يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۵۰۸۰۰
زمان انتشار: ۱۳:۱۸     ۲۶ آبان ۱۳۹۴
اداره اوقاف شيعيان عراق طرح يكپارچه و كاملي براي انتقال زائران اربعين حسيني از گذرگاه هاي مرزي به شهرهاي نزديك به آن آماده كرده است.
به گزارش پایگاه 598، بر اساس گزارش الصباح، پليس استان ذي قار اجراي طرح امنيتي ويژه مراسم اربعين حسيني را از طريق استقرار بيش از 23 هزار نيروي امنيتي در طول مسير حركت زائران به سوي كربلاي معلي آغاز كرده است.
 
استاندار واسط هم از مشاركت نيروي هوايي براي حمايت از موكب هاي حسيني و زائراني كه از استان ها و به صورت پياده به سوي كربلاي معلي در حال حركت هستند، خبر داد.
 
رائد المسلماوي مديركل اداره شعائر حسيني اداره اوقاف شيعيان گفت: اين اداره از طريق توافق با نيروهاي داوطلب استان هاي بصره و الكوت، 200 دستگاه اتوبوس بزرگ براي انتقال زائران از گذرگاه هاي مرزي به شهرهاي نزديك به آن آماده كرده است.
 
اين اداره همچنين اين طرح را به طور همه جانبه با دستگاه هاي ذيربط بررسي كرده است و در محاسبات خود جلوگيري از مشكلاتي را كه در سال گذشته رخ داد، در نظر گرفته است.
 
المسلماوي تاكيد كرد: اداره اوقاف شيعيان با وزارت جوانان و ورزش عراق هم توافق كرده است تا اتوبوس هاي بزرگي براي انتقال زائراني كه به سمت كربلاي معلي حركت مي كنند، فراهم شود.
 
اين اداره همچنين به ايجاد ايستگاه هاي استراحت در گذرگاه هاي مرزي براي استقبال از زائران و تامين غذا براي آنها و سپس انتقال به شهرهاي نزديك گذرگاه ها پرداخته است.
 
بر اساس اين گزارش، اداره گذرگاه الشلامجه در شرق بصره در مرز با ايران، خودروي بزرگ از جمهوري اسلامي ايران مجهز به دستگاه رايانه براي تسهيل ماموريت اعطاي رواديد به زائران ايراني دريافت كرده است.
 
همچنين پليس استان ذي قار از اجراي طرح امنيتي ويژه تامين امنيت زيارت اربعين حسيني از طريق استقرار بيش از 23 هزار نيروي امنيتي در طول مسير تردد و نصب تعداد زيادي ايست بازرسي خبر داده است.
 

منبع: حج
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها