کد خبر: ۴۳۶۰۱۵
زمان انتشار: ۱۰:۲۸     ۱۰ دی ۱۳۹۶
حاجی دلیگانی؛
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از عملکرد اقتصادی دولت خواستار عزل وزرای اقتصادی از سوی مجلس شد و گفت: در تجمعات روزهای اخیر برخی اغتشاشگران با خود سلاح گرم حمل می کردند.
به گزارش پایگاه 598، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، بورخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به تجمعات روزهای گذشته در برخی از شهرهای کشور گفت: مردم از وضعیت معیشتی، اقتصادی و گرانیها هم مشکل دارند و هم گلایه.

وی افزود: نمایندگان مجلس حامی مردم هستند. حامی مردمی که نه شغل دارند و نه درآمد. مردمی که موسسات مالی – اعتباری پول شان را پس نمی دهند. مردمی که زیر بار تورم گرفتار شدند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان ما در مجلس با هماهنگی همکاران در مجلس یک اقدام جمعی در جهت خواسته های اقتصادی مردم بعمل می آوریم، افزود: دولت در این چند سال از نظر اقتصادی به مردم فشار آورد و مجلس هم در برخی جاها وظیفه و نقش خود را انجام نداد و حتی در بعضی از جاها سیاست قوه مجریه را به راحتی پذیرفت که نباید می پذیرفت.

حاجی دلیگانی تاکید کرد: در وضعیت بد اقتصادی مجلس باید نقش نظارتی خود  را بیشتر می کرد که متاسفانه نکرد.

وی با اشاره به تعطیلی 2 هفته ای مجلس افزود: بعد از بازگشایی مجلس، در اولین فرصت وزرای اقتصادی باید به مجلس دعوت شوند و درباره مشکلات اقتصادی مردم از آنها بازخواست شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید بعد از روشن شدن کوتاهی های مسئولین، وزرای اقتصادی از سوی نمایندگان استیضاح و برکنار شوند.

حاجی دلیگانی افزود: وقت آن رسیده که رئیس کل بانک مرکزی به دلیل اهمال و کوتاهی مواخذه و برکنار شود.

وی با اشاره به پیشنهاد دولت برای افزایش قیمت ها از جمله قیمت سوخت در لایحه بودجه سال آینده، گفت: افزایش قیمت خدمات دولتی مثل قبوض اربعه گاز، آب، برق و تلفن دولت نیز مردم را به ستوه آورده و از طرف دیگر دولت تصمیم دارد تا یارانه افراد را حذف کند طبیعی است در چنین فضا و شرایطی دشمنان و سلطنت طلبان مزدوری که از رژیم صهیونیستی تغذیه می شوند، بر موج ها سوار شوند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مدارای نیرو انتظامی و امنیتی با مردم بر اساس تعلیمات اسلامی و انسانی گفت: شنیدیم که در برخی از تجمعات، اغتشاش گران و آنهایی که از مردم نیستند با خود اسلحه گرم حمل می کنند تا در فرصت مناسب به سمت مردم عادی شلیک و اوضاع را وخیم کنند و بهانه برای تشدید تنش و هیجانی نمون فضاء بوجود آید تا از آن سوء استفاده کنند.

حاجی دلیگانی گفت: انتظار ما این است تا سربازان گمنام و نیروی انتظامی با هوشیاری این چهره ها را شناسایی کرده و تحویل مقامات قضائی دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
سعيد هاشمي
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۶ - ۱۰ دی ۱۳۹۶
۰
۰
احسنت بر نماينده اي كه حرف حساب مي زند!
قبوض اربعه شده بلاي جان مردم!
اي كاش زود متوجه بشيم، تا خيلي دير نشده!!!
پاسخ
عصاره ملت
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۲ - ۱۰ دی ۱۳۹۶
۰
۰
چه مجلسی داریم ما!
تعطیلی وسط بحران آفرینی دشمنان با توجه به اعتراض بر حق مردم از وضعیت بد اقتصادی و معیتشی و اموال به یغما رفته شان توسط موسسات مالی، گرانی ها ، فساد مسئولین و بستگان!
و بازی روزمره دولت در وعده های سر خرمن!
مثل برجامش!
مثل اشتغالهایش! همچنان ادامه دارد.
دولتی که وزرایش 1000 میلیارد تومان سرمایه و اموال دارند، اولا از کجا آورده اند و چرا حساب کشی نمی شوند در ثانی، کجا می فهمد درد مردم و درمانش چیست؟!
پیشنهاد من این برای اینکه دست دولت رو شود که بفکر مردم است، این است که نمایندگان مجلس بندی به لایحه بودجه اضافه کنند که کلیه مسئولین نظام در هر سطحی و در کلیه دستگاهها ،سازماهانها ، وزارتخانه ها و شرکتها تا سطح مدیر کلها و مدیر عاملها و معاونین مربوطه، و نیز نمایندگان مجلس هیچ افزایش حقوقی در سال آِینده نداشته باشند.
همین و به همین سادگی.
چرا مردم در تنگنای افزایش قیمتها و گرانی باشند و این حضرات حقوق های 15 و 20 میلیونی وم زایای نجومی بگیرند؟!
لطفا نمایندگان محترم این پیشنهاد را و مردم عزیز این پیشنهاد جدی را به نمایندگانش و در فضای مجازی ارسال بدارند.اگر دیدید جیغشان درآمد ،بدانید به هدف زده اید و اینان جماعتی فرصت طلب برای تامین منافع خودند نه ملت و نظام.اما اگر دیدید استقبال کردند و پذیرفتند پس با مردم صادقند.
لطفا اطلاع رسانی کنید:
" پیشنهاد حذف افزایش حقوق سنواتی سال 1397 کلیه مسئولین نظام از رئیس جمهور گرفته تا معاونین، وزرا ومعاونین، مدیران کل و معاونین در استانها و مدیران شهرستانی و نمایندگان مجلس"
لطفا اطلاع رسانی شود چون الان در حال بررسی بودجه سال آینده اند و امکان لحاظ کردن وجود دارد.
یا علی
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها