يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۲۱۰۶
زمان انتشار: ۲۰:۳۷     ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
مذاکرات مجدد ایران و آمریکا به بهانه امضاء توافقنامه مهار تغییرات آب و هوایی:
ظریف عملا بر سخنان سیف صحه گذاشته است؛ در خبرها خواندیم که ظریف همراه با عراقچی و روانچی و جابری انصاری به جهت امضای توافقنامه مهار تغییرات آب و هوایی عازم نیویورک شده و در کنار این اجلاس برنامه ای برای دیدار با جان کری در باب روند اجرای برجام دارد. جالب است بدانید اجلاس مهار تغییرات آب و هوایی یک اجلاس زیست محیطی ست و آخرین بار در پاریس و با حضور معصومه ابتکار انجام شد اما اینبار گروه مذاکره کننده هسته ای برای شرکت در این اجلاس عازم نیویورک شده است!!
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598 پس از آنکه چندی پیش صالحی اذعان کرد که غربی ها به تعهدات خود عمل نمیکنند و البته مورد عتاب رئیس جمهور نیز قرار گرفت، اینبار نوبت سیف بود تا در خانه کدخدا ،گله از صاحبخانه کند و اعتراف کند که تا کنون برجام برای ایران "تقریبا هیچ" دستاوردی نداشته است و جالب این جا بود که رسانه های اصلاح طلب و خوشبین به غرب همچنان در صدد توجیه سخنان سیف برآمدند.



اما اینبار، ظریف عملا بر سخنان سیف صحه گذاشته است؛ در خبرها خواندیم که ظریف همراه با عراقچی و روانچی و جابری انصاری به جهت امضای توافقنامه مهار تغییرات آب و هوایی عازم نیویورک شده و در کنار این اجلاس برنامه ای برای دیدار با جان کری در باب روند اجرای برجام دارد.

جالب است بدانید اجلاس مهار تغییرات آب و هوایی یک اجلاس زیست محیطی ست و آخرین بار در پاریس و با حضور معصومه ابتکار انجام شد اما اینبار گروه مذاکره کننده هسته ای برای شرکت در این اجلاس عازم نیویورک شده است!!

لذا میتوان گفت بی اثر بودن برجام و تبدیل شدنش به "خسارت محض" کار را به جایی رسانده که باز هم نیاز به مذاکره وجود دارد و به همه اینها اضافه کنید حضور همزمان سیف را در آمریکا همراه با هیات مذاکره کننده هسته ای که نشاندهنده برنامه ای از پیش تعیین شده برای مذاکره مجدد با آمریکاست.

بنطر میرسد بهتر بود رسانه های دولتی اعلام میکردند ظریف و تیم مذاکره کننده به جهت یافتن راهکاری برای خروج از بن بست برجام راهی آمریکا شده اند و در کنارش امضایی هم به توافق مهار تغییرات آب و هوایی میزنند!

سوالی که ذهن بسیاری را درگیر کرده است اینکه دقیقا به چه نقطه ای از برجام باید برسیم تا بهانه دست دادنها و قدم زدنها و مذاکرات با آمریکا پایان یابد؟

* دکتر حسین صفدری
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
شهروند
-
۲۱:۲۲ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
۰
۰
فایده ای ندارد این آقایان باید قبل از رفتن یک دیداری با مقام معظم رهبری(مدظله العالی) داشته باشند
صحبت آقا در مورد امریکایها هیچ وقت قابل اعتماد نیستند و به تعهداتشان عمل نمی کنند
ظریف باید با ملت بزرگ ایران مانند سیف هم صداباشد
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۹ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
۰
۰
نکنه خیال داره باز به آمریکای خون آشام داعش پرست ُ امتیازهای دوباره و چندباره ای بدهد برای اینکه امریکای خون آشام به برجام عمل کند ؟! وامصیبتا .
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۸ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
این ظریف دنبال فرصت است تا با کری خان دست دهد احوال پرسی کند در داخل کشور انقلاب نمایی کند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها