يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۳۵۹۰
زمان انتشار: ۱۳:۱۱     ۱۹ تير ۱۳۹۷
ولخرجی مدیران منطقه آزاد تجاری اروند:
بریز و بپاش‌ و رانت‌خواری مدیران در بخش‌های مختلف دولتی و نیمه‌دولتی به حدی گسترش یافته که نه تنها دیگر قابل انکار نیست بلکه در برنامه‌های صدا و سیما نیز به آن پرداخته می‌شود. برای نمونه یک برنامه تلوزیونی اطلاعات قابل توجهی از هزینه‌های عجیب برخی مدیران منطقه آزاد اروند را مورد بررسی قرار داده است.

به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، برنامه اقتصادی پایش در برنامه‌ای که یکشنبه ۱۷ تیرماه از شبکه یک صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش شد مدارکی از ریخت و پاش‌ها و هزینه‌های اضافی مدیران منطقه آزاد اروند منتشر کرد. این برنامه همچنین کمپینی با عنوان «هزینه اضافی کجاست» راه انداخته است و از مردم خواسته هر اطلاعاتی از هزینه‌های اضافی مدیران بخش‌های مختلف دولتی و غیردولتی دارند را با ارسال عکس منتشر کنند.

تعدادی از اسناد منتشر شده مربوط به بلیط‌های پرواز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند بود که نشان داد او فقط در سال ۹۶ رقمی معادل ۲۰۰ میلیون ریال هزینه رفت و برگشت خود از خوزستان به تهران را از این سازمان گرفته است.

همچنین در اسناد دیگری هزینه‌های سرسام‌آور اقامت خانواده یک مدیر منطقه آزاد اروند در هتل پارسیان آزادی آبادان منتشر شده است که همه این هزینه‌ها از بودجه منطقه آزاد اروند پرداخت شده است. خانواده این شخص به دلیل اقامت در کانادا سالیانه سه ماه به ایران می‌آیند و در این مدت در هتل اقامت می‌کنند که هزینه اقامت، خورد و خوراک و حتی تاکسی این خانواده به شکل غیرقانونی بر دوش سازمان منطقه آزاد اروند است.

طبق اسناد منتشر شده هزینه برخی وعده‌های غذایی این مدیر به اتفاق همسر و فرزندش حدود ۶۰۰ هزار تومان از بودجه منطقه آزاد اروند پرداخت شده است. نکته جالب اینکه حتی هزینه تاکسی این شخص و خانواده بر عهده هتل و سازمان منطقه آزاد اروند بوده است.

کیا داوود اسفندیاری مجری برنامه پایش در این‌باره گفت: «این شخص اگر ششلیک هم خورده بود هزینه‌اش اینقدر نمی‌شد آیا هزینه هر وعده غذایی این شخص در خانه‌اش هم ۶۰۰ هزار تومان است؟ آقای رئیس جمهور گفته هزینه‌های اضافی را کم کنیم ولی گویا برخی ادارات هزینه اضافی را اضافه‌تر می‌کنند.»

وی افزود: «همین الان مدیر نجومی‌بگیر هم داریم، مدیر پروازی داریم مگر قرار نبود طبق مصوبه دولت دیگر مدیر پروازی نداشته باشیم چرا به این مصوبه دولت بی‌اعتنایی می‌شود و کسی از عدم اجرایش چیزی نمی‌گوید.»

همچنین سیدعلی روحانی که به عنوان کارشناس اقتصادی در برنامه پایش شرکت کرده بود درباره دلار ۴۲۰۰ تومانی گفت: «اگر نرخ ارز بازار تشکیل می‌شد ارز پتروشیمی می‌آمد دست واردکننده و متقاضی ارز می‌خرید. فرض کنید دلار نرخی حدود ۶ تا ۷ هزار تومان بود. مابهالتفاوت نرخ ۴۲۰۰ تومانی دولت تا ۷ هزار تومان که حدود ۳ هزار تومان می‌شود. دولت در سه ماه اول امسال ۱۱ میلیارد دلار فروش ارز داشت که حدود ۴ تا ۵ میلیارد دلار رانت ارزی (تفاوت قیمت رسمی با بازار) توزیع شد.»

او در ادامه افزود:‌ «اگر میزان ارز دولتی را در مابهتفاوت ۳ هزار تومان ضرب کنیم رقمی بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان در عرض ۳ ماه پرداخت شد که تقریباً حدود رقم یارانه یک سال همه مردم است و خیلی از مدیران دولت نالان هستند که نمی‌توانند یارانه را تأمین کنند یک سیاست نادرست کاری می‌کند که کل یارانه همه مردم در طول یک سال در عرض سه ماه فقط به واردکنندگان پرداخت شد.»

به گفته این کارشناس اقتصادی «واردکنندگانی که کالا را ارز ۴۲۰۰ وارد می‌کند اما به قیمت ۷۲۰۰ تومان در بازار می‌فروشد یا ارز دولتی به مسافران خارج از کشور می‌رسد که تور چین و مالزی اکنون رایگان است و ۲۰۰ یورو برای خرید سوغاتی هم باقی می‌ماند. این قبیل سیاست‌هایی که قطعاً یارانه به واردات و مسافرت خارجی می‌دهیم عملاً ضربه به تولید داخل است که به نظر می‌آید پشتوانه کارشناسی ندارد.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها