کد خبر: ۳۴۷۴۶۹
زمان انتشار: ۰۹:۰۷     ۰۶ آبان ۱۳۹۴
همزمان با ایام سوگواری سیدالشهداء(ع) حدیثی جعلی و تصویری بدون سند به امام حسین (ع) منتسب و در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

به گزارش پایگاه 598، گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس  به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی، مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کند.

بتازگی و همزمان با ایام سوگواری سیدالشهداء حدیثی جعلی و تصویری بدون سند به امام حسین(ع) منسوب و در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

 

*حدیث جعلی منتسب به امام حسین(ع)!

در این حدیث جعلی از قول امام حسین (ع) این طور آورده شده است: «ما از تبار قریش هستیم و هواخواهان ما عرب و دشمنان ما ایرانی‌ها هستند. روشن است که هر عربی از هر ایرانی بهتر است و بالاتر و هر ایرانی از دشمنان ما هم بدتر است. ایرانی‌ها را باید دستگیر کرد و به مدینه آورد، زنانشان را بفروش رسانید و مردانشان را به بردگی و غلامی گماشت».

 

 

*تصویر منتسب به امام حسین(ع)!

یکی دیگر از مطالب منتشر شده در این زمینه ماجرایی از چگونگی ترسیم تصویر امام حسین‌(ع) توسط یک نقاش مسیحی و نگهداری این تصویر در موزه لوور پاریس است!

 

 

 

**واقعیت**

 

*روایت فوق جعلی است/ تصویر منتسب به امام حسین(ع) سندیت ندارد

این روایت کاملاً جعلی بوده و دروغی است که به اهل‌بیت (ع) منتسب شده است. همچنین پیش از این نیز منسوب کردن تصاویر و نقاشی‌ها به اهل بیت(ع) از سوی مراجع تقلید بدون اعتبار و بدون سندیت عنوان شده است. در این خصوص گفت‌و‌گویی داشتیم با حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدیان کارشناس مذهبی.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدیان با تأکید بر اینکه روایت فوق روایتی جعلی است که در کتب‌ ما نیامده است اظهار داشت: حتی روایتی شبیه به این را نیز نداریم، این روایت اصلاً‌ وجود ندارد.

وی گفت: تصاویری که به اهل‌بیت‌(ع) منتسب می‌شود برگرفته از تخیلات نقاش است و هیچ کدام از این تصاویر از منظر شرع مقدس و علما نه تنها مورد تأیید نبوده بلکه ترسیم و انتشار آن نیز صحیح نیست ولی اگر تصویری منتسب به اهل بیت(ع) شد توهین به آن جایز نیست.

*در ماجرای معروف راهب مسیحی و سر مبارک امام حسین (ع) موضوع نقاشی مطرح نبوده است

این کارشناس مذهبی در خصوص تصویر منتسب به امام حسین (ع) در موزه لوور پاریس اظهار داشت: تصویر فوق اصلاً قابل استناد نیست ما در مباحث تاریخی این موضوع را نداریم؛ سفیر روم در ماجرای کربلا حضور داشته که او نقاش نبوده است، در منابع تاریخی شیعه و سنی هم نیامده است فردی درخواست کرده باشد با سر مبارک سیدالشهدا (ع) تنها گذاشته شود. در ماجرای راهب مسیحی هم، ‌اصلاً موضوع نقاشی از سر مبارک حضرت اباعبدالله (ع) مطرح نشده است.

وی با بیان اینکه هیچ کدام از مراجع تقلید تصویرهای منتسب به اهل‌بیت (ع) را تأیید نمی‌کنند، افزود: این تصویر ریشه روایی و تاریخی ندارد، در ضمن هیچ روایتی هم نداریم که تأیید کند تصویرهایی که منتسب به اهل بیت‌(ع) است سندیت دارد.

*ما در پی تصویر اهل‌بیت‌(ع) نیستیم/ مهم، وظیفه ما نسبت به اهل‌بیت(ع) است

این استاد دانشگاه بیان کرد: در دین ما ظاهر، صورت حتی دیدار اهل بیت (ع) خیلی مورد تأکید نیست مهم این است که ما وظیفه خود را نسبت به اهل‌بیت(ع) انجام بدهیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۵
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
ارسال نظرات
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۵ - ۰۶ آبان ۱۳۹۴
۹
۳
مي خواهند با نسبت دادن اين ( باعرض معذرت) چرنديات به سرورآزادگان عالم حضرت اباعبدالله الحسين عليه السلام ,
در اعتقادات راسخ و عميق ملت ايران نسبت به خاندان ولايت وامامت ايجاد شك و شبهه و بدبيني كنند,اما اين كوردلان اينقدر احمقند كه نميفهمند عشق و محبتي كه خداوند در عمق وجود ايرانيان حتي آنهايي كه شيعه نيستند قرار داده ,با اينگونه خزعبلات هرگز محو شدني نيست و روزبه روز بيشتر هم مي شود انشاءالله.
اين پيروان كاالانعام بل هم اضل شجره خبيثه بني اميه و آل ملعون ابوسفيان فكر مي كنند زمان , زمان معاويه لعين است و مردم ايران هم مردم كوفه و شامند كه با جعل حديث و روايت از معصومين عليهم السلام در مسير اعتقادات و دين و ايمان مردم انحراف ايجاد كنند و از آب گل آلود ماهي خود را بگيرند.اما كور خوانده اند و سخت در اشتباهند.
يريدون ليطفئوا نورالله بافواههم والله متم نوره ولو كره الكافرون.
پاسخ
شهاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۱ - ۰۷ آبان ۱۳۹۴
۵
۱۵
حاج آقا مسعود اون عکس با توضیحات شما چه ارتباطی داشت؟ مگه دیدن یک عکس به اعتقادات شما صدمه میزند آن روایت هم چه واقعی و چه غیر واقعی گفته شده است . مثل بقیه روایاتی که از ائمه نقل شده .
آیا فقط آنچه ما قبول داریم واقعی است ؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۶ - ۰۸ آبان ۱۳۹۴
شهاب داداشم تو نیامده خواهی رفت مانند شهاب . ولی خوب است کمی روی حرفهای خودت هم دقت کنی وقتی انتساب میدهی همه روایات را به یک روایت بی پایه و اساس تازه همه متوجه میشوند که اطلاعات دینی ات هم کم است . دادش جون اول مطالعه کن بعد اظهار فضل کن .آ باریکلا.
رهگذر
NORWAY
۲۳:۲۶ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴
....... حاج آقا مسعود اون عکس با توضیحات شما چه ارتباطی داشت؟
حالا ارتباطش را شما نمی فهمید دیگه تقصیر آقا مسعود نیست.
شهاب
UNITED STATES
۱۸:۱۶ - ۱۱ آبان ۱۳۹۴
اولا شما داداش من نیستی دوم اینکه همه ما میرویم شما هم نیامده میروی ولی سعی کن یه اسم واسه خودت پیدا کنی حداقل بی نام و نشان نری گلم!! بعدش هم نصیحت ها رو واسه خودت زمزمه کن تا اطلاعات دینی تکمیل تر شه بعد بریزه بیرون آ ماشاءلله پسر یا دختر گل
شهاب
UNITED STATES
۱۸:۲۰ - ۱۱ آبان ۱۳۹۴
رهگذر شما می فهمی؟ شما هم اطلاعات دینی بهت فشار آورده؟
بهروز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۹ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴
۱
۱
اگر ممکن است اطلاعات بیشتری از این روایت در اختیار بگذارید.... و یا برای رد آن دلایل بیشتری بیاورید..مممنون
پاسخ
استاد دانشگاه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۱ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴
۱
۰
اولاً ملاک برتری طبق فرموده ی قرآن کریم، تقواست؛ نه عرب و عجم و غیره بودن.
ثانیاً این حدیث، غلط ترجمه شده است و نظر نویسنده را جزو معنی حدیث، ترجمه کرده است و شیطنت آشکاری در کار است!
ثالثاً، جمله ی «هر عربی از هر ایرانی بهتر است و بالاتر و هر ایرانی از دشمنان ما هم بدتر است. ایرانی‌ها را باید دستگیر کرد و به مدینه آورد، زنانشان را بفروش رسانید و مردانشان را به بردگی و غلامی گماشت»، منسوب به خلیفه ی دوم است!
رابعاً پیرامون این موضوع، توضیحات مفصلی داده شده است و پیشنهاد می کنم برای رفع شبهه به سایت های مختلف حدیث شناسی و ...، مراجعه شود.
پاسخ
حرف حق
ROMANIA
۱۲:۱۱ - ۱۰ آبان ۱۳۹۴
۱
۱
آقای مسعود خان هر فردی نظر خودش را محترم میشمارد پس از توهین به بقیه خودداری کنید
در ضمن بنده علاوه بر این حدیث و عکس مدارک بسیاری در رابطه با نفرت همه عرب ها از جمله ال پیامبر از ایرانیان دارم
و همچنین مطالبی در قران موجود است که در صورت نیاز آنها را منتشر خواهم کرد تا ایران و ایرانی بدانند عرب نجس کیست و دین آنها چیست
همانگونه که سرور و پادشاه ما خسرو پرویز در جواب خود به فرستاده پیامبر که گفت دین ما میگوید دختر و پسر برابر ند و نباید دختر را کشت فرمود مگر شما چنین نمی پنداشتید و چنین میکردید وای بر شما
و هنگامی که گفت دین ما میگوید نباید به یکدیگر و مردم آزار رساند نجس خورد و زنا کرد فرمود نفرین و لعنت خدا بر شما اگر چنین میکردید به خدا قسم که شما از آدمیان نیستید
بله اساتید بنده حاضرم با هر کسی در این رابطه مباحثه کنم
ما ایرانیها از اعراب پست همیشه برتر بوده آیم تا 37 سال قبل که دلسوز ترین شاه شاهان محمد رضا شاه پهلوی را از ایران بیرون کردند وای بر کسانی که چنین نیندیشند و چنین نکنند
پاسخ
سارا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۰ - ۱۰ آبان ۱۳۹۴
۲
۰
وااااا چه مسخره خنده داره
پاسخ
afshin
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۷ - ۱۰ آبان ۱۳۹۴
۳
۰
خیلی شباهت به غربی ها داره .
این عکس واقعی نیست .
امام حسین (علیه السلام) در سن 60 سالگی شهید شده است . این عکس چهره یه انسان 40 ساله رو نشون میده . بازهم میگم خیلی به غربی ها شباهت داره . تازه خودشون هم میگن تصویر ذهنی راهب . غربی ها قصد شون اینه که فکر مسلمان ها رو خراب کنند . و یک تصویر گاو چرون رو به سر مبارک امام حسین تشبیه می کنند . خدا لعنت شون کنه
پاسخ
هانیه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۵ - ۱۱ آبان ۱۳۹۴
۲
۰
عجب عکس تابلویی مگه اون زمان همچین ریش یا صورتی بود؟
پاسخ
محمد
UNITED STATES
۱۷:۴۹ - ۱۲ آبان ۱۳۹۴
۳
۰
هرکی هرچی دوست داره بگه.ای حسین جان خودت کمک کن که لحظه ای از تو ویاران وفادارت دور نشیم.یاسالارشهیدان.یاسیدالشهدا.
پاسخ
الی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۲۹ - ۱۴ آبان ۱۳۹۴
۳
۰
ما ایرانیها عاشق هرچی محب امام حسین علیه السلام هستیم ..چه عرب چه عجم چه هرتبار دیگه ای ...
پاسخ
رحمن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۷ - ۲۰ آبان ۱۳۹۴
۰
۰
جناب استاد معلوم است که ازحضرت عمر (ع)کینه بدل داری که چنین نسبت ناروایی به ایشان می دهی باوجودی که بر سرسفره ی که واسه نجات ایرانیان چید نشسته ای خدا هدایتت کند یااز کینه اش سکتت بزند ح
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها