کد خبر: ۴۴۷۱۰۵
زمان انتشار: ۰۹:۴۸     ۰۵ مهر ۱۳۹۷
وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت: در صورتی که قطر به خواسته های چهار کشور عربی تن ندهد، ما می توانیم تا ۱۰ الی ۱۵ سال آینده هم صبر کنیم.
به گزارش پایگاه 598، شفقنا به نقل از عکاظ، عادل جبیر که در حضور شورای روابط خارجی آمریکا سخن می گفت، اظهار کرد: روابط ما با قطر تا زمان تغییر رفتار این کشور بلوکه شده است. ما امیدواریم قطر تغییر کند.

الجبیر افزود: ما صبوریم و می توانیم تا ۱۰ الی ۱۵ سال آینده هم صبر کنیم.

وزیر خارجه سعودی در ادامه خطاب به آمریکایی ها گفت: برای برقراری روابط دوباره با کوبای کاسترو چقدر وقت صرف کردید؟ ما هم می توانیم همین کار را با قطر انجام دهیم. مشکلی نیست کار خوبی خواهد بود اگر اعتراف کنند که مشکل از آنهاست و می توانند مشکل را حل کنند.

جمهوری موز فروش نیستیم

عادل الجبیر در ادامه با اشاره به انتقاد سخنان مقامات کانادا درباره حقوق بشر در عربستان، رفتارهای کانادا در این خصوص را خصمانه و غیرمسئولانه خواند.

وی خطاب به آمریکایی ها گفت: شما می توانید درباره حقوق بشر از ما انتقاد کنید… آمریکا، اتحادیه اروپا، فرانسوی ها و آلمان ها این کار را انجام می دهند…این حق شماست و می توانید با ما سر یک میز بنشینید و درباره آن گفتگو کنیم… اما درخواست آزادی فوری؟ … چه فکر می کنید آیا ما جمهوری موز فروش هستیم؟

وی انتقاد کانادا از وضعیت حقوق بشر در عربستان را مسخره خواند و گفت: ما به سرعت خواهان استقلال ایالت کوبیک کانادا و برابری میان هندی ها در کانادا هستیم.

وزیر خارجه عربستان هرگونه دیکته آتاوا را رد کرد و بیان داشت: اصرار کانادایی ها در این خصوص همراهی با تندروهایی است که مخالف اصلاحات در عربستان هستند. کانادایی ها محکومند و آنها باید عذرخواهی کنند.

گفتنی است «جمهوری موز فروش» در واژگان سیاسی نوین، اصطلاحی برای کشورهای تک محصولی و ضعیف است که از نظر سیاسی ناپایدار هستند و توسط گروهی کوچک، فاسد، پول دار، خودکامه در قالب الیگارشی یا زرسالاری اداره می شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها