي جامعه راه ديگري انتخاب نموده است . معمار كبير انقلاب حضرت امام نيز با رياكاري و دو رويي مسئولين بشدت برخورد مي كرد همچنان كه حضرت آقا همين روش را دارند. ولي نميدانم چرا جماعت رياكاران روز بروز زيادتر و از طرف ديگر تقواي حقيقي كمتر و فساد در تمام سطوح بيشتر مي شود وچوب اين بي تقوايي را متاسفانه دين مي خورد .بنا بود با رفتن نظام شاهنشاهي همه چيز درست شود ولي روزبروز داگستري ها و زندانها بزرگتر و آمار ناهنجاريها و بزه كاري ها بيشتر مي شود . خدا عاقبت بخير مان كند انشاالله. شادي روح شهدا فتحه و صلوات
پاسخ
سما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۹ - ۰۱ آبان ۱۳۹۴
۶
۲
ایشون وزیر بدون اطلاعات هستند خوش به حالش که اینقدر رییسشو دوس داره که حاضره به خاطرش فراموش کار بشه احسنت به دولت راستگویان یعنی آخر تبعیت پذیری البته به قیمت تحریف تاریخ و واقعیت
پاسخ
ناشناس
UNITED STATES
۲۲:۲۸ - ۰۱ آبان ۱۳۹۴
۵
۲
خدا رسوایشان کند اینا به خاطر خوش آمد یک گروه اقلیت دین را به سخره گرفتند و لعنت بر حماقت این ملت نادان
پاسخ
داود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۴ - ۰۱ آبان ۱۳۹۴
۶
۳
انها كه دم از امام حشين مي زنند آرزوي گندم ري ندارند.شما كه براي برداشتن تحريم در خانه كدخدا دخيل شديد.
پاسخ
اخر غم فاتحه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۷ - ۰۴ آبان ۱۳۹۴
۲
۲
دولت راستگویان!!! آنقدر از این نوابق دهر دارد که تمامی نخواهد داشت!
روحانی خود یکی از این باسوادها است!
کلهم اجمعین از نوابغ این دولت کوچکترینش آنست عمر دو وزیرش سر جمع به حدود دو قرن می رسد!
زنگنه و نعمت زاده و یکی دیگر! میشه بیش از دو قرن عمر!

حالا درک می فرمایید توجه به نسل جوان و گردش نخبگی و مدیران جوان در راس تصمیم سازیها و تصمیم گیریها!

یا سرمایه سالار دولت....همو که نعمتش خدا به پاس خدمات بعد از انقلاب،نه مضاعف که هزاران برابر مضاعف در مضاعف کرده! و صد البته به کسی مربوط نیست!
چون وی از نوابغ با سواد دهر است!

تا آنجا که تا قبل انقلاب اگر درشکه ای ...فرغونی برای ایاب ذهاب می داشت کسی را امروز دل نمی سوخت!
می بینید که وارثان انقلاب کیانند!
و بخت برگشتگان ما !
این است حکایت تذکر رهبری به انگ زنندگان به انقلابیون پاکدست.این است حکمت فریاد مبارزه با فساد رهبری که گوش شنوا ندارد!
پاسخ
زنجانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۱ - ۰۸ آبان ۱۳۹۴
۰
۰
این آقا آیکیویه واقعا چنین دولتی وزیرشم باید این باشه !!!!!!!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴
۰
۰
این نظر علوی از سه حالت خارج نیست :
1- یا روش امام حسین رو نمیشناسه
2-یا خودش رو زده به اون راه
3- یا از روش مذاکرات هسته ای بی خبره
پاسخ
داود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۵ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴
۰
۰
انتخابات بعدي اين نابغه هاي عهد قجر و گدايان در كدخدا و نابود كنندگان افتخارات ملي را مردم فهيم از دامن انقلاب پاك مي كنند.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها