يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۵۱۳۹۴
زمان انتشار: ۱۱:۲۲     ۳۰ آبان ۱۳۹۴
مربی بین‌المللی و داور ایرانی فدراسیون جهانی IFBB با تشریح بخور و نخورهای پیمودن جاده 80 کیلومتری نجف به کربلا به ارائه توصیه‌های برای کمر درد نگرفتن تا دیرتر خسته شدن برای پیاده روی در ایام اربعین پرداخت.
به گزارش پایگاه 598، کمتر از دو هفته دیگر به روز اربعین حسینی(ع) مانده است و با توجه به سفر زمینی و پیاده‌روی چند روزه علی‌الخصوص طی کردن جاده 80 کیلومتری نجف به کربلا؛ اکبر خزایى مربى و داور بین المللى فدراسیون جهانى بدنسازی در توصیه‌های به زائران حسینی به تسنیم گفت: براى تامین کالرى مورد نیاز و یک انرژى یکنواخت که به سادگى تحلیل نرود زائران می‌بایست دو ساعت قبل از شروع پیاده روی از کربوهیدرات‌های مرکب مانند برن، نان ، ماکارانی یا سیب زمینی استفاده کنند زیرا قند این مواد به‌صورت تدریجى وارد خون می‌شود و به‌دنبال آن انسولین را تحریک نمی‌کند و یک انرژى یکنواخت و طولانى مدتى را در طی مسیر پیاده روى در اختیار زائران می‌گذارد.

این مربی بین‌المللی و داور ایرانی فدراسیون جهانی IFBB با اشاره به مسافت‌هاى طولانى که زائران حسینى باید به‌صورت پیاده روى طى کنند، افزود: در کنار این کربوهیدرات نیز باید مقداری مواد پروتئینی مانند انواع گوشت‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

خزایی در ادامه بیان داشت: به همراه داشتن مکمل ویتامین ث و استفاده در طول مسیر نجف - کربلا به همراه آب علاوه بر دفع بهتر اسید لاکتیک و دیرتر خسته شدن باعث تقویت سیستم ایمنى بدن و تا حد قابل چشمگیرى از انتقال بیماریهاى ویروسى و میکروبى جلوگیرى می‌کند.

وی افزود: معمولاً دیده می‌شود افرد با کوله پشتى سنگین پیاده روى می‌کنند و در طول مسیر به حالت فلکشن ستون فقرات حرکت می‌کنند که در دراز مدت می‌تواند باعث آسیب و التهاب دیسک‌هاى کمر شود که بهتر است در وهله اول تا حد امکان از بردن وسایل سنگین اضافه خوددارى کنند و اینکه در مسیر هر از گاهى کوله خود را درآورده و چند ثانیه اى حالت اکستنشن یا همان صاف شدن کمر را انجام دهند.

این مربی بین‌المللی و داور ایرانی فدراسیون جهانی IFBB در خاتمه خاطرنشان کرد: همچنین در طول مسیر نجف - کربلا در ایام اربعین حرکات کششی عضلات تنه و پا قبل از شروع پیاده روى و بعد از اتمام آن مفید است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها