کد خبر: ۳۶۰۲۱۳
زمان انتشار: ۱۱:۱۶     ۲۹ دی ۱۳۹۴
خطاب به سخنگوي وزارت خارجه/
ديروز برادر عزيزمان آقاي حسين جابرانصاري در نشست خبري خود با خبرنگاران و در پاسخ به سوالي درباره تحريم‌هاي جديد وزارت خزانه‌داري آمريكا عليه ايران، گفت؛ «در بيانيه‌اي كه در ابتداي جلسه قرائت كردم- بيانيه وزارت خارجه كشورمان- صراحتا در مورد اين تحريم‌ها توضيح دادم و در واقع اين تحريم‌ها به فهرست تحريم‌هاي قبلي عليه ايران افزوده شده است و استفاده از لفظ «تحريم جديد» از دقت كافي برخوردار نيست»!
به گزارش پایگاه 598، حسين شريعتمداري طي يادداشتي در كيهان و در نقد مصاحبه مطبوعاتي سخنگوي وزارت خارجه نوشت: يادش به خير «آقاي علي بمان ‌الياسي» آن روزها يك طلبه جوان و پرشور يزدي بود كه همراه با دو طلبه ديگر، آقايان جعفري و مشيري به اتهام «اقدام عليه امنيت ملي» از سوي ساواك بازداشت شده و به چند سال زندان محكوم شده بودند. در دادگاه نظامي رژيم طاغوت وقتي وكيل تسخيري آنان - كه از سوي دادستاني ارتش انتخاب مي‌شد! - ظاهرا براي دفاع از اين سه طلبه جوان پشت تريبون رفت، تمام اتهامات ساواك به آنان را تكرار و تاييد كرد! و در پايان به روال جاري وكلاي نظامي، «از پيشگاه اعليحضرت همايوني»! براي آنها تقاضاي عفو كرد. در اين هنگام آقاي علي بمان ‌الياسي از جا برخاست و با لهجه شيرين يزدي خطاب به وكيل تسخيري گفت؛ «تو‌وكيل‌مائي يا وكيل اونا»؟!

ديروز برادر عزيزمان آقاي حسين جابرانصاري در نشست خبري خود با خبرنگاران و در پاسخ به سوالي درباره تحريم‌هاي جديد وزارت خزانه‌داري آمريكا عليه ايران، گفت؛ «در بيانيه‌اي كه در ابتداي جلسه قرائت كردم- بيانيه وزارت خارجه كشورمان- صراحتا در مورد اين تحريم‌ها توضيح دادم و در واقع اين تحريم‌ها به فهرست تحريم‌هاي قبلي عليه ايران افزوده شده است و استفاده از لفظ «تحريم جديد» از دقت كافي برخوردار نيست»!

سخنگوي محترم وزارت خارجه كشورمان توضيح نداد در حالي كه تحريم‌هاي اخير آمريكا عليه ايران، در فهرست تحريم‌هاي قبلي وجود نداشته است- كه نداشته است و تازه وضع شده است- چرا مي‌فرمايند اين تحريم‌ها جديد نيست؟! و آيا ادعاي ايشان كه مي‌گويند «در واقع اين تحريم‌ها به فهرست‌ تحريم‌هاي قبلي عليه ايران افزوده شده است»! به وضوح حكايت از آن ندارد كه «اين تحريم‌ها» جديد است؟! مي‌فرمايند «اين تحريم‌ها به فهرست تحريم‌هاي قبلي عليه ايران افزوده شده است» كه بايد گفت؛ هر تحريم جديدي به تحريم‌هاي قبلي افزوده مي‌شود و اگرجديد نبود كه به قبلي‌ها افزوده نمي‌شد!  بنابراين جناب ايشان با چه توضيح و تعبيري اعلام فرموده‌اند «استفاده از لفظ تحريم‌ جديد از دقت كافي برخوردار نيست»؟!

بيانيه وزارت امور خارجه كشورمان نيز كه آقاي جابر انصاري به آن اشاره مي‌كنند، خالي از خدشه نيست. اين بيانيه، برجام را نشانه «تعظيم آمريكا»! در برابر اراده و خواست مردم ايران معرفي كرده و تحريم اخير وزارت خزانه‌داري آمريكا عليه ايران را «امتيازدهي آمريكا» به كانون‌هاي قدرت و نفوذ زياده‌خواه داخلي و خارجي اين كشور، دانسته است! كه درباره بي‌پايه و ‌اساس بودن اين ديدگاه اگرچه گفتني‌هاي مستند فراواني هست ولي از آنجا كه پيش از اين بارها به آن پرداخته‌ايم در وجيزه مختصر پيش روي نيازي به تكرار آنهمه گفتني‌هاي مستند نمي‌بينيم و فقط بايد گفت؛ تحريم‌هاي جديد به هر علت و با هر انگيزه‌اي وضع شده باشد، «تحريم جديد» است و با برجام و قطعنامه 2231 شوراي امنيت سازمان ملل در تناقض بوده و نقض آشكار توافقنامه مورد اشاره تلقي مي‌شود.

قرار اين بود و با صراحت به تيم محترم مذاكره‌كننده كشورمان ابلاغ شده بود كه «در سراسر دوره 8 ساله، وضع هرگونه تحريم در هر سطح و به هر بهانه‌اي توسط هر يك از كشورهاي طرف مذاكرات، نقض برجام محسوب خواهد شد».

و اما، سخن در اين نوشته مختصر آن كه؛ وقتي مقامات آمريكايي كمترين ارزشي براي تعهدات خود قائل نيستند و از يكسو با وضع تحريم جديد برجام را نقض مي‌كنند و از سوي ديگر به رجزخواني‌هاي هميشگي - بخوانيد دون‌كيشوت‌مآبانه- خود عليه موجوديت جمهوري اسلامي ايران ادامه مي‌دهند، چرا وزارت خارجه كشورمان و سخنگوي محترم آن به جاي اعتراض عليه نقض عهد و پيمان‌شكني آمريكا، در پي توجيه اقدام خصمانه حريف هستند؟ و به قول طلبه جوان آن روزها، آقاي «علي بمان ‌الياسي»، «شما وكيل ما هستيد يا وكيل آنها»؟!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۹
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
مادون قرمز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۳ - ۲۹ دی ۱۳۹۴
۱۹
۳
آقای شریعتمداری اونقدر تحلیل هاشون پرمغز و عمیقه که یه لشکر تحلیلگر مقابلشون رو از شدت خشم به نعره کشی میدازه. هههههه

خدا حفظشون کنه.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۸ - ۲۹ دی ۱۳۹۴
۳
۱۸
شریعتمداری تو باز هم قرصهایت را به موقع نمیخوری داری هذیان میگی ....
پاسخ
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۴ - ۲۹ دی ۱۳۹۴
۱
۰
سلام. لطفا این را ترجمه بفرمایید(گفت؛ «در بيانيه‌اي كه در ابتداي جلسه قرائت كردم- بيانيه وزارت خارجه كشورمان- صراحتا در مورد اين تحريم‌ها توضيح دادم و در واقع اين تحريم‌ها به فهرست تحريم‌هاي قبلي عليه ايران افزوده شده است و استفاده از لفظ «تحريم جديد» از دقت كافي برخوردار نيست»!)
پاسخ
اسفندیار رفیعی کشتلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۴
۶
۳
حرفهای شریعتمداری حق است گرچه منافقین و غربزده هایی کراهت داشته باشند ضمن اینکه سیاست خارجی امروز ما متاسفانه نه تنها وکالت غربی ها را برعهده داره بلکه بسیاری از آنها جاسوسان غربند اما نمی دانم امام خامنه ای چگونه گرچه با قیودی قابل اعتنا به این جواسیس میدان میدهد فربان امام علی و امام حسن علیهمالسلام شوم چه میکشید از بی بصیرتی های بسیاری از ما ها
پاسخ
پسر شیک پوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۴ - ۲۹ دی ۱۳۹۴
وقتی ملتی منافق . غربزده و منحرف نامیده میشه ...باید ترسید ...ازاین متحجرین حامی اختلاسگران و غارتگران 8سال سیاه بختی دولت مورد حمایتشان ...به خدا پناه میبرم
صبا س
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۹ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۴
چه کنیم دیگه ... اقلیت اصلاح طلب عادت کرده خودشو ملت بدونه. هیچ وقت نمیگن ما میگیم... میگن مردم.
"پسر شیک پوش" خودتم خوب میدونی که اقلیت افسادطلبان منحرف و غرب زده هستند. پس پای ملّتو وسط نکش.
اختلاس هم حزب و جناح نمیشناسه ... از هر دو جریان سیاسی آمار و مستنداتی هست.
پس لطفا .... مفت نزن [لبخند]
بچه رزمنده 34 ساله ازقم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۷ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴
بنام خداسلام علیکم ؛ جناب اقای پسر شیک پوش ؛ بنده درجواب افاضات شما عرض می کنم که اگر این متحجرین به قول (حضرت عالی )نبودند وجلوی سربازان عراقی وامریکایی نمی ایستادند شما الان دردنیا تشرف نداشتید ؛ یااگر هم تشریف داشتید ؛ کلمه خواجه ولقب خواجه اول اسم شمابود ؛ انوقت می خواندند خواجه پسر شیک پوش ؛ مثل خواجه تاجدار که درتاریخ امده انطور شمارا صدا می کردند ؛ زیراکه این امریکایی ها هردم یکی شان درکنار نوامیس شمابود ؛ دربحث پناه بردن به خدا این جمله عرض کنم ؛ حتما حضرتعالی به مکه تشریف برده اید که حرف از خدا می زنید چراکه اثار اصابت سنگ های رمی جمرات درحین طواف گرد کعبه وخانه خدایتان از کلام شما پیداست که چطور دردمی کشید ؛ درضمن این متحجرین که شما از ایشان اسم می برید امام سومشان امام حسین ع است که رفقای شما درعاشورای 88 به ایشان بی احترامی کردند ؛ التماس د عا بچه رزمنده قران بدست کعبه قبله ای امام حسین ع سالار
تند رو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۵ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۴
۲
۲
یکی روحانی رو بگیره انصاری رو ولش کنید
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۱ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۴
۱
۲
به یکی گفتند هندوانه دوست داری یا خربزه . جواب داد هردوانه . و جواب اقای انصاری و یازدهمی ها همین است . هردوانه
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها