کد خبر: ۳۵۰۵۹۹
زمان انتشار: ۱۳:۱۰     ۲۵ آبان ۱۳۹۴
یک تحلیلگر سیاسی در مقاله‌ای تحت عنوان «معماهای کشتار در فرانسه» اعلام کرد این نکته عجیب است که پلیس فرانسه اصرار دارد با کشتن عاملان تروریستی هیچ سرنخی از آنها باقی نماند.

به گزارش پایگاه 598، «امیر سعید» نویسنده مصری در مقاله‌ای درباره عملیات تروریستی در پاریس نوشت این موضوع عجیبی است که پلیس فرانسه تمام مهاجمان را حتی در زمانی که می‌تواند آنها را بازداشت کند، می‌کشد.

امیر سعید در ادامه مقاله خود تحت عنوان «معماهای کشتار در فرانسه» که در وبگاه خبری «المسلم» منتشر شد، نوشت: به نظر می‌رسد که پلیس فرانسه قسم خورده تروریستی بر زمین باقی نماند به نحوی که پس از هر عملیاتی هیچ عاملی از عملیات‌های تروریستی زنده مشاهده نمی‌شود.

سعید به عنوان نمونه به عملیاتی در سه سال پیش اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: نیروهای ویژه امنیتی فرانسه «محمد مراح» یک فرانسوی از الجزائری‌الاصل را که متهم به قتل هفت یهودی در «تولوز» فرانسه بود، محاصره کردند و پس از 32 ساعت محاصره کشتند و هیچ توضیح قانع‌کننده‌ای ندادند.

این نویسنده مصری در ادامه به قتل «شریف و سعید کواشی» فرانسوی‌هایی از اصلیت الجزائری که متهم به دست داشتن در حمله به «شارلی ابدو» (ژانویه 2015) بودند، اشاره کرد و نوشت نیروهای ویژه فرانسوی فقط اعلام کردند این دو برادر «شهادت» را به تسلیم شدن ترجیح دادند.

در ادامه این یادداشت آمده است: در عملیات تروریستی اخیر در فرانسه پیش‌بینی نمی‌شد که نیروهای ویژه وابسته به پلیس یا ارتش فرانسه، یکی از مهاجمان را علیرغم کثرتشان زخمی کنند زیرا آنها دائما عادت کرده‌اند تمامی سرنخ‌های تحقیق را از بین ببرند جز گذرنامه‌ها یا اینکه شرایط ، آنها را مجبور به این کار می‌کند.

این نویسنده مصری در پایان نوشت: ساعت‌ها از حمله مذکور گذشت و هیچ کس در قلب پاریس واقعا نمی‌داند خواست گروگانگیرها چه بوده است و چرا مقامات این کشور زمان کافی برای مذاکره با گروگانگیرهای سالن کنسرت «باتاکالان» اختصاص نداده‌اند و فقط این جمله را از زبان «پییر ژانزاک» یکی از مجری‌های تلویزیونی این کشور شنیده‌اند که «شنیده شده که گروگانگیر‌ها قصد مذاکره با پلیس از پنجره را داشته‌اند، شنیده شده که آنها می‌گفته‌اند این بهای مداخله "فرانسوا اولاند" رئیس‌جمهور فرانسه در عراق و سوریه است. چرا مقامات فرانسه به جای مذاکره با گروگانگیرها ترجیح داده‌اند (به محل مذکور) یورش ببرند و دهها تن از آنها به همراه مردم کشته شوند».

شامگاه روز جمعه (22 آبان) گروهی از افراد مسلح به یک استادیوم،‌ یک رستوران و یک تالار موسیقی در شهر پاریس، به مرگ 132 تن منجر شد و بیش از 350 تن را نیز زخمی کرد.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این عملیات را بر عهده گرفته و اعلام کرده است که این «آغاز طوفان» است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها