أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۰۱۷۱
زمان انتشار: ۱۳:۳۹     ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
یادداشت؛
حسین شمسیان
درباره حمله سحرگاهی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه نکات مختلفی را می‌توان گفت از جمله:

1- هشت سال جنگ نیابتی همه‌جانبه آمریکا  با بکارگیری وحشی های داعش، النصره ، احرارالشام و... برای آمریکا ثمری نداشت و دولت قانونی سوریه همچنان پابرجاست. این شکست بزرگی است برای آمریکا و نوکران منطقه ایش و گویای عجز آنها در پیشبرد دکترین مورد نظرشان در غرب آسیا.

2- از یک هفته قبل، مقامات غربی بر طبل جنگی قریب الوقوع می کوبیدند. این بعد از آن بود که حکام عقب مانده کشورهای عرب خلیج فارس، پول های کلانی به آمریکا دادند. یادمان باشد که ترامپ متخصص دوشیدن عربهای منطقه است.

3 - در روز اوج گیری لفاظی ها و در حالیکه همه منتظر صدور فرمان جنگ بودند، اتفاق مهمی میدان جنگ را عوض کرد.

انصار الله چند هدف مهم در عربستان را مورد اصابت قرار داد و این پیام را به آمریکا داد که اگر در سوریه حمله ای صورت بگیرد، لزومی ندارد پاسخ آن در همان میدان داده شود و ممکن است منافع نوکران آمریکا در هر جای از منطقه از جمله عربستان باز هم مورد هدف قرار گیرد.

4 - همین کافی بود تا جنگ طلبان عقب بکشند! اما ترامپ پیش پرداخت جنگ را گرفته بود و باید کاری می کرد. اینگونه نمایش شلیک کور و شبانه تعدادی موشک طراحی شد و بعد از آن همه هیاهو، جنگی یک ساعته برپا شد!

حالا معلوم می شود متحدان جمهوری اسلامی در تغییر میدان ها موثر ترند یا آمریکا و نوکرانش؟!

حالا معلوم می شود اگر به برجام موشکی تن داده بودیم، نه تنها قدرت تغییر میدان جنگ را در منطقه نداشتیم، که اکنون باید در تهران میزبان موشک هایشان بودیم!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها