أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۵۲۹۹۶
زمان انتشار: ۰۹:۴۸     ۱۰ آذر ۱۳۹۴
اربعین، فینال عزاداری است، مگر میشود آدم نیاید؟
اربعین فینال عزاداری است، مگر میشود آدم نیاید؟ از ایران 3 میلیون نفر اصلا در حد انتظار نیست. میدانم در مرز سخت است، اما یکسال فرصت هست، فکر کنید، برنامه ریزی کنید، تعجب می‌کنم از هیئت‌هایی که برای اربعین برنامه‌ریزی نمی‌کنند. روایت داریم می روی زیارت، دست یک نفر را هم بگیر.
به گزارش پایگاه 598، حجت الاسلام پناهیان در در سومین ویژه برنامه آغاز پیاده روی اربعین در مسجد حنانه که با حضور زائرانی که قصد شروع پیاده روی را داشتند سخنرانی کردند که در ادامه گزیده این سخنرانی را می‌خوانید:
  • دین ما دین اشاره‌ای است. امیرالمؤمنین فرمود: «بعثه بالتعریض لا بالتصریح». بعضی دنبال معجزه‌های روشن می‌گردند، این به نفعشان نیست، طبق فرمایش امیرالمؤمنین(ع) در این حدیث شریف، اگر تصریح بیاید، عذاب هم می‌آید. حواریون مائده خواستند، خدا فرمود: مائده می‌دهم، اما اگر کافر شوید عذابی می‌کنم که احدی در عالم را چنین عذابی نکردم. امام زمان (عج) نمی‌آیند تا وقتی که مردم اشاره‌ها را بگیرند.
  • از یک طرف می فرمایند سالی دوبار زیارت بیایید و اگر فقیر هستی سالی یه بار و اگر این هم نشد، سه یا چهار سال بیشتر نشود که عاق رسول خدا(ص) می شوی. از طرف دیگر می‌فرمایند «اربعین» علامت مؤمن است. باز از طرف دیگر اینقدر تاکید بر پیاده‌روی به سمت حرم امام حسین(ع) شده، خب نتیجه این می‌شود که می خواستند همیشه بیابانها پر از آدم باشد، اشاره‌های را بگیر دیگر ...
  • طرماح در کربلا اشارۀ امام حسین(ع) را نگرفت، تا آخر عمر گریه می‌کرد و خودش را سرزنش می‌کرد. از امام حسین(ع) اجازه خواست تا برای کاری برود و برگردد، امام بهش گفتند: «عیبی نداره، ولی زود برگردد..» یعنی طرماح نرو... وقتی طرماح برگشت، دیگر کار از کار گذشته بود...
  • از آن طرف می‌فرمایند هر یک درهمی چقدر ثواب داره، از آن طرف می فرمایند با ترس و خوف ثوابش بیشتره،... اصلاً اگر هیچ کدام از اینها هم نبود، همین‌که این همه عزادار یک جا جمع شدند، هر کس عرقی داشته باشد، خودش را می رساند، تا به همه جهان نشان بدهد. شما به همین راحتی می‌توانید دین خدا را یاری کنید، این خاصیت اجتماع است، مردم جمع بشوند نصرت خدا می‌آید. تمام اینها قطعات پازلی است که به ما اهمیت این اربعین را می رساند.
  • از ایران 3 میلیون نفر اصلا در حد انتظار نیست. میدانم در مرز سخت است، اما یکسال فرصت هست، فکر کنید، برنامه ریزی کنید، تعجب می‌کنم از هیئت‌هایی که برای اربعین برنامه‌ریزی نمی‌کنند. روایت داریم می روی زیارت، دست یک نفر را هم بگیر.
  • اربعین فینال عزاداری است، مگر میشود آدم نیاید؟ از ایران 3 میلیون نفر اصلا در حد انتظار نیست. میدانم در مرز سخت است، اما یکسال فرصت هست، فکر کنید، برنامه ریزی کنید، تعجب می‌کنم از هیئت‌هایی که برای اربعین برنامه‌ریزی نمی‌کنند. روایت داریم می روی زیارت، دست یک نفر را هم بگیر.

منبع: http://arbaeen.ir
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها