يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۷۷۳۴
زمان انتشار: ۱۰:۰۹     ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
پس از ترویج عادی‌سازی روابط با اسرائیل صورت گرفت
یک روزنامه سعودی که با هدف ترویج عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، برای نخستین بار در رسانه‌های عربی با یک مقام اسرائیلی مصاحبه کرده، این بار استفاده از مشروبات الکلی را ترویج کرد.

به گزارش پایگاه 598، روزنامه الکترونیکی «ایلاف» وابسته به عربستان سعودی، روز دوشنبه شانزدهم بهمن‌ماه (5 فوریه 2018) خبری در باب فواید مشروبات الکلی منتشر کرد و نوشت: «نوشیدن دو جرعه مشروب برای مغز انسان مفید است».

تصویر خبر «ایلاف»

 

طبق قانون در عربستان سعودی که ادعای استناد به شریعت اسلامی را دارد، فروش هرگونه مشروبات الکلی یا نوشیدن آن ممنوع است، اما این نخستین بار است که یک رسانه سعودی استفاده از آن را به شکل غیرمستقیم ترویج می‌کند.

پس از آنکه خبرگزاری فارس (در بخش عربی) از این موضوع انتقاد کرد، «ایلاف» به این خبر واکنش نشان داد و برای توجیه کار خود عذر بدتر از گناه آورد و ضمن انکار هویت سعودی خود، نوشت که رسانه ایرانی «فارس» از زاویه دینی و مذهبی به این مساله نگاه می‌کند، و این در حالی است که ایلاف از زاویه علمی و از اطلاعات محققان استفاده کرده است و خود آن را ابداع نکرده است.

ماه گذشته میلادی محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان سعودی در گفت‌وگو با بلومبرگ سخنانی جنجالی درباره مشروبات الکی مطرح کرده و با اشاره به این موضوع گفته بود که قوانینی که در شهر نوین «نئون» که عربستان قصد دارد در شمال غرب عربستان تأسیس کند، هشتاد درصد آن همان قوانین شهرهای عربستان است و فقط دو درصد آن متفاوت خواهد بود. رسانه‌های مختلف از این سخن بن سلمان اینگونه برداشت کردند که ریاض اجازه ورود مشروبات الکلی در شهر نئون را خواهد داد. 

ترویج برای استفاده از مشروبات الکی در رسانه‌ای سعودی در حالی عجیب است که همین رسانه در راستای عادی‌سازی روابط عربی با رژیم صهیونستی اخیرا برای اولین بار با برخی مقامات رژیم صهیونیستی مصاحبه کرد و یادداشت مقام صهیونیست دیگری را رد سایت خود منتشر کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها