يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۶۲۱۲
زمان انتشار: ۱۵:۰۲     ۱۴ دی ۱۳۹۶
تولیت آستان قدس رضوی گفت: مهم‌ترین مولفه قدرت و امنیت ملی کشور مردم هستند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در تجمع مردم در اعلام انزجار از فتنه‌گران و اغتشاش‌گران حوادث اخیر که ظهر امروز در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: سابقه نداشته است که در یک هفته دو اجتماع باشکوه مردم با جمعیت بسیار برای دفاع از دین، ارزش‌ها و انقلاب شکوهمند و میثاق با ولایت جلوه‌ای از بصیرت‌آفرینی را به نمایش بگذارند و باید خدا را شاکر باشیم که این دل‌ها را عاشق نظام انقلاب و شهیدان و دلبسته به ارزش‌های انقلابی کرده است.

وی با اشاره به مؤلفه‌های قدرت و امنیت ملی، اظهار داشت: برخی قدرت نظامی دارند، برخی وابستگی به قدرت‌های بزرگ دارند و برخی پر از ذخایر اقتصادی و نفتی هستند، اما مهم‌ترین مؤلفه قدرت و امنیت ملی ما، مردم دلداده به خدا و مؤمن است.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: دوست و دشمن معترفند که صلابت و قدرت این کشور به خاطر رهبری مقتدر عزت‌آفرین و بصیرت‌آفرینی بوده که از مؤلفه‌های قدرت کشور ما است.

رئیسی خاطرنشان کرد: از مؤلفه‌های قدرت و امنیت کشور ما روحیه ظلم‌ستیزی، استکبارستیزی همراه با خطر کردن و مبارزه به ویژه استقامت و مقاومت در راه هدف داشتن و دشمن را هیچ انگاشتن است.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: مردم و جوانان آماده هستند که با ایستادگی و مقاومت از نظام خود با همه وجود دفاع کنند، چراکه اعتماد مردم به نظام مهم‌ترین پشتوانه نظام است و این پشتوانه عظیم هدف دشمن در فتنه‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه اعتماد مردم به نظام یک سرمایه بزرگ است که در تمامی دوران‌ها مورد هدف دشمن بوده است، متذکر شد: مردم ما دشمن‌شناس و بابصیرت هستند و سخن دشمن و جهت‌گیری و هدف او را می‌شناسند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه دشمن هر لحظه دنبال آن است که از هر زمینه‌ای سوءاستفاده کند و یک روز سوار بر رأی مردم و یک روز سوار بر نان مردم می‌شود، اما نه رأی و نه نان و معیشت مردم دغدغه او نیست، بلکه دغدغه او تسلط بر مردم ایران است که آن را به گور خواهد برد، افزود: دشمن به دنبال جدا کردن مردم از نظام و چند قطبی کردن مردم است، با اختلاف‌افکنی سعی می‌کند، کشور را از پیشرفت باز دارد و رسیدگی به مسائل مردم در حاشیه قرار بگیرد و متن آشوب‌ها و ناامنی‌ها شود.

رئیسی تصریح کرد: توجه به مسئله مردم متن همه مدیران و مسؤولان است، اما دشمن دنبال فرصت بوده و می‌خواهد انتقام بگیرد، انتقام از برملا شدن فتنه بزرگ در یمن و برتری او در عراق، یمن، سوریه و لبنان و دنبال آشوب و فتنه‌گری است.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: بدون شک هرگونه پیشرفت، توسعه یافتگی و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی در پرده انسجام، وحدت ملی، امنیت و آرامش قابل مشاهده است و بدون انسجام و امنیت امکان هیچ اقدامی در کشور نیست.

رئیسی تصریح کرد: نتیجه آشوب و ناامنی برای مردم نیست، بلکه برای انحراف از تمرکز کردن به مشکلات مردم بوده و این حیله دشمنان است.

وی با بیان اینکه مردم با این حضور بساط فتنه جدید که ناامید کردن مردم باشد جمع می‌کنند، خاطرنشان کرد: مردم دست دشمن را در آشوب‌ها و ناامنی‌ها می‌بینند و بصیرت و دشمن شناسی آنها بساط فتنه را مانند 9 دی ماه سال 88 جمع می‌کند.

رئیسی با تاکید بر اینکه از دستگاه‌های امنیتی و قضایی می‌خواهیم ضمن ریشه‌یابی این ناامنی و آشوب‌ها با دقت ریشه آن را بخشکانند که برای همیشه این اقدامات کودکانه را در کشور پایان دهند، ادامه داد: دشمنان چندبار تجربه کرده‌اند که با ملت ایران نمی‌توانند این‌گونه وارد جنگ شوند، ملت ایران و جوانان استکبار و فساد را و موانعی که آنها پیش پای ما گذاشتند، را می‌شناسند، اما ملت بابصیرت هستند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه ناامن‌کنندگان کشور در هر گوشه و کناری می‌خواستند بر موج خواسته‌های مردم سوار شوند، اما مردم به دنبال پیگیری  مشکلات از راه قانونمند و معقول و در چارچوب امنیت هستند، یادآور شد: مردم فهمیدند که صدای آشوب‌گران صدای خیرخواهانه برای مردم و انقلاب نیست و این مشی برای بدخواهان بوده، فتنه‌گران را در میدان تنها گذاشتند و بسیج مردمی به آن خاتمه داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: همه کسانی که مسوول هستند باید با هوشیاری و بیداری و حضور در صحنه و افزایش اعتماد و امیدآفرینی، زمینه هرگونه فتنه دشمن را از بین ببرند.

رئیسی با اشاره به اینکه بهترین راه مبارزه با استکبار تلاش برای رفع مشکلات مردم است، تصریح کرد: هرکسی در هرکجا برای افزایش اعتماد و امید عمومی قدمی بردارد، بداند کار او در راستای مبارزه با آمریکا و تثبیت نظام جمهوری اسلامی بوده و هرکس که خواسته یا نا توانسته امید و اعتماد مردم را کاهش دهد، اقدام او در راستای مبارزه با نظام جمهوری اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: بر همه ما واجب است که تلاش کنیم، مولفه قدرت و امنیت ملی خود را که همان اعتماد عمومی به نظام و کارآمدی نظام است، را افزایش دهیم.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به راهکار مبارزه عملی با آمریکا، گفت: راه مبارزه عملی با آمریکا راهی بوده که رهبر گفته است و آن اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل همگان بوده تا عرصه را بر دشمن تنگ و تنگ تر کنند و روز به‌روز او را ناامیدتر کنند.

رئیسی با بیان اینکه امروز بررسی بودجه 97 در دستور کار مجلس است، افزود: از نمایندگان می‌خواهیم هرچه بودجه بر رفع محرومیت و ایجاد عدالت اجتماعی بیشتر باشد و جامعه خرسندتر خواهد شد و هرگونه در بخش های قضایی مبارزه با فساد بیشتر باشد اعتماد مردم به نظام بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: این حضور مردم امید دادن به نیروهای انقلاب و یاس و ناامیدی به دشمن‌های انقلاب از جمله سلطنت طلب‌ها، آمریکایی‌ها و منافقین و همه بدخواهان کشور است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها