کد خبر: ۳۵۰۱۲۴
زمان انتشار: ۰۹:۱۸     ۲۳ آبان ۱۳۹۴
استاد حوزه و دانشگاه گفت: زوّار و راهپیمایان اربعین حسینی باید در طول مسیر حرکت حماسی را رقم بزنند و شعار «و نصرتى معدَّةٌ لکم» را سر دهند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در همایش ملی هیئت‌های فعال عرصه اربعین اظهار کرد: اربعین حسینی و این حرکت میلیونی عاشقان حضرت اباعبدالله (ع) بی‌تردید مقدمه‌ای برای ظهور حضرت حجت(عج) است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه سفر اربعین یک وظیفه است افزود: در موضوع اربعین ما بر سر سفره و خوان پربرکت و آماده امام حسین(ع) نشسته‌ایم، یعنی بنا نیست که ما این سفره را باز کنیم یا بنیان‌گذاری کنیم و بنا نیست که فکر کنیم که چگونه این تجمع با عظمت را ایجاد کنیم؛ این تجمع باعظمت ایجاد شده است و جز دست الهی، عامل دیگری در شکل‌گیری این تجمع باعظمت نقش نداشته است.

پناهیان گفت: اینکه دل‌ها متحول و به اربعین متوجه شد، کار تبلیغات نهادهای فرهنگی- دینی نبوده است بلکه این حقیقتاً یک حرکت خودجوش معنوی در بین همۀ مؤمنین است؛ نه فقط مؤمنینِ معتقد به امامت اباعبدالله‌الحسین(ع) بلکه مؤمنین معتقد به حریت و آزادمنشی و سیادت امام حسین(ع) در هر مذهب و مکتبی.

وی افزود: نکته دیگر آنست که ما عامل دیگری همانند اباعبدالله‌الحسین(ع) برای پاکسازی روح‌ها و جان‌ها و جوامع بشری نداریم، شهید بیشترین تأتیر را در دیگران دارد، شهید به حقانیت یک راه شهادت می‌دهد و شهیدی مثل امام حسین(ع) بیش از دیگر امامان ما «سفینه النجاه و مصباح الهدی» است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه کار برای امام حسین(ع)، موثرتر و کم‌هزینه‌تر از بسیاری از اقدام‌های فرهنگی است اظهار کرد: هر کسی می‌خواهد در این مرز و بوم یا هر جای دنیا کار فرهنگی انجام دهد، اول باید سرمایه‌اش را برای مؤثرترین عامل برنامه‌ریزی کند و بعد به حَسَب ضرورت برای امور دیگر هم هزینه کند و طبیعتاً مؤثرترین عامل، خود اباعبدالله‌الحسین(ع) است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها