يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۵۲۶۸۹
زمان انتشار: ۱۳:۰۱     ۰۸ آذر ۱۳۹۴
لاریجانی در پایانه مرزی مهران:
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان عراقی مایل به لغو روادید بین ایران و عراق هستند، گفت: لغو روادید بین ایران و عراق را پیگیری می‌کنیم.
به گزارش پایگاه 598، علی لاریجانی امروز در جلسه ستاد اربعین در پایانه مرزی مهران، اظهار داشت: میزبانی از زائران اربعین افتخار بزرگی است که به شما رسیده است.

وی افزود: برای برگزاری مراسم بزرگی مانند اربعین حسینی و حضور این تعداد مردم در یک مراسم، نیازمند یک بسیج عمومی است و لازم است که تمامی موارد در زمینه راه‌ها و سایر امکانات مورد بررسی قرار بگیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مسئولان عراقی در دولت جدید که مستقر شده است به ما اعلام کردند که مایل هستند بین ایران و عراق روادید لغو شود، اما این موضوع محقق نشد و ما نیز تلاش خود را می‌کنیم که روادید را لغو کنیم.

وی افزود: روابط بین دو کشور بسیار نزدیک است و این موضوع از مواردی است که همیشه در دستور کار قرار دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور کمبود اعتبارات وجود دارد، خاطرنشان کرد: پیشنهاداتی که درباره شبکه ریلی استان ایلام مطرح شده است، مثبت است اما اعتبارات در کشور کم است، باید برای راه‌های ایلام کاری کرد و می‌توان از طریق فاینانس اعتبار مورد نیاز برای این کار را در نظر گرفت.

وی با اشاره به نزدیک بودن روابط بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق، افزود: وضعیت تجار در پایانه مرزی مهران به گونه‌ای است که باید محصولات صادراتی خود در پشت مرز خالی کرده و مجددا در آن طرف مرز بارگیری کنند که این امر خسارت‌هایی را به دنبال دارد و این موضوع نیز بررسی می‌شود.

لاریجانی با اشاره به لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران، تصریح کرد: این لایحه در کمیسیون اقتصادی تصویب شده است و به‌زودی نیز در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد و مجلس این موضوع را بررسی می‌کند.

وی افزود: وزارت خارجه لازم است که در رابطه با ایجاد دفتر دائم کنسولگری در استان ایلام اقدام کند، چرا که این کار برای رفاه حال مردم و بهتر شدن روابط تجاری با عراق بسیار مفید است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پیشنهاداتی برای اختصاص دادن بودجه‌ای مشخص برای برگزاری مراسم اربعین حسینی داشته‌ایم که در این رابطه نیز نظر بنده این است که این اعتبارات باید یک دست و در یک ردیف باشد.

وی گفت: وزارت کشور موضوعات و مسائل مربوط به برگزاری مراسم اربعین و بودجه آن را پیگیری می‌کند و البته باید گفت که می‌توان برای اربعین بودجه‌ای را در نظر گرفت.

لاریجانی با بیان اینکه باید برای راه‌ها و محورهای ارتباطی استان ایلام چاره اندیشید، عنوان کرد: راه چاره برای راه‌های استان ایلام چهاربانده کردن محور‌ها است.

به گزارش تسنیم، رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز به منظور بررسی وضعیت پایانه مرزی مهران و نحوه تردد زائران از طریق مرز به استان ایلام سفر کرده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۳ - ۰۸ آذر ۱۳۹۴
۰
۰
کشتید ما رو اربعین که اومد چرا عاشقان اباعبدالله رو اذیت میکنید عراق سال قبل هم روادید رو برداشته بود ولی شماها نمی خواستید بردارید الان هم اونا دوست دارن بردارن ولی شماها دلتون نمیخواد بلاخره برای دولتی که خزانش خالیه!!!منبع درآمد هست.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۶ - ۰۸ آذر ۱۳۹۴
۰
۰
عراق قبول کرده ایران قبول نکرده؟؟؟؟
دیگه برای خوشحالی امریکایی ها چه بار باید کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها