کد خبر: ۳۴۹۹۰۳
زمان انتشار: ۰۱:۴۳     ۲۱ آبان ۱۳۹۴
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مسافربری استان ایلام گفت: اتوبوس شهرداری تهران برای جابه‌جایی زائران در مرز مهران آماده شده است.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از روابط عمومی ادراه کل حمل و نقل و پایانه‌های استان ایلام، مهرداد جهانی اظهار داشت: پایانه مرزی مهران آماده تردد زائران اربعین حسینی است.
وی افزود: باتوجه به تردد زائران در ایام محرم و بالاخص در اربعین حسینی در سال 93 و جوابگو نبودن بعضی از زیرساخت‌های موجود در پایانه مرزی مهران در این راستا تمهیدات لازم از سوی سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای کشور و با تخصیص اعتبارات لازم برای توسعه زیرساخت‌ها و بهبود امر خدمات‌رسانی به زوار در سال 94 و با پیگیر‌های شبانه روزی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های ایلام اقدامات موثری داشته است.
مدیرکل حمل و نقل استان ایلام عنوان کرد: اقداماتی مانند توسعه گیت‌های خروج و ورود از 18 گیت به 96 گیت، نصب 500 برج روشنایی به طول یازده کیلومتر از پل زائر شهر مهران تا پایانه مرزی مهران، نصب پنج دستگاه آب سردکن در پایانه مرزی مهران، احداث 144 چشمه سرویس بهداشتی از پل زائر شهر مهران تا پایانه مرزی مهران انجام شده است.
وی گفت: همچنین تجهیز و تکمیل مسجد بین راهی در محور پل زائر تا پایانه مرزی مهران، اصلاح سیستم آبرسانی به پایانه مرزی مهران، روان‌سازی کریدور ورود و خروج زائران به نقطه صفر، تعویض درب‌های سالن مسافری، بازسازی سرویس‌های بهداشتی موجود در پایانه مرزی مهران و توسعه راه‌ها در محور ایلام به مهران و پایانه مرزی مهران انجام شده است.
جهانی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای اسکان زوار در پایانه مرزی مهران در نظر گرفته شده از جمله در اختیار قراردادن استراحتگاه مسافران به شهرداری تهران و با تکمیل کردن آن توسط شهرداری به طور شبانه روزی بیش از 5000 نفر زائر در آن استراحت و از آن‌ها پذیرای می‌شود.
وی افزود: همچنین فراهم کردن بیش از 1500 دستگاه ناوگان حمل و نقل اتوبوسی برای جابه‌جایی زوار از شهر مهران تا پایانه مرزی مهران توسط شهرداری تهران آماده شده و پارکینگ جهت ساماندهی ناوگان حمل و نقل اتوبوسی برون شهری در داخل پایانه مرزی در نظر گرفته شده است.
مدیرکل حمل و نقل استان ایلام تصریح کرد: برای رفاه حال زائران در پایانه مرزی اردوگاهی توسط سپاه با گنجایش 5000 هزار نفر ایجاد خواهد شد.
وی گفت: نزدیکی، امنیت و راحت‌ترین راه عبور برای زائرین عتبات عالیات به شهرهای کربلا و نجف پایانه مرزی مهران است و همین امر سبب شده تا زائران این مسیر را برای سفر به عتبات عالیات در کشور عراق انتخاب کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۴۷ - ۲۲ آبان ۱۳۹۴
۰
۰
چرا دو کشور ایران و عراق برای سفر به کربلا باید با دلار عوارض سفر را بدهند . یعنی پول خود عراق هم ارزش برای خود آن کشور ندارد. چرا باید منفعت امادی این سفر را امریکایی ها ببرند.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها