أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۸۶۰۵۲
زمان انتشار: ۱۲:۰۸     ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
رئیس اندیشکده یقین در دوره طرح ولایت عنوان نمود:
وی با بیان اینکه خرید و فروش پول بشر را نابود می‌کند، ادامه داد: در اسلام گفته شده که پول باید معیار خرید و فروش باشد نه این‌که خودش خرید و فروش شود که این امر مشکلات زیادی را به وجود آورده است به طوری که مبنا بودن پول در خرید و فروش‌ها باعث می‌شود، کوچکترین اتفاق در یک سوی دنیا، مردم را در نقطه دیگری از جهان متضرر کند که اسلام با این مسئله مخالف است.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، دکتر حسن عباسی روز گذشته در هشتمین دوره طرح ولایت بسیج دانشجویی خراسان رضوی در مشهد با گرامیداشت شهدای عملیات مرصاد در سال 67، گفت: دوره حکومت هیچ پیامبری به 37 سال نرسید و حکومت هیچ معصومی نیز چنین فرصتی را تجربه نکرد.

وی با بیان اینکه 37 سال عمر انقلاب اسلامی ایران استثنایی و امنیت آن مثال زدنی است، بیان کرد: این مهم حاصل تلاش و کوشش شهداست و باید دانست که اگر در مسیر تبین این انقلاب کوشا نباشیم، خسارتی عظیم متوجه بشریت می‌شود.



رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه زمانی مسئله جهاد اصغر و جنگیدن مطرح بود و امروز جهاد اکبر مطرح است، خاطرنشان کرد: پیروی نکردن از کفار جهاد اکبر است که باید به آن توجه شود.

عباسی ادامه داد: با گذشت 37 سال از انقلاب برخی از اطرافیان ما از انقلاب خسته شدند و امروز می‌گویند انقلاب تمام شده است؛ این در حالی است که رهبر معظم انقلاب سخنان این افراد را رد کرده و فرمودند انقلاب تا زمانی که امام زمان(عج) ظهور کند، ادامه دارد.

 وی به چند ابر مصیبت جهان اشاره کرد و اولین ابرمصیبت را مشکلات محیط زیستی نظیر خشک شدن دریاچه‌ها و ریزگردها دانست و افزود: دومین ابر مصیبت جهان توسط یهودیان 110 سال پیش پیاده سازی شد که طی آن طرح نباید هیچ فردی و هیچ کشوری در دنیا بدون بدهکار باشد و آنچه امروز ما می‌بینیم مقروض بودن همه کشورها است.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به میزان بدهی‌های آمریکا، گفت: این کشور یکی از مقروض‌ترین کشورهای دنیاست و باید دانست که در آمریکا هر کودک پیش از بدنیا آمدن بدهی دارد!

عباسی با بیان اینکه آمریکا هم اکنون حدود 20 تریلیون دلار بدهی دارد و به عبارتی یک سوم بدهی‌های دنیا از آن آمریکاست، به بدهی‌های کشورهای دیگر اشاره و تصریح کرد: کشورهای جهان سالانه حدود سه میلیارد دلار بدهکار می‌شوند که این میزان بدهی به دلیل چاپ پول زیاد بدون پشتوانه است.

وی سومین ابر مصیبت جهان را دیجیتالی شدن دانست و افزود: وابستگی به دیجیتال به گونه‌ای شده که زندگی بدون آن برای مردم بسیار سخت است و طبق پیش بینی‌ها تا سال 2050 این اوضاع بدتر هم خواهد شد.

عباسی ابر مصیبت چهارم را تفرد دانست و با اشاره به وضعیت خانواده‌های ایرانی در گذشته، خاطرنشان کرد: روزی خانواده‌‌های ایرانی دارای 10 فرزند بودند که این فرزندان از هم حمایت می‌کردند؛ اما امروز خانواده‌های ما دارای یک فرزند هستند که وقتی این فرزند وارد جامعه می‌شود یا ازدواج می‌کند، نمی‌تواند فرد دیگری را کنار خود تحمل کند.

این کارشناس مسائل استراتژیک ادامه داد: تک فرزندی در ایران باعث می‌شود که 30 سال آینده با انسان‌هایی افسرده مواجه شویم.

 وی با اشاره به میزان طلاق در جامعه، گفت: متاسفانه خانواده‌های ما تبدیل به خانواده‌های تک والدینی شده‌اند که این پدیده را می‌توان در شهرهای بزرگ ایران به راحتی مشاهده کرد.

عباسی با بیان اینکه ابر مصیبت پنجم، اضطراب است، خاطرنشان کرد: جوانان غربی برای کاهش اضطراب خود به مسائلی چون موسیقی‌های تند، مشروبات، مواد مخدر پناه می‌برند و این در حالی است که در اسلام گفته شده یاد خدا اطمینان قلبی ایجاد می‌کند.

رئیس اندیشکده یقین عباسی در ادامه به بیان دو مدل برای درمان معضلات پرداخت و افزود: دو مدل مدرنیته و اسلام برای درمان این معضلات وجود دارد که در مدل مدرنیته مهمترین ویژگی آن لیبرالیسم است که این معضلات را به وجود آورده و مدل اسلامی که تنها مدل نجات جهان است.

عباسی با اشاره به وضع اقتصادی دنیا، تنها را بهبودی سیستم مالی جهان را اقتصاد اسلامی دانست و گفت: متاسفانه شاهدیم که علی رغم فرموده امام خمینی(ره) که پول نباید کار کند، امروز پول در این کشور کار می‌کند.

وی با بیان اینکه خرید و فروش پول بشر را نابود می‌کند، ادامه داد: همچنین در اسلام گفته شده که پول باید معیار خرید و فروش باشد نه این‌که خودش خرید و فروش شود که این امر مشکلات زیادی را به وجود آورده است به طوری که مبنا بودن پول در خرید و فروش‌ها باعث می‌شود، کوچکترین اتفاق در یک سوی دنیا، مردم را در نقطه دیگری از جهان متضرر کند که اسلام با این مسئله مخالف است.

عباسی در بخشی دیگر از سخنانش با بیان اینکه امروز جهان به سمت واگرایی پیش می‌رود، گفت: غربی‌ها می‌دانند اگر مردم جهان به تفکر اسلام اصیل پی ببرند به سمت اسلام گرایش می‌یابند برای همین دست به اسلام هراسی می‌زنند تا غرب و شرق به سمت اسلام کشیده نشوند و از سوی دیگر درصددند اسلام را از درون مانند به جان هم انداختن شیعه و سنی فروبپاشند.

وی تاکید کرد: غرب در حالی به ایجاد فساد مشغول است که می‌داند اسلام در حال جایگزین شدن تفکر آنها است.

این کارشناس مسائل استراتژیک در ادامه به نقشه غرب در پیاده کردن جنگ 30 ساله در خاورمیانه اشاره و بیان کرد: 400 سال پیش به مدت 30 سال بین کاتولیک‌ها و پروتستان‌ها جنگی درگرفت که طی آن مسیحیان یکدیگر را کشتند به طوری که جمعیت کل قاره اروپا نصف و جمعیت آلمان یک سوم شد پس از این اتفاق عده‌ای گفتند نه کاتولیک و نه پروتستان و آن گاه کلیسا به کنار رفت.

عباسی ادامه داد: غرب درصدد است همین کار را در منطقه ما انجام دهد تا 30 سال بعد نسلی از مسلمانان ایجاد شود که بگویند نه شیعه نه سنی و اسلام به کنار برود که مقدمات این جنگ از دو سال پیش آغاز شده است.

وی در پایان با اشاره به وظایف دانشجوی انقلابی در این برهه از زمان، گفت: دانشجوی انقلابی باید به موضوع وحدت شیعه و سنی و نفی تکفیری‌ها توجه کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها