يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۶۶۸۵
زمان انتشار: ۱۱:۱۹     ۲۵ دی ۱۳۹۶
کتاب «بر مدار حرم» زندگی و خاطرات شهید مدافع حرم مرتضی کریمی شال به تازگی منتشر شد.
به گزارش پایگاه 598، کتاب «بر مدار حرم» در سه فصل به زندگی و خاطرات شهید مرتضی کریمی شالی می پردازد. در این کتاب خاطرات اعضای خانواده، دوستان، همرزمان و فرماندهان از زندگی و فعالیت های این شهید می آید و کتاب با وصیت نامه و تصاویر دوره های مختلف شهید به پایان می رسد.

در برشی از خاطرات شهید می خوانیم: جاذبۀ مرتضی خیلی زیاد بود. از پیرمرد هشتادساله تا بچۀ کوچک، همه را جذب خودش می‌کرد. با همه رفیق بود. بعد از شهادتش کسانی آمدند به خانۀ ما و از کارهای مرتضی ‌گفتند که باورش برایمان سخت است. نمی‌شناختمشان. می‌گفتند که شما نمی‌دانید مرتضی برای ما چه کار کرده. مرتضی بچۀ ما را از انحراف نجات داد. می‌گفتند مرتضی فقط مال شما نبوده، مرتضی برای همۀ ما بوده...

مرتضی روحیۀ انقلابی داشت، آدم محافظه‌کار و محتاطی نبود. کاری را که می‌گرفت، تا آخرش می‌رفت و انجام می‌داد. مرتضی شَمّ مدیریتی خوبی داشت. تفکر انقلابی داشت. کار که به او می‌سپردیم، لنگ نمی‌گذاشت. نمی‌گفت من گیر نیرو هستم، یا گیر پول و ابزار هستم. می‌رفت و کار را با تمام توان انجام می‌داد.

براساس این گزارش، دفتر نشر معارف در روزها و هفته های آینده کتابهای مسافر آبان (دانشجو و جوانترین شهید مدافع حرم، سید مصطفی موسوی)، سند گمنامی (طلبه شهید احمد مکیان)، بازگشت مسلم (شهید سید مصطفی موسوی، تیپ فاطمیون) و قرعه ای از آسمان (شهید عمار بهمنی) را درباره شهدای مدافع حرم منتشر می کند.

کتاب «بر مدار حرم» زندگی و خاطرات شهید مدافع حرم مرتضی کریمی شال توسط گروه تحقیقاتی احیا در 176 صفحه با قیمت 10 هزار تومان به تازگی منتشر شده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها