‏تَرْمِيهِمْ بِحِجَارَةٍ مِنْ سِجِّيلٍ *** بر آنان سنگ‌هایی از نوع سنگ گِل می‌افكندند...

      

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۶۴۲۹
زمان انتشار: ۲۰:۴۶     ۱۹ دی ۱۳۹۶
نمایندگان مجلس معتقدند وضعیت اقتصادی کشور و مردم به گونه ای نیست که بتوان قیمت کالا و خدمات را در سال آینده افزایش داد و باید با تصمیمات عاقلانه از هر گونه التهاب آفرینی در کشور پرهیز کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از الف، نمایندگان مجلس معتقدند برخی از مردم و جوانان که در اعتراضات خیابانی هفته گذشته شرکت می کردند، مشکلات اقتصادی، معیشتی، اشتغال و رفاه داشته و در حال حاضر که این اعتراضات پایان یافته دولت باید به دنبال حل این مشکلات و بیان مطالبات آنها باشد. در همین زمینه خبرنگار الف به سراغ نمایندگان مجلس رفته و نظرات آنها را در این زمینه پرسیده است.


بهم ریختگی اقتصادی در کشور
سید کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا در مجلس معتقد است که در وضعیت فعلی کشور یک بهم ریختگی اقتصادی داریم و اصلا در وضعیتی قرار نداریم تا قیمت کالاها و خدمات افزایش یابد. وی با بیان اینکه اقتصاد مجموعه کالا و خدماتی است که تولید و مصرف می کنیم، افزود: فرهنگ مصرف در کشور ما با دیگر کشورها فرق دارد و نباید از نظر اقتصادی ایران را با دیگر کشورها مقایسه کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مردم از وضعیت اقتصادی ناراضی هستند،اضافه کرد: بخشی از اعتراضات مردم به دلیل همین وضعیت اقتصادی است. دلخوش افزود: مردم فشارهای اقتصادی زیادی را تحمل کردند و دولت و مجلس نباید بیش از این بر مردم فشار وارد کنند.

اعتراضات مردم در مراجعات به نمایندگان
علی گلمرادی نماینده ماهشهر در مجلس هم معتقد است وضعیت اقتصادی به حدی رسیده که مردم اعتراض می کنند و این اعتراضا را حتی در مراجعه به دفاتر نمایندگان چه در تهران و چه در شهرستان به صراحت بیان می کنند. وی ضمن مخالفت با گرانی ها در سال آینده گفت: اگر ما با قیاس قراردادن قیمت جهانی، بخواهیم قیمت سوخت را افزایش دهیم، باید بعنوان دارنده بزرگترین ذخایر نفت و گاز جهان، بهترین رفاه را برای کشور، جامعه و مردم فراهم کنیم. عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: هر گونه ادعای مبنی بر بی تاثیر بودن افزایش قیمت بنزین بر زندگی مردم بدون در نظر گرفتن سایر جوانب، تصمیم غلط و غیر کارشناسی در اقتصاد کشور است.

گلمرادی با بیان اینکه نظر رئیس جمهور در این زمینه از پشتوانه کارشناسی برخوردار نیست، افزود: تا زمانی که امکان استدلال برای مسائل و مشکلات در سطح جهان وجود دارد، قیاس و تمثیل برای توجیه تصمیمات مردود است.

تورم دو چندان با افزایش قیمت ها
عبداله سامری نماینده خرمشهر در مجلس معتقد است که دولت پاسخگوی وضعیت تورم و اقتصادی کشور نیست و اگر قیمت سوخت، بنزین و حامل های انرژی گران شود تورم هم دوچندان می شود. وی افزود: اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اینکه قیمت سوخت با افزایش قیمت در ایران، نصف قیمت جهانی خواهد بود، حرف درستی نیست چرا که وضعیت اقتصادی کشور ما با دیگر کشورها قابل قیاس نیست و فرق دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: مردم آن کشورهای مد نظر رئیس جمهور در رفاه هستند ضمن اینکه آنها اکثرا وارد کننده سوخت هستند در حالی که کشور ما سرشار از نفت و گاز است.

دولت مواظب اضافه نشدن به قشر کم درآمد جامعه باشد
سید جواد ساداتی نژاد نماینده کاشان در مجلس هم معتقد است که مردم توانایی افزایش قیمت ها را ندارند و سیاست های دولت نباید به گونه ای باشد که قشر متوسط جامعه به سمت قشر پائین و کم درآمد جامعه سوق یابد. وی با بیان اینکه متاسفانه دوات بر امور اقتصادی تسلط ندارد، تاکید کرد: وضعیت اقتصادی مردم در حال بدتر شدن است و انتظار از دولت این است که بر اقلام مصرفی و مورد نیاز سفره مردم نظارت داشته باشند. عضو کمییسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: اگر رئیس جمهور حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان را به نصف قیمت جهانی رساند، آن وقت می تواند قیمت سوخت را به نصف قیمت جهانی برساند.

ساداتی نژاد اضافه کرد: اگر قیمت سوخت افزایش یابد، طبیعتا قیمت دیگر کالاها هم افزایش پیدا می کند که تحمل آن برای مردم سخت خواهد بود.

ایران بر روی نفت و گاز خوابیده
محمد باسط درازهی هم می گوید ایران بر روی نفت و گاز خوابیده و دارای ذخایر جهانی است و نباید به بهانه ارزانی قیمت سوخت به نسبت قیمت جهانی، آنرا گران کرد و زندگی مردم را سخت و سفره آنها را کوچک کرد. وی اعتراض به وضعیت بد اقتصادی و گرانی را حق مردم دانست و افزود: اینجانب بعنوان نماینده سروان، سیب، سوران و مهرستان در مجلس به همراه دیگر نمایندگان با هر گونه افزایش قیمت ها بخصوص قیمت سوخت مخالفیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به پیشنهاد دولت مبنی بر ارائه بنزین به قیمت هزار و 500 تومان گفت: برای مردم و ما نمایندگان قابل قبول نیست که قیمت بنزین ظرف هشت سال از 100 تومان به هزار و 500 تومان برسد.


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها