أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۵۶۴۹۲
زمان انتشار: ۰۱:۴۸     ۰۵ دی ۱۳۹۴
ثبت نام پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نام نویسی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حاشیه های زیادی همراه بود.

به گزارش پایگاه 598،هفت روز مهلت ثبت نام پنجمین مجلس خبرگان رهبری(که از روز پنج شنبه 94/9/26 تا چهارشنبه94/10/4) ادامه داشت و یک هفته زمان نام نویسی دهمین مجلس شورای اسلامی(که از شنبه 94/9/28 تا جمعه 94/10/4 ادامه داشت) با حضور بسیاری از افراد سرشناس و گم نام انجام شد.
در این میان حاشیه های زیادی وجود داشت که دانستن آن خالی از لطف نیست.

اولین کاندیدای خبرگان

حجت الاسلام امان الله علیمرادی از حوزه انتخابیه کرمان به عنوان اولین نفر برای ورود به انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کرد.

محمد ابوالقاسمی صبح روز پنج شنبه 94/9/26 در فرمانداری تهران به‌ عنوان اولین داوطلب تهران برای ثبت‌نام در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری حضور یافت.

* اولین کاندیدای زن خبرگان

عصمت سوادی از حوزه انتخابیه تهران دارای دکترای فقه و حقوق و معاون سابق فرهنگی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد برای ثبت نام پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به وزارت کشور آمد.

 

* کوچکترین کاندیدا

حجت الاسلام محمد غیاثی بود که بنابه گفته خودش متولد 1366 است.

 

* اولین زن داوطلب انتخابات مجلس

سیده لیلا مددی اولین زن داوطلب انتخابات مجلس به عنوان اولین زن، برای شرکت در انتخابات مجلس در ستاد انتخابات کشور حضور پیدا کرد.

 

* داوطلب دقیقه نودی

محمد رویانیان رئیس سابق ستاد سوخت کشور که یک ساعت و نیم پس از مهلت قانونی ثبت‌نام در انتخابات مجلس دهم به فرمانداری تهران مراجعه کرده بود، به دلیل پایان رسید مهلت قانونی با ممانعت مسئولان فرمانداری روبرو و مجبور به ترک محل شد؛ اما دقایقی بعد با حضور وی در ستاد انتخابات فرمانداری موافقت شد و وی برای نمایندگی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نامزد شد. مدیرعامل سابق پرسپولیس همچنین در پاسخ به این سوال فارس که چه شد پس از پایان ساعت ثبت‌نام تصمیم به نامزدی گرفتید، گفت: حالا آمده‌ام دیگر.

 

* کاندیدای غائب

«محمدرضا باهنر» نایب رئیس مجلس و دبیرکل جبهه پیروان پس از هفت دوره نمایندگی از ثبت نام در انتخابات مجلس دهم خودداری کرد. 

وی در دوره های مجلس دوم، سوم، چهارم، پنجم، هفتم، هشتم و نهم در مجلس شورای اسلامی حضور داشته است. 

 


کوتاه ترین نامزد انتخابات


پدر و پسری که با یکدیگر در انتخابات ثبت نام کردند


برادرانی که با یکدیگر نام نویسی کردند


خواهر و برادران دوقلو در ستاد انتخابات کشور

 

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها