کد خبر: ۳۵۱۶۲۶
زمان انتشار: ۱۴:۳۵     ۰۱ آذر ۱۳۹۴
۵ آذرماه آخرین فرصت خروج از ایران به عراق است
معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: آخرین فرصت خروج از مرز ایران به کشور عراق 5 آذر ماه است و از روز پنج‌شنبه 6 آذرماه مرزها بسته می‌شود.
به گزارش پایگاه 598، محمدحسن واحدی در جلسه ستاد اربعین،اظهار کرد: تاکنون ستاد اربعین 9 جلسه برگزار کرده است و در این جلسات استقرار بیش از 34 موکب از استان ما قطعی شده است و ستاد اربعین هشت موکب را برپا می‌کند.

وی افزود: یک موکب در سه راهی کوت به فاصله 75 کیلومتر بعد از مرز مهران راه‌اندازی شده است و تاکنون از استان خراسان رضوی 65 دستگاه کامیون و تریلی حاوی اقلام و تجهیزات به کربلا اعزام شده است.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی درباره اقلامی که به عتبات عالیات عراق ارسال شده است، تصریح کرد: 1500 تخت جا،5 تن برنج، 5 تن مرغ، 20 هزار تن کنسروجات، 200 هزار شیر و کیک، پنیر و شیر یک نفره به اندازه چهار تن و آب معدنی به مقدار چهار تن انتقال یافته است.

واحدی با بیان این‍‌که پیش‌بینی می‌شود حدود یک میلیون نفر از مقابل موکب‌های ما عبور می‌کنند، یادآور شد: موکب‌هایی که تاکنون قطعی شدند 5 موکب از آستان قدس رضوی، 5 موکب از شهرداری مشهد، 8 موکب از ستاد و عتبات عالیات استان و حدود 20 موکب از سوی ستادهای مردمی سازماندهی شدند.

وی با اشاره به این‌که 900 خدمه از سوی شهرداری مشهد به نجف اعزام شدند تا خدمات شهری نجف اشرف را بر عهده گیرند عنوان کرد: حلقه‌های معرفت و نمایشگاه عاشورا در کنار موکب‌ها برگزار می‌شود.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: از نجف تا کربلا 50 مودم و یک ابر وای فای، نرم‌افزارهای فرهنگی را برای زائران ارسال می‌کنند.

واحدی عنوان کرد: سامانه سماح تا 6 آذر ماه برای ثبت‌نام زائران باز است و پس از آن بسته می‌شود. همچنین مردم به منظور کمک به ستاد اربعین و تهیه اقلام غذایی برای زائران می‌توانند کمک‌های خود را به شماره حساب 120200000000 و شناسه 5771، بانک ملی ارسال کنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها