يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۶۳۳۰۲
زمان انتشار: ۱۸:۲۸     ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
گزارشی از ناکامی پروژه دولتی ها در قهرمان سازی از ظریف:
در طول دو سال گذشته در مذاکرات هسته ای رئیس جمهور و سایر دولتمردان تمامی تلاش خود را برای قهرمان جلوه دادن محمد جواد ظریف به کار گرفته اند که برخی از کارشناسان این تعریف و تمجیدها را در راستای فرار دولت از پاسخگویی به منتقدان برجام می دانند و شاید می توان گفت که این حجم از تعریف و تمجید از یک وزیر توسط روسای جمهور بی سابقه و یا کم سابقه بوده است.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، محمد جواد ظريف را می توان خبرسازترین وزیر دولت دکتر حسن روحانی دانست که به علت عهده دارد شدن مسئوليت مذاكرات هسته اي از ابتداي دولت یازدهم حجم عمده اي از اخبار دولت را به خود اختصاص داده است و در طول دو سال گذشته در مذاکرات هسته ای رئیس جمهور و سایر دولتمردان تمامی تلاش خود را برای قهرمان جلوه دادن محمد جواد ظریف به کار گرفته اند که برخی از کارشناسان این تعریف و تمجیدها را در راستای فرار دولت از پاسخگویی به منتقدان برجام می دانند و شاید می توان گفت که این حجم از تعریف و تمجید از یک وزیر توسط روسای جمهور بی سابقه و یا کم سابقه بوده است.

حتی برخی چهره ها و رسانه های اصلاح طلب از احتمال کاندیداتوری ظریف برای برای انتخابات 1400 و یا دبیرکلی وی بر سازمان ملل سخن گفتند و به همین منظور رسانه های پرتعداد دولتی در اخبار های مختلفی سعی در اسطوره سازی از وزیر امور خارجه کشور را دارند.  نگاهی گذرا به مراسمات برگزار شده برای تجلیل و تمجید از محمد جواد ظریف و تیم مذاکره کننده که تماماً توسط دولتی ها برنامه ریزی و برگزار شده است حکایت از پروژه قهرمان سازی دولت یازدهم از مسئولین توافق پر ابهام و ضعیف هسته ای را دارد.

در آذر ماه 92 و تنها پس ازگذشت حدود 5 ماه از تصدی ظریف بر وزارت امور خارجه و پس از توافق ژنو طی مراسمی و با حضور چند تن از مقامات دولتی از ایشان به عنوان قهرمان قهرمانان دیپلماسی ایران تجلیل شد. مراسمی که موضوع اصلی آن تجلیل از صنعتگران بوده و با دیپلماسی و مذاکرات هسته ای بی ارتباط می باشد. تجلیل از ظریف توسط مقامات دولتی آن هم پس از توافقی موقت عجیب و جالب توجه می باشد.



اما قسمت عمده تجلیل ها از ظریف و تیم مذاکره کننده هسته ای مربوط به پس از توافق وین و برجام برمی گردد. فارغ از اینکه برجام تمام خواسته های انقلاب اسلامی را برآورده کرده است یا نه و فارغ از انتقادات زیادی که به آن می شود ولی این حجم از تقدیر و تشکر ها از تیم مذاکره کننده جالب است. در تیرماه 94 حسن روحانی در دیداری با تیم مذاکره کننده از آنان تقدیر نموده  و مانند اکثر مواقع تمجید فراوانی از آنان انجام داد. شاید این موضوع می تواند مصداق ضرب المثل "خود گویی و خود خندی عجب فرد هنرمندی" باشد!



در مرداد ماه 94 در مراسمی که در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران و به مناسبت روز ملی فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای برگزار شد از ظریف به عنوان پهلوان هسته ای تجلیل شد!



تقدیر و تشکر ها از ظریف به اینجا ختم نشد و در مهر ماه 94 مجسمه ای از ظریف ساخته و با حضور وزیر امور خارجه ، جهانگیری و نعمت زاده از آن رونمایی شد.مراسمی که پس از فاجعه منا و عملکرد ضعیف وزارت خارجه در این موضوع برگزار شد که انتقاد حمید رسایی را نیز در پی داشت.



در دی ماه 94 از ظریف به عنوان چهره ماندگار کیفیت در پنجمین دوره جشنواره ملی تجلیل از تلاشگران کیفیت کشور در سال 94 تقدیر شد که این بار هم نمیتوان ارتباطی بین چنین جشنواره ای و دیپلماسی پیدا نمود!

اما نقطه اوج این تقدیر ها از تیم مذاکره کننده هسته ای به چند روز پیش بر می گردد جایی که رئیس جمهور در سالن اجلاس سران نشان لیاقت و شجاعت به اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای اعطا کرد.

ظریف در این مراسم به نشان درجه یک لیاقت و مدیریت مزین شد و علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در این مراسم از رئیس جمهور نشان درجه یک شجاعت دریافت نمود. سایر اعضای تیم مذاکره کننده و دست اندرکاران برجام نیز نشان های لیاقت ، مدیریت و خدمت دریافت نمودند. طبق مصوبه هیئت وزیران به دریافت‌کنندگان نشان درجه یک دولتی ۱۰۰ سکه بهار آزادی و دریافت‌کنندگان نشان درجه دو و سه دولتی به ترتیب ۷۵ و ۵۰ سکه بهار آزادی اعطا خواهد شد و با این تفاسیر 750 سکه طلا به تیم مذاکره کننده هسته ای هدیه داده شده است.



تمامی این تعریف و تمجید ها در حالی اتفاق افتاده که هنوز برجام و تاثیرات رفع تحریم ها نمود عینی در زندگی مردم نداشته است و حتی در 27 دی که رسما تحریم های ایران لغو شد علی رغم زمینه چینی دولتی ها برای برپایی جشن در کشور هیچ گونه واکنش اجتماعی و شادمانی از سوی مردم صورت نپذیرفت که این امر ریشه در باور پذیر نبودن ادعای بهبود وضعیت اقتصادی مردم با رفع تحریم ها بود خاصی نبودیم که دلیل آن را می توان نا امیدی مردم از اقدامات دولت در بهبود اوضاع اقتصادی کشور دانست.

اگر ما نگاهی به برخورد 5 کشور طرف مذاکره با ایران بیندازیم در می یابیم که هیچ کدام از این کشور ها برنامه های تجلیل خاصی برای وزرای خارجه و تیم مذاکره کننده خود نداشته اند و این گونه مراسمات جایی در رفتار مقامات دولتی این کشورها در مذاکرات هسته ای با ایران نداشته است.

یادآوری این موضوع ضروری به نظر می رسد که در تاریخ افرادی ماندگار شده اند که توسط مردم مورد تقدیر قرار گرفته اند. با آغاز برجام و لغو تحریم ها مردم هنوز تاثیری در اوضاع اقتصادی کشور مشاهده نکرده اند و به نظر می رسد دولت باید عزم خود را برای بهبود معشیت مردم جزم کند تا اهداء نشان افتخار به مذاکره کنندگان جامعه پذیری داشته باشد و مردم خود به ظریف و تیم مذاکره کننده نشان افتخار و لیاقت دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۰
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۶ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
۳
۱
متاسفانه این کارها از اوج بلاهت کسانی نشات میگیزد که واقعا به خودشان باورانده بودند قرار است اتفاقات خارق العاده ای اتفاق بیفتد. و بعد از سی و هفت سال اگر امریکا به ما لبخند بزند تمام مشکلات حل می شود. حالا لابد انتظار داشتند انفجار نور شود و انقلابی بزرگتر از انقلاب اسلامی اتفاق بیفتد. حالا که همه توهمات خود را بر باد می بینند اینجوری خود را سکه یه پول می کنند. حیف از این جایگاهها که به بازی گرفته می شود و وقت و امید و آرزوی ملیونها مردم مسلمان بر باد داده میشود.
پاسخ
علی
ROMANIA
۲۲:۴۴ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
۴
۱
مدالها برای اینه که هستی ملت ایران را دادند اسمشو گذاشتند مذاکرات هسته ای
حداکثر دادند وحد اقل گرفتن حالا خودشون به خودشون مدال می دهند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۱ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
۱
۳
تا بسوزد آنجاي آدم هاي بخيل و حسود
پاسخ
علی
NEW ZEALAND
۰۷:۳۸ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
۱
۵
برو تو فیس بوک میفهمی قهرمان هست یا نه طرفداراش را ببین همه از مردمم . نه دولتی !!!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۲ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
۳
۱
یه ... کردند خودشون هم توش موندند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۹ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
۳
۰
فکر کنم دور بعد می خواهند ظریف را به عنوان رئیس جمهور کاندید کنند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۹ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
چرا که نه؟
خیلی هم عالی میشه
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۹ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
۲
۱
بله آقایان علاوه برحق ماموریتهای انچنانی وبخصوص انجام وظایف خود معلوم میشود سناریوی نفوذ رو کامل کرده اندکه اقای روحانی باسکه تقدیر کردند
پاسخ
احمد رضا نخعی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۹ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
۳
۱
سلام تعجب میکنم مردم یعنی ما عوام مردم عاشق ظریف هستند خوب میدانید
پاسخ
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۶ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
۱
۰
نفوذی ها میدانند چکار کرده اند به همین دلیل از هم تقدیر میکنند موضوع به غیر از خیانت ربطی به مردم ایران ندارد چند سال دیگر به آنطرف مرز رفتند قطعا توسط غربیها مورد تقدیر قرار خواهند گرفت . دوستان مجلس ششم و فتنه 88 را حتما و تقدیر از آنها را که فراموش نکردند .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها