کد خبر: ۴۰۲۷۶۶
زمان انتشار: ۱۷:۴۱     ۰۴ آذر ۱۳۹۵
یک خودروی بمب‌گذاری شده در یک پمپ بنزین در شهر «حله» مرکز استان بابل عراق منفجر شد که بر اثر آن شماری از زوار از جمله ۱۲ ایرانی به شهادت رسیدند.
به گزارش پایگاه 598، تسنیم به نقل از السومریه نیوز خبر داد: بر اثر وقوع انفجاری در یک پمپ بنزین در ناحیه «الشوملی» واقع شرق شهر حله مرکز استان بابل شماری از زوار به شهادت رسیدند.

خبرگزاری رویترز، گزارش داد که در این انفجار بیش از 80 تن به شهادت رسیده‌اند.

شبکه خبری الحره، عراق تعداد زخمی‌ها را 50 تن اعلام کرده است.

همزمان یک مقام عراقی به خبرگزاری فرانسه، از شهادت نزدیک به 70 نفر در این انفجار خبر داده و اعلام کرده است که بیشتر شهدا ایرانی هستند.

یکی از مقام‌های بلندپایۀ پلیس عراق به خبرگزاری فرانسه گفت: «در زمان (حمله) دست‌کم هفت اتوبوس زائران داخل جایگاه سوخت بودند.»

یک منبع اطلاعاتی نیز خاطر نشان کرد: «سرنشینان این اتوبوس‌ها ایرانی، بحرینی و عراقی بودند. خودروها و نیروهای امدادی در حال عزیمت به محل حادثه هستند.»

 بر اساس این گزارش، شماری از شهدا و زخمی‌ها از زوار ایرانی هستند.

شبکه خبری پرس تی وی، نیز خبر داد که بر اثر این انفجار 21 تن به شهادت رسیدند که 12 تن از آنها از زائران ایرانی هستند.

شبکه خبری الحره، عراق گزارش داد که این  انفجار در نزدیکی رستوران «انوار» در جاده ارتباطی حله به الدیوانیه رخ داده است و اکثر شهدا و زخمی‌ها از زوار ایرانی و پاکستانی هستند هستند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته و مدعی شده است که شمار کشته و زخمی‌های انفجار 200 نفر است.

خبر شهادت زائران ایرانی هنوز از سوی مقامات رسمی کشور تایید نشده است.

پیرحسین کولیوند در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: نیروهای بهداشت و درمان جمهوری اسلامی ایران در محل حادثه تروریستی امروز حله عراق حضور دارند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون نیروهای ما در حال رسیدگی به مجروحان این حادثه تروریستی هستند، افزود: آمار دقیقی از شهدا و زخمی‌های این حادثه در دست نیست.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین عنوان کرد: تاکنون شهادت 20 زائر ایرانی در این حادثه تروریستی توسط نیروهای ما در عراق تایید شده است که این تعداد افزایش پیدا می‌کند.

وی گفت: نیروهای بهداشت و درمان ما در عراق در حال جمع‌آوری زائران زخمی این حادثه تروریستی و رسیدگی به آنها هستند و به زودی اسامی شهدا و زخمی‌های این حادثه اعلام می‌شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
-
۲۱:۳۶ - ۰۴ آذر ۱۳۹۵
۰
۰
مرگ بر داعش و داعش منشان
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها