يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۷۰۴۵
زمان انتشار: ۱۱:۴۶     ۰۴ مهر ۱۳۹۷
مهدی:
مسئول کمیته مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ با بیان اینکه نتیجه دیدار پرسپولیس و السد قطر در افزایش امتیاز ایران تاثیرگذار است، گفت: فاصله امتیازی ما با کشور امارات میلیمتری است.

به گزارش پایگاه 598، سهیل مهدی در گفتگو با خبرنگار مهر، آخرین روند رسیدگی به مدارک باشگاه‌های لیگ برتری برای ارسال به کنفدراسیون فوتبال آسیا و گرفتن مجوز حرفه ای را تشریح و تاکید کرد که امتیازات کلی ایران به کشور امارات نزدیک شده است.

به گفته مهدی، در صورتی که پرسپولیس بتواند السد قطر را شکست بدهد حتی این احتمال هست که سهمیه کلی ایران از ۲+۲ به ۱+۳ افزایش یابد. این مقام مسئول در سازمان لیگ همچنین گفت که مدارک ارائه شده باشگاه پرسپولیس در ارتباط با پرونده علی دایی «در این مقطع زمانی» کفاف می دهد.

مشروح این گفتگو در ادامه می آید:

* خبرگزاری مهر - آقای مهدی! آیا کار بررسی مدارک و اسناد باشگاه های لیگ برتری به اتمام رسید؟

- سهیل مهدی: هنوز خیر؛ در حال تنظیم گزارش ها هستیم تا در مهلت قانونی باقی مانده، این گزارش را به کمیته بدوی بدهیم.

* تا پایان ارسال گزارش نهایی چقدر فرصت باقی مانده است؟

- هنوز چند روز دیگر فرصت داریم. مدارک جمعبندی شده است و بررسی نهایی در حال انجام است تا گزارش آخر را استخراج کنیم.

* هر ۱۶ باشگاه لیگ برتری ملزم به ارسال مدارک و مستندات حرفه ای سازی خود بودند؟

- بعضی باشگاه ها کمتر و بعضی باشگاه ها بیشتر اقدام به این کار کرده اند. در مجموع حدود ۹ باشگاه مدارک را تحویل داده اند. آنهایی هم که در لیگ قهرمانان آسیا هستند، ارسال مدارک کامل و بدون نقص برایشان الزامی بود.

* برای باشگاه هایی که مدارک ارسال نکرده اند، تنبیهاتی در نظر گرفته شده است؟ مثلا امکان باطل شدن مجوز حرفه ای آنها وجود دارد؟

- بحث مجوز حرفه ای بحث تیم هایی است که در لیگ قهرمانان آسیا بازی خواهند کرد. ولی هیات رئیسه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال محدودیت هایی را برای تیم هایی که مدارکشان را ارسال نمی کنند، اعمال خواهند کرد.

* آیا این محدودیت و تنبیهات مشخص شده است؟

- هنوز خیر. ما طبق یک جدول، پیشنهاداتی داده ایم و در حال بررسی هستیم.

* چند هفته پیش بحث مدارک استقلال و پرسپولیس و مشکلات این دو باشگاه به شدت داغ بود اما در حال حاضر خبر زیادی در این مورد منتشر نمی شود.

- الان تب و تاب دربی است و رسانه ها هم به فراخور مخاطبان خود به دنبال خبرهای دربی هستند. ما فرقی نکرده ایم و شبانه روز کارمان را انجام می دهیم. روال ما عوض نشده است.

* آیا مدارک استقلال و پرسپولیس مشکل حل نشده ای دارد؟

- این جزو مسائل محرمانه است و نمی توانم درباره اش صحبت کنم.

* در خبرها آمده بود که مدیرعامل سابق استقلال تعداد طلبکاران این باشگاه را بیش از اندازه اعلام کرده بود؛ در حالی که گفته می شود تعداد واقعی طلبکاران ۱۰۰ نفر کمتر بوده است. این خبر صحت دارد؟

- جریان پرداخت و دریافت های هر باشگاه فرق می کند. این مثل یک جریان زنده است که در حال وقوع و تمام شدن است و نوسان دارد. ممکن است یک باشگاه در یک مقطع ۳۰۰ طلبکار داشته ولی همان موقع با ۲۰۰ نفر تسویه حساب کرده باشد اما در همان فصل مجددا ۷۰ پرونده برایش ایجاد شود. نمی شود به یک عدد رسید. فقط امیدواریم که این میزان به صفر برسد. استقلال و پرسپولیس میراث دار حجم بالایی از بدهی بودند که درصد زیادی از آنها حل شده است.

* یکی از موانع پرسپولیس برای گرفتن مجوز حرفه ای، پرونده بدهی به علی دایی بود. آیا این مشکل رفع شده و یا همچنان پابرجاست؟

- اسناد و مدارکی که باشگاه پرسپولیس از علی دایی ارائه کرده، در این مقطع فعلی کفایت می کند. توافقات انجام شده و دو طرف راضی بودند. در واقع در این ماجرا هر دو طرف کمک کردند.

* سهمیه بندی لیگ قهرمانان آسیا برای فصل آینده برای ایران به چه شکل است؟

- سهمیه ما فعلا ۲+۲ است. من خیلی روی مسابقات متمرکز نیستم ولی امتیاز ما در حال حاضر به کشور امارات در غرب آسیا نزدیک است. نتیجه بازی پرسپولیس و السد و امتیازی که از این بازی می گیریم ممکن است شانس ما را بهبود ببخشد.

* یعنی ممکن است این سهمیه به ۱+۳ افزایش یابد؟

- بعید نیست. حضور استقلال و پرسپولیس تا آخرین مرحله کمک کرد امتیاز ایران بالا برود. اگر نتیجه پرسپولیس مقابل السد هم خوب باشد، بعید نیست که امتیازمان بیشتر هم بشود. در حال حاضر در غرب آسیا امارات و قطر اول و دوم هستند و امتیاز ما با امارات میلیمتری جلو می آید. می توانیم در غرب آسیا تیم دوم شویم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها