کد خبر: ۴۳۷۶۲۰
زمان انتشار: ۰۹:۲۷     ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
روایت حاتمی‌کیا از آنچه در سوریه می‌گذرد، هم باید برای مردم کشور خودمان به نمایش دربیاید و هم مخاطب خارجی تا برخی سوالات و ابهامات ازجمله علل حضور ایران در یک کشور خارجی و مرز بین اسلام حقیقی با اسلام تحریف شده، پاسخی پیدا کند.
به گزارش پایگاه 598، محمدامین حسین میرزایی از خبرنگاران حوزه مجلس در اینستاگرامش نوشت: وقتی فهمیدیم حمله کار داعش بوده، دل تو دل کسی نبود.

عده‌ای ترسیدن، بعضیا خدا خدا میکردن پای داعشی‌ها نرسه به صحن، ی عده هم نگران کسایی شدن که تو ساختمون کناری گیر افتادن.

میشد ترس‌رو تو چشم تک تک آدمایی که کنارتن ببینی، اون وسطا ی سری هم اشهد میخوندن، چون معلوم نبود اگه انتحاری خودشو منفجر کنه چه اتفاقی می افته.

خانواده‌ها هم آروم آروم از حمله مطلع شدن؛ تماس‌ها برای پرسیدن اینکه اوضاع چطوره، شروع شد
اون وسط خیلی‌ها نگران یکی از همکارا شدن که حامله بود، خودشم که معلوم بود نگرانیش برای جون خودش نیست، برای سلامتی بچش صلوات می‌فرستاد.

لابلای اون نگرانی‌ها خبر شهادت‌ها هم یکی یکی رسید؛ و دردناک بود شنیدن خبر شهادت یکی از رفقا، شهید تیموری.

اون روز با تمام خاطرات تلخ و عجیبش رفته بود ته ذهنم تا اینکه "به وقت شام" دیدم.

گروگان گرفتن ایرانی‌ها و عاقبتی که انتهاش انتظار مارو می‌کشید، اونم به دست داعش چیزی بود که اون روز هر ثانیه از جلوی چشم هممون رد میشد و فیلم این حس در من زنده کرد.

حس اینکه اگه یک داعشی بازم سلاحشو بگیره به سمتم و فقط مونده باشه که شلیک کنه، من چه حالی خواهم داشت.

و زمانی آروم میشم که یادم میاد، هستند مدافعان وطن و حرمی که معادلات دنیایی براشون بی اهمیته و مرگو به آغوش میکشن تا راه و هدفشون زنده بمونه...

پ ن: فیلم سینمایی "به وقت شام" به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، روایتی نزدیک به واقعیت ساخته از آنچه در سوریه می‌گذره، تو این فیلم نشون داده میشه رزمندگان ایرانی چرا در سوریه هستن و چرا از خاک یک کشور دیگه دارن با داعش میجنگن و به تصویر کشیده شده جنگ با داعشی‌ها چه مشقت‌هایی داره؛ هرچند بهتر بود کمی بیشتر به علل حضور ایران در سوریه پرداخته میشد اما به کلیت موضوع به صورت تقریبا مناسبی پرداخته شده

روایت حاتمی‌کیا از آنچه در سوریه می‌گذره، هم باید برای مردم کشور خودمون به نمایش دربیاد و هم مخاطب خارجی تا برخی سوالات و ابهامات ازجمله علل حضور ایران در یک کشور خارجی و مرز بین اسلام حقیقی با اسلام تحریف شده، پاسخی پیدا کنه.

البته حاتمی کیا تلاش کرده این فیلم خوش ساخت باشه و با جلوه‌های ویژه مناسب و موسیقی جذاب به نمایش دربیاد که به نظرم در رسیدن به این هدفش موفق بوده؛ این مسئلرو میشد در میخکوب شدن تماشاگرا به پرده سینما و اظهارنظرهای بعدشون درباره فیلم فهمید.

در نهایت توصیه می‌کنم دوستان "به وقت شام" ببینن

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها