کد خبر: ۴۴۲۹۵۱
زمان انتشار: ۰۹:۵۴     ۰۵ تير ۱۳۹۷
نماینده فعال مجلس با بیان اینکه بخش از مشکلات اقتصادی و گرانی در کشور به نوع نگاه اقتصادی دولتمردان برمی گردد، گفت: تفکر اقتصادی موسوم به مکتب نیاوران باید از دولت کنار گذاشته شود.
به گزارش پایگاه 598، محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با بیان اینکه گذشته از کابینه پیر، خسته و بی حال، نوع نگاه دولتمردان اقتصادی به موضوع اقتصاد در وضعیت کنونی تاثیر دارد، گفت: افرادی چون نوبخت بعنوان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، محمدنهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور، سیف رئیس کل بانک مرکزی، مسعود نیلی دستیار ویژه رئیس جمهور و... تفکر موسوم به مکتب نیاوران دارند.

 وی افزود: هر چه ، گرانی، تورم، تلاطم بازار و  نابسامانی در قیمت ها وجود دارد ناشی از نوع نگاه این تفکر  و مکتب نیاورانی به موضوع اقتصاد و معیشت مردم است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه این آقایان بر اقتصاد نئو-کینزی اعتقاد دارند، تصریح کرد: مدل اقتصادی آنها حاکمیت سرمایه داری است. این مکتب حتی ربا را جایز می داند و پول را مسائل علمی می دانند و می گویند ما کاری به مسائل شرعی نداریم.

ابطحی تصریح کرد: نوع نگاه آقایان این است که وقتی می توان کالای ارازان وارد کرد چرا باید به سمت تولید آن برویم. نیازی به تولید آن کالا نیست.

وی تصریح کرد: تا زمانی که تفکر سرمایه داری بر دولت حاکم باشد، وضعیت بازار بهتر از این نخواهد بود و مردم نیز تحت فشار قرار خواهند گرفت.

نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه دولت عزم و اراده ای برای کنترل بازار ندارد و جهت بهبود وضعیت بازار، تیم اقتصادی دولت باید تغییر یابد و کابینه ترمیم شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها