کد خبر: ۴۳۶۴۸۰
زمان انتشار: ۱۴:۱۰     ۲۰ دی ۱۳۹۶
وزیر علوم:
منصور غلامی با اشاره به بازداشت برخی از دانشجویان در اغتششات اخیر کشور گفت: اکثر دانشجویان بازداشت شده در حوادث اخیر آزاد شدند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوالی دباره تعداد دانشجویان بازداشت شده اغتشاشات اخیر کشور گفت: با توجه به تغییری که در آمارها داریم و اینکه دانشجویان به تدریج آزاد شدند آمار دقیق نیست اما فکر می‌کنم تعداد کمی بازداشت هستند.

وی افزود: با صحبتی که با وزیر محترم اطلاعات و کشور شد و براساس دستور رئیس‌جمهور مابقی آنها نیز امروز و فردا آزاد می‌شوند و درخواست ما این بوده است که آنها آزاد شوند.

وزیر علوم درباره تعداد دانشجویان بازداشتی در کل کشور، تصریح کرد: حدود 130 نفر در کل کشور بازداشت شدند که تعدادی از آنها آزاد شدند و طبق سخنانی که از وزرای مربوطه گرفتم بین 15 و 20 نفر هنوز بازداشت هستند.

غلامی درباره اظهارات نماینده مجلس درباره احتمال آزاد شدن دانشجویان تا زمان امتحانات گفت: وزیر محترم اطلاعات به من قول دادند تا امتحانات این دانشجویان را آزاد کنند.

وی درباره اینکه آیا این موضوع باعث ستاره دار شدن و ایجاد پرونده امنیتی برای دانشجویان می‌شود، اضافه کرد: ما مسئله ستاره دار شدن دانشجویان را برداشتیم و ستاره دار شدن برای زمانی بود که دانشجویان را زیرنظر می‌گرفتنداما الان چنین چیزی نیست. درباره پرونده سازی نیز اگر کسی جرم و مدارکی برای جرم نداشته باشد برای او پرونده سازی صورت نمی‌گیرد لذا صرف بازداشت شدن برای دانشجویان پرونده ایجاد نمی‌کند.

وزیر علوم درباره اینکه آیا دانشگاه‌ها می‌توانند برای این دانشجویان وثیقه بگذارند، گفت: اگر کسی وثیقه نداشته باشد با ضمانت افراد معتبر نیز می‌تواند آزاد شود ما با دادستان صحبت کردیم و قرار شد نهایت کمک را با ما انجام دهند. اینکه تا امروز نیز آمار بازداشتی‌ها کاهش پیدا کرده است به دلیل همکاری وزارت اطلاعات، وزارت کشور و دادستانی است که ما از آنها تشکر می‌کنیم.

غلامی درباره اجرا شدن دستور دانشگاه آزاد برای انتقال دانشجویان دختر نیز، افزود : این مسئله را باید از مسئولان دانشگاه آزاد بپرسید اما به اعتقاد بنده دانشجویان دختر بهتر است به دانشگاه‌های محل زندگی خود منتقل شوند و ما نیز به مسئولان دانشگاه‌های مختلف و شهریه پرداز این تأکید را می‌کنیم.

وی درباره ایجاد تغییرات در وزارت علوم نیز تصریح کرد: تغییرات این وزارتخانه به تدریج و براساس نیاز انجام می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها