کد خبر: ۳۶۴۷۹۲
زمان انتشار: ۱۰:۱۴     ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
دکتر روح الله ایزدخواه در گفت‌وگو با پایگاه ۵۹۸ مطرح نمود:
این کارشناس اقتصادی درباره آثار رکود بر وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم بیان نمود: اولین ضربه سنگینی که رکود به جامعه می زند ایجاد بیکاری گسترده است سپس در ادامه باعث می شود کارآفرینان بی انگیزه شوند و تولید را رها کنند و به واسطه گری روی آورند و در ادامه نیز شاهد مهاجرت نخبگان و کارآفرینان خواهیم بود.
دکتر روح الله ایزدخواه دبیر اندیشکده جهاد اقتصادی و کاندیدای منتخب جوانان انقلابی از حوزه انتخابیه خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه 598، در خصوص تبعات و آثار عینی رکود بر زندگی مردم و نظام اقتصادی ایران اظهار داشت: ما امروز طبق آمار وزارت صنایع حدود 15 هزار واحد راکد در کشور داریم و سهم عمده این مشکل را ناکارآمدی های داخلی شامل می شود تا تحریم ها و اثر تحریم ها در بروز این مشکلات کمتر است. ریشه این مشکلات در زنجیره اقتصادی کشور است. برای نمونه  واحد های صنعتی در بخش بازار و فروش حمایت نمی شوند و ارتباطات بین واحدهای صنعتی ارتباطات ناقصی است. 



این استاد دانشگاه در خصوص راهکار عبور از شرایط رکود در کشور بیان داشت: راهکار حل مشکلات اقتصادی این است که دولت به یک اصلاح ساختاری گسترده در بخش صنعت  دست بزند و تا اینکار انجام نشود رکود با رفع تحریم ها از بین نخواهد رفت و هر روز شاهد تشدید آن نیز هستیم.

وی افزود: تا الان ما از دولت یازدهم برنامه منسجم و مفیدی در این بخش ندیدیم بلکه از آن طرف انبوه خرید کالاهای مصرفی خارجی را مشاهده می کنیم که یقینا به ضرر تولید ملی است و با این اوصاف نشان می دهد که دولت برای احیای تولید داخلی و حمایت از تولید کنندگان برنامه ای ندارد.

دکتر ایزدخواه درباره آثار رکود بر وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم بیان نمود: اولین ضربه سنگینی که رکود به جامعه می زند ایجاد بیکاری گسترده است سپس در ادامه باعث می شود کارآفرینان بی انگیزه شوند و تولید را رها کنند و به واسطه گری روی آورند و در ادامه نیز شاهد مهاجرت نخبگان و کارآفرینان خواهیم بود .

وی ادامه داد: رکود و تورم دو بیماری اقتصادی است که با یکدیکر در ارتباط اند ما در ایران دچار رکود تورمی هستیم. راهکار حل مسائل اقتصادی کشور تقویت تولید است و هرچه بیشتر تولید را راه بیندازیم در کاهش آسیب های اقتصادی موثر است. تزریق تسهیلات و اعتبارات راهکارهای وصله پینه ای است که سالهاست امتحان کرده ایم و نتیجه ای نگرفتیم.

کاندیدای منتخب جوانان انقلابی از حوزه انتخابیه خراسان جنوبی خاطرنشان نمود: کاهش تورم در سال گذشته به دلیل کاهش قدرت خرید مردم و گسترش بیکاری در جامعه بوده است و دولت فعالی نقش چندانی در پایین آمدن تورم در کشور نداشته است.

دبیر اندیشکده جهاد اقتصادی در پایان در خصوص ورود افراد جوان به مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما نیازمند نو اندیشی و نوگرایی در سیاست گذاری هستیم و افرادی باید وارد مجلس شوند که با حفظ اصول و معیارها نگاه و طرح های نو داشته باشند زیرا ما تاکنون الگوهای شرقی و غربی را پیاده کرده ایم ولی هنوز به نتیجه ای نرسیده ایم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها