کد خبر: ۳۵۵۷۷۷
زمان انتشار: ۱۹:۵۲     ۲۹ آذر ۱۳۹۴
پس از ممانعت از سخنرانی منتقدین برجام در دانشگاه های قم:
رئیس این دانشگاه در اظهار نظری طی مصاحبه با رسانه ها از استثناء بودن دانشگاه از قانون ممنوعیت پخش تصاویر سران فتنه سخن گفت و جالب اینکه همان تشکل در نشریه خود عبور از خط قرمزهای مطبوعاتی را وجهه همت خود قرار داده و مسئولین نظارت بر نشریات این دانشگاه نیز واکنشی نسبت به آن نشان ندادند.
پایگاه 598/ از ابتدای سال تحصیلی جاری، دانشگاه صنعتی قم شاهد اتفاقاتی است که احتمال تبدیل شدن این دانشگاه به «باشگاه سیاسی» جریان خاص را بیشتر کرده است. در همان روزهای ابتدایی مهرماه که مراسم استقبال از دانشجویان جدیدالورود توسط تشکل های این دانشگاه در حال برگزاری بود، یکی از تشکل های دانشجویی که ارتباطش با جریان فتنه مشخص است، به پشتوانه عکس یادگاری با ریاست دانشگاه در غرفه خودش اقدام به پخش کلیپ هایی از برخی از عناصر و سران فتنه سال 88 نمود.

پس از آن رئیس این دانشگاه هم در اظهار نظری طی مصاحبه با رسانه ها از استثنا بودن دانشگاه از قانون ممنوعیت پخش تصاویر سران فتنه سخن گفت و جالب اینکه همان تشکل در نشریه خود عبور از خط قرمزهای مطبوعاتی را وجهه همت خود قرار داده و مسئولین نظارت بر نشریات این دانشگاه نیز واکنشی نسبت به آن نشان ندادند.

اما این پایان کار برای فعالیت و حضور حامیان عناصر فتنه سال 88 در دانشگاه صنعتی قم نبود. هنگامی که مصطفی کواکبیان با سخنرانی در این دانشگاه زمینه بیان مطالب ساختارشکنانه از تریبون مراسمی در این دانشگاه را فراهم کرد نیز مجددا هیچ گونه واکنشی از سوی دانشگاه مشاهده نشد.

سخنرانی خانم ابتکار در این دانشگاه  محمل دیگری بود برای فعالیت سیاسی جریان خاص که گویا سودای تبدیل کردن دانشگاه صنعتی قم به دانشگاه مفید دیگری را دارد.

این در حالی است که دانشگاههای دولتی بزرگتر و قدیمی تر در قم مانند دانشگاه قم و پردیس فارابی به جهت رعایت ملاحظات حوزوی و انقلابی شهر قم تمایلی به سپردن مکرر و یکطرفه تریبون های مراسمات و برنامه های خود به عناصر اصلاح طلب را ندارند و سعی می کنند دانشگاه محل تضارب و مطرح شدن اندیشه های هر دو جناح سیاسی باشد.

برای روزهای آینده نیز عناصر معلوم الحال یک تشکل اقدام به دعوت از رسول منتجب نیا نموده است که به این ترتیب می توان در بین بیش از ده دانشگاه بزرگ در قم، این دانشگاه را رکورددار دعوت پیاپی از چهره های جریان اصلاح طلب و بیان خواسته های غیرقانونی آنها دانست.

* امیر محمد قنبری / فعال دانشجویی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها